Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای آمادگی در برابر هر تصمیم است و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تابع شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

ناصر خوش خبر، امروز یکشنبه ۱۰ مرداد در نخستین نشست ستاد اربعین استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: سال گذشته از برگزاری مراسم اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا محروم شدیم و امسال نیز هنوز وضعیت مشخص نیست و تصمیمات نهایی درخصوص برگزاری یا برگزار نشدن مراسم اربعین در سطح کشور اتخاذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزرارش ایسنا، وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، برای سفر اربعین امسال سه پیش فرض تعریف شده است و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر شرایط عادی شود، امکان حضور همه زائران فراهم می‌شود و مشتاقان می‌توانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی افزود: ممکن است محدودیت‌هایی برای اعزام زائران اعمال شود و در همین راستا سهمیه‌هایی را برای استان‌ها تعیین کنند که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خوش خبر گفت: حالت سوم این است که شرایط به همین شکل پیش برود و وضعیت قرمز باشد که امسال هم مثل سال گذشته از سفر اربعین محروم خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات در برگزاری مراسم اربعین، مردم‌محور است اظهار داشت: به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در زمینه ارائه خدمات بهتر و به موقع به زائران مبنای کار ستاد اربعین استان و کمیته‌ها است و در سطح کشور نیز این سیاست دنبال می‌شود تا زائران در کمال امنیت و آرامش به زیارت بروند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به یک سال وقفه در برگزاری مراسم اربعین، عطشی در جامعه وجود دارد لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی همه نیازها باشیم و چه در بخش دستگاه‌های اجرایی و چه مردمی مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: کمیته‌های ذیل ستاد اربعین باید برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای هر تصمیمی را داشته باشند.

خوش خبر درباره واکسیناسیون کرونا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و شتابی که در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف شکل گرفته است، بسیاری از زائران مشمول گروه‌های سنی می‌شوند و برای آن دسته از افرادی که مشمول تزریق واکسن نمی‌شوند باید چاره‌اندیشی شود و اگر نیاز به مصوبه‌ است در ستاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی به موضوع عبور زائران پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که سال‌های گذشته در زمینه عبور این زائران از استان شاهد بودیم و از دیگر استان‌ها نیز موارد مشابه گزارش شده لذا باید موضوع به ستاد مرکزی اربعین منتقل و هماهنگی لازم برای اخذ تصمیم کشوری انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه با توجه به شرایط کرونایی، ورود اتباع خارجی به استان ممنوع است مگر اینکه شرایط تغییر کند و این محدودیت‌ها برداشته شود.

وی اظهار داشت: در ارتباط با ثبت‌نام سرگروه‌های زائران در مساجد نیز وقتی در سطح کشور اعلام آمادگی شود ما در استان اقدام خواهیم کرد.

خوش خبر افزود: اگر اعزام زائران اربعین به صورت گروهی و توسط سرگروه‌ها باشد بدون شک بهتر است و بسیاری از مشکلات در مدت سفر، حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: اربعین و برگزاری مراسم آن برای ما ناشناخته نیست و قبل از شیوع ویروس کرونا، خراسان جنوبی کارنامه درخشانی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی پرچمدار کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مراسم اربعین و کمک به عتبات عالیات هستند گفت: ستاد اربعین امروز به منظور اعلام آمادگی و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه و کمیته‌های ذیل ستاد تشکیل شد تا در صورتی که مراسم اربعین امسال برگزار شود با استفاده از همه ظرفیت‌ها، خدمات بهتر و بیشتری به زائران ارائه شود و مردم در کمال امنیت و آرامش به عتبات عالیات مشرف شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعين حسيني ستاد کرونا استاندار خراسان جنوبی برگزاری مراسم مراسم اربعین برنامه ریزی ستاد اربعین خواهد شد خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج

دریافت 21 MB کد خبر 6085014

دیگر خبرها

  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تربت جام
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اعزام اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی
  • اولین کاروان عمره گذار خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شود
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی