Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:56:45 GMT

واکسیناسیون ۱۰ میلیون نفر از گروه‌های شغلی حساس

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۴۴۱

واکسیناسیون ۱۰ میلیون نفر از گروه‌های شغلی حساس

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ میلیون نفر از گروه‌های شغلی حساس واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

جعفر صادق تبریزی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در مشهد اظهار کرد: در این خصوص از امکانات و تجهیزات اداری و دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای واکسیناسیون استفاده می‌شود و واکسن، نیروی انسانی و همچنین ملزومات مورد استفاده توسط وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون خبرنگاران در کشور اظهار کرد: در این مرحله تنها افرادی که کارت خبرنگاری داشته و کار میدانی انجام می‌دهند، واکسینه می‌شوند و کارکنان تحریریه‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها فعلا واکسن دریافت نخواهند کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ارتباط با  معلولان تاکنون ۸۰ درصد معلولان ساکن در مراکز جمعی کشور واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون ۲۰ درصد باقی مانده نیز انجام خواهد شد. واکسیناسیون یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلولی که در منزل نگه‌داری می‌شوند نیز در این دوره انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبریزی گفت: خوشبختانه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای یک تیم زبده و منسجم بوده و ساختار مرکز بهداشت استان خراسان رضوی به‌خوبی چیده شده است. اقدامات خلاقانه‌ای در این معاونت انجام یافته که مایه مباهات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسیناسیون همه باهم علیه کرونا پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت واکسیناسیون خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۷ ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۱۳۹ AQI برای سومین روز پیاپی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) را نشان می‌دهد.


بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان و بزرگراه خرازی با ۱۶۴، خیابان احمدآباد با ۱۶۹، میدان انقلاب و خیابان پروین اعتصامی با ۱۵۶، پارک زمزم با ۱۵۲، خیابان زینبیه با ۱۶۷، خیابان فرشادی با ۱۷۰، بولوار کاوه با ۱۶۶ و ولدان با ۱۵۴ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در سه ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۱۱۵، خیابان فیض با ۱۲۲ و کردآباد با ۱۲۴ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.


در ایستگاه رهنان شاخص هوا با میانگین ۱۰۰، سپاهان‌شهر با ۸۰ و خیابان میرزا طاهر با ۵۸ AQI قابل قبول است.


شاخص هوا در خمینی‌شهر و شاهین‌شهر با ۸۷ و مبارکه با ۶۴ AQI در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۵۸ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در سجزی با ۱۲۱ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.


شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس
  • هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • گزارش عملکرد فعالیت‌های مراقبت بهداشتی مرزی و دانشگاهی در طرح سلامت نوروزی
  • تهرانی‌ها امسال چند روز هوای آلوده داشتند؟
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • فعالیت ۲۱ مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی
  • عین‌اللهی در پاسخ به تسنیم: مردم در روزهای پایانی سال اعمال جراحی زیبایی انجام ندهند
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است