Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@04:07:27 GMT

رئیسی در مذاکرات برجام توافق خوب می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۳۱۵

رئیسی در مذاکرات برجام توافق خوب می کند

به گزارش صدای ایران، ذوالنوری گفت: تفاوت دولت آقای رئیسی و روحانی این است که دولت آقای روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود، اما دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد.

به نوشته عصرایران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت ها، باهوشی بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تفاوت دولت آقای رئیسی و روحانی این است که دولت آقای روحانی به دنبال توافق به هر قیمتی بود، اما دولت آقای رئیسی به دنبال توافق خوب است که منافع ملت را تامین کند. پیش بینی ما این است که دولت آقای رئیسی زیر میز مذاکرات نخواهد زد بلکه ما در قالب برجام حرکت می‌کنیم، البته برجامی که منافع ملت را تامین کند. هرجا برجام معایبش بر منافع ملت بچربد طبیعی است که ملت اجازه نمی‌دهند که دولت آن مسیر را ادامه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آقای رئیسی به دنبال این خواهد بود که منافع برجامی ملت را محقق کند. ملت هزینه‌های برجام را داده است، اما منافع آن را نگرفته است. آقای روحانی هزینه‌های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد، ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. هنر آقای رئیسی این است که از آن هزینه‌هایی که رفته است و رسیدی هم بابت آن گرفته نشده است منافع ملت را نقد کند؛ یعنی چک نسیه برجام را نقد کند.

ذوالنوری تاکید کرد: یقین بدانیم اگر قرار بوده در گذشته برجام منفعتی برای ملت داشته باشد در دولت آقای رئیسی نه تنها آن منفعت کاهش نخواهد داشت بلکه افزایش هم خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا در صورت تفاهم دو طرف، نیازی به تصویب توافق در مجلس است گفت: اگر چارچوب کلی توافقات با منافع ملی سازگاری داشته باشد، بعد از اینکه در مورد مفاهیم کلی توافق شود مسیر تصویب آن در مجلس طی می‌شود؛ توافق به مجلس می‌آید و بعد از تصویب مجلس برای تایید نهایی به محضر مقام معظم رهبری خواهد رسید.

ذالنوری در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال دارد از تیم مذاکره کننده فعلی در تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی استفاده شود گفت: اگر تیم مذاکره کننده فعلی این ظرفیت را داشت تا الان باید منافع ملی را محقق می‌کرد. اینکه بپرسیم آیا این تیم می‌تواند منافع را محقق کند؟ باید بگویم خیر. در واقع اگر این تیم کفایت لازم را داشت نتیجه آن کفایت را باید مردم استفاده می‌کردند؛ اما این به معنی آن نیست که تیم مذاکره کننده دولت جدید از اطلاعات، تجارب، دستاورد‌ها و پشت پرده‌هایی که تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی دارد استفاده نکند و آن‌ها را کنار بگذارد، بلکه از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر تیم مذاکره کننده قبلی بضاعت و امکانات و توانمندی‌هایی دارند با توجه به نگاه بازی که دولت رییسی دارد قطعا از توانمندی آن‌ها استفاده می‌کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ذوالنوری برجام رئیسی دولت آقای تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی دنبال توافق منافع ملت آقای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد