Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالنوری گفت: آقای رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت ها، باهوشی های بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

قدس آنلاین: مجتبی ذالنوری در مورد آینده مذاکرات وین گفت: دولت آقای روحانی نتوانست مذاکره را تمام کند اینگونه نبود که نگذارند یا فرصت نداشته باشد، مگر ۷سال زمان کمی برای مذاکره بود آیا باید روز آخر کار را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت ها، باهوشی بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

وی ادامه داد: تفاوت دولت آقای رئیسی و روحانی این است که دولت آقای روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود اما دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد بلکه ما در قالب برجام حرکت می کنیم، البته برجامی که منافع ملت را تامین کند. هرجا برجام معایبش بر منافع ملت بچربد طبیعی است که ملت اجازه نمی دهند که دولت آن مسیر را ادامه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی به دنبال این خواهد بود که منافع برجامی ملت را محقق کند. ملت هزینه های برجام را داده است اما منافع آن را نگرفته است. آقای روحانی هزینه های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. هنر آقای رئیسی این است که از آن هزینه هایی که رفته است و رسیدی هم بابت آن گرفته نشده است منافع ملت را نقد کند؛ یعنی چک نسیه برجام را نقد کند.

ذوالنوری تاکید کرد: یقین بدانیم اگر قرار بوده در گذشته برجام منفعتی برای ملت داشته باشد در دولت آقای رئیسی نه تنها آن منفعت کاهش نخواهد داشت بلکه افزایش هم خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا در صورت تفاهم دو طرف، نیازی به تصویب توافق در مجلس است گفت: اگر چارچوب کلی توافقات با منافع ملی سازگاری داشته باشد، بعد از اینکه در مورد مفاهیم کلی توافق شود مسیر تصویب آن در مجلس طی می شود؛ توافق به مجلس می آید و بعد از تصویب مجلس برای تایید نهایی به محضر مقام معظم رهبری خواهد رسید.

ذالنوری در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال دارد از تیم مذاکره کننده فعلی در تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی استفاده شود گفت: اگر تیم مذاکره کننده فعلی این ظرفیت را داشت تا الان باید منافع ملی را محقق می کرد. اینکه بپرسیم آیا این تیم می تواند منافع را محقق کند؟ باید بگویم خیر. در واقع اگر این تیم کفایت لازم را داشت نتیجه آن کفایت را باید مردم استفاده می کردند؛ اما این به معنی آن نیست که تیم مذاکره کننده دولت جدید از اطلاعات، تجارب، دستاوردها و پشت پرده هایی که تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی دارد استفاده نکند و آنها را کنار بگذارد، بلکه از آنها استفاده می کند. اگر تیم مذاکره کننده قبلی بضاعت و امکانات و توانمندی هایی دارند با توجه به نگاه بازی که دولت رییسی دارد قطعا از توانمندی آنها استفاده می کند

منبع: عصر ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام ذوالنور سیدعباس عراقچی تیم مذاکره کننده هسته ای سید ابراهیم رئیسی تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی آقای روحانی منافع ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به لو رفتن فایل صوتی جدیدش

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق ایران و استاد دانشگاه تهران در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت:

سلام دوستان
 
 «رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. 

ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفتگو‌های کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته‌اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی میگیرند.

اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی، چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم: 

۱- همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

۲- گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

۳- برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است؛ بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

۴- بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

۵- دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود‌ای دل
شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

منبع: اعتماد آنلاین

tags # محمد جواد ظریف سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند
  • مذاکره ایران و آمریکا پیش از انتخابات از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • خط و نشان دو وزیر تندرو کابینه ضد نتانیاهو درباره مذاکرات آتش بس
  • پیش بینی مسئول پرونده مذاکرات اسراییل در دوحه از دورنمای آتش بس
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام : چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با آمریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید؟
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • واکنش ظریف به لو رفتن فایل صوتی جدیدش
  • حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم