Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد لطفی یکشنبه در سیصد و هفتاد و سومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در فارس اضافه کرد:  در صورت ادامه روند ساده انگاری و رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، خطر افزایش و وخیم تر شدن شرایط موجود نیز وجود دارد.

وی افزود: روند افزایشی ورودی بیمارستان ها و بستری بیماران همچنان ادامه دارد؛ به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های فارس بستری شدند و با تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت، خدمات درمانی لازم به آنان ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان تلاش مجموعه این دانشگاه برای تسریع در روند اجرای واکسیناسیون عمومی، از تمام گروه های هدف که پیامک تزریق واکسن دریافت کردند، دعوت کرد در سریع ترین زمان ممکن به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

لطفی همچنین بر اهمیت توسعه واکسیناسیون عمومی در فارس، فرهنگ سازی و آگاه سازی بیشتر در جامعه برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و دریافت واکسن به ویژه برای افرادی که باید دز دوم واکسن به آنان تزریق شود تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  شیراز نیز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس گفت: ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ پذیرش شدند.

عبدالرسول همتی بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹، در مجموع یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۰۸ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان بوده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۱۹ هزار و ۲۹۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۲۶ هزار و ۸۲۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۸۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۴۲ هزار ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و هم اکنون سه هزار و ۳۲۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اعلام جان باختن ۲۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، دهم مرداد را پنج هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

همتی گفت: ۳۰۱ هزار و ۵۶۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بهبود یافتند که از بیمارستان ­­ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی عنوان کرد: بر طبق آخرین آمارهای موجود از مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی، طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۸۹۹ بیمار در این مراکز پذیرش شده اند؛ همچنین تا به امروز ۷۸۳ هزار دُز واکسن به گروه های هدف تزریق شده است و علاوه بر واکسیناسیون گروه های سنی ۵۵ سال به بالا در ۱۱ سالن تجمیعی و دو مرکز خودوریی، برنامه ریزی برای سایر گروه های سنی پرخطر نیز انجام شده و واکسیناسیون این گروه ها نیز در حال انجام است.

همتی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در گروه هایی که واکسن دریافت نکرده اند، به شدت بالاست، اضافه کرد: به تمام افرادی که واجد شرایط تزریق واکسن بوده اند، اما هنوز موفق به مراجعه برای دریافت واکسن نشده اند، توصیه می شود در سریع ترین زمان ممکن به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند تا از خطرات شدید این بیماری در امان بمانند.

همتی بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کرونا و یاری رساندن به مدافعان سلامت را تعهد عمومی به اصول بهداشتی و خود مراقبتی عنوان کرد و گفت: مردم استان به ویژه جوان ها می توانند با رعایت اصول بهداشتی، دستورالعمل های پیشگیری از کرونا و توجه به خودمراقبتی، در حفظ سلامتی خود، دیگران و مدافعان سلامت سهیم شوند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده شده اند گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده‌ چهار کیلوگرمی از شکم بیمار شوشی خارج شد

رئیس بیمارستان نظام مافی شوش گفت: توده چهار کیلوگرمی با تلاش گروه جراحی بیمارستان نظام مافی از شکم بیمار شوشی خارج شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شوش، احسان هدایتی روز شنبه بیان کرد: بیمار خانمی با ۵۸ سال سن با علایم درد در ناحیه شکم و لگن و تورم کل شکم به بیمارستان نظام مافی مراجعه کرد که پس از بررسی‌های اولیه وجود توده تخمدان این بیمار تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: این بیمار توسط تیم پزشکی این بیمارستان جراحی و توده‌ای با وزن چهار کیلوگرم با اندازه ۲۴ سانتی متر از داخل تخمدان چپ بیمار به صورت کامل بدون آسیب به احشای شکم، روده و عروق بزرگ داخل شکم خارج شد.

هدایتی گفت: تیم پزشکی در این عمل جراحی چند ساعته با تلاش و دقت کافی و همراهی سایر کارکنان اتاق عمل بیمارستان توانست با موفقیت این عمل جراحی حیاتی را برای نجات جان بیمار انجام دهد.

بیمارستان نظام مافی بصورت میانگین روزانه ۲۰ عمل جراحی در تخصص های مختلف، زنان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراحی عمومی و تخصص‌های مهم دیگر انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • جراحی دیسک کمر با روشی ساده
  • فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز در فارس
  • نجات جان ۲ جوان در بیمارستان رازی سراوان
  • نجات جان ۲ جوان با جراحی شگفت‌آور در بیمارستان سراوان
  • ماهیانه به بیش از ۲۱ هزار نفر در بیمارستان رازی سراوان خدمات ارائه می‌شود
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • توده چهار کیلوگرمی از شکم بیمار شوشی خارج شد
  • خروج توده ۴ کیلویی از شکم بیمار ۵۸ ساله در شوش
  • توده‌ چهار کیلوگرمی از شکم بیمار شوشی خارج شد