Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق تخصص ریه و متخصص داخلی گفت: استفاده از ماسک هیچ عارضه‌ای برای ریه نداشته و فقط باید به استفاده از آن عادت کرده و به موقع آن را تعویض کرد.

به گزارش برنا؛ حمید سهراب‌پور گفت: ماسک‌های کاغذی یک‌بار مصرف بیش از یک روز نباید استفاده شود و پس از استفاده روزانه باید دور انداخته شده و از ماسک نو استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ماسک همچنین در صورت مرطوب شدن از داخل و خارج باید به سرعت تعویض شده و از ماسک مرطوب به هیچ عنوان استفاده نشود.

سهراب پور تصریح کرد: ماسک های یک‌بار مصرف در محیط‌های پرجمعیت می‌تواند آلوده به ویروس و میکروب شود، این ذرات آلوده در الیاف این ماسک‌ها باقی می‌ماند و در صورت استفاده مجدد استنشاق می‌شود.

این فوق تخصص ریه تاکید کرد: استنشاق این ذرات آلوده هم بی‌شک برای ریه خطرساز بوده و بنابراین این ماسک‌ها باید به صورت روزانه تعویض شود.

وی همچنین در باره تفاوت درگیری ریه در کرونا دلتا با انواع پیشین این بیماری گفت: درگیری ریه در کرونا دلتا نیز به مانند همه انواع کرونا در مبتلایان متفاوت بوده و در برخی از بیماران خفیف و در تعدادی از مبتلایان شدید خواهد بود.

سهراب‌پور خاطرنشان کرد: طبیعتا با بروز علائم بالینی بیماری باید تست پی سی آر گرفته شده و در صورت تایید ابتلا به بیماری، به ویژه تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن خون، سی تی اسکن انجام شده و معالجه و مراقبت آغاز شود.

 به باور کارشناسان استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با توجه به روند کند تزریق واکسن، بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا در ایران(اسفند ۹۸) تا کنون ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون  ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

کرونا تا کنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

سویه مرگبار کرونا موسوم به «دلتا» که به اذعان متخصصان ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌تر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک ویروس چین جهان سازمان بهداشت جهانی ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد خدابنده‌لو: پرسپولیس واقعا تیم بزرگی است؛ فوتبال با کلاسی بازی می‌کنیم

محمد خدابنده لو از شرایطش در پرسپولیس راضی است

محمد خدابنده‌ لو هافبک تیم فوتبال پرسپولیس از کادر فنی و هم تیمی هایش تمجید کرد.

محمد خدابنده‌لو پس از پیروزی 2 بر صفر پرسپولیس مقابل پیکان گفت:

خدا را شکر توانستیم سال را با یک نتیجه و فوتبال خوب تمام کنیم و حالا تمام تمرکزمان را برای بعد از عید در جام حذفی و لیگ می‌گذاریم.

وی در پاسخ به این سؤال که با جو پرسپولیس کنار آمده است یا خیر، تصریح کرد:

صد درصد کار سخت است، ولی خدا را شکر بزرگترهای تیم به من کمک کردند. کادر فنی هم همینطور خیلی به من کمک کرد. الان می‌فهمم که پرسپولیس یک تیم بزرگ است و همه اعضای تیم سعی کردند من را با شرایط تیم وفق دهند.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس درباره تفکرات تهاجمی سرمربی برزیلی این تیم تأکید کرد:

من نیاز به زمان دارم، ولی فکر می‌کنم در پنج بازی گذشته چیزی را که از من خواستند، سعی کردم انجام دهم. پرسپولیس یک فوتبال باکلاس را بازی می‌کند و امیدوارم در ادامه هم همین روند را ادامه دهیم.

خدابنده‌لو درباره رقابت فشرده پرسپولیس با استقلال در صدر جدول خاطرنشان کرد:

طبیعت لیگ و فوتبال است و امیدواریم در ادامه راه همه بازی‌های‌مان را ببریم و همان چیزی که خیر است برای ما رقم بخورد.

وی در واکنش به صحنه‌ای در بازی با پیکان که بر سر داور بازی فریاد زده است، گفت:

شاید در آن شرایط عصبی بودم. خودم آن صحنه را یادم نمی‌آید. داوری در کل خوب بود.

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • ستاره پرسپولیسی به یکقدمی طارمی رسید؛ این تیترها «واقعی» است؟
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • آیا واقعا آب اقیانوس اطلس و آرام مخلوط نمی‌شود؟
  • محمد خدابنده‌لو: پرسپولیس واقعا تیم بزرگی است؛ فوتبال با کلاسی بازی می‌کنیم
  • آیا واقعاً خدا همه گناهان را تا روز قیامت می‌بخشد؟
  • آیا شهر سوخته واقعا سوخته است؟
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید