Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:19:17 GMT

موانعی که سد راه ازدواج جوانان می شوند!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۴۷۱

موانعی که سد راه ازدواج جوانان می شوند!

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ازدواج یکی از موضوع های مهم اجتماعی است که در سال های اخیر از سوی برخی از افراد و همچنین مسئولان مربوطه مغفول مانده است؛ به طوری که عده ای از جوانان به دلایل مختلفی, فارغ از مسائل اقتصادی,  از این سنت حسنه دوری می کنند و در حقیقت, ترس از ازدواج باعث ازدواج گریزی آن ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه کوهپایه زاده روانشناس, در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با برخی از دلایل عمده تمایل نداشتن عده ای از افراد به ازدواج, اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث ازدواج گریزی برخی از جوانان می شود, ترس از تعهد است چرا که این افراد, دچار نوعی درگیری ذهنی با عنوان " ترس از تعهد و سرسپردگی " هستند که این بدان معناست که تمایلی ندارند بقیه عمر خود را تنها با یک نفر سپری کنند؛ به طوری که آن‌ها تصور می‌کنند وقتی بسیار راحت می‌توانند ارتباطات مختلفی داشته باشند چه دلیلی دارد که نسبت به یک نفر تعهد داشته باشند.

وی با اشاره به " برداشت غلط از ازدواج " به عنوان یکی دیگر از دلایل تمایل نداشتن برخی از جوانان به ازدواج بیان کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند که ازدواج " پایان آرامش در زندگی " است چرا که فکر می‌کنند  اگر ازدواج کنند دیگر نمی‌توانند از زندگی لذت ببرند و در حقیقت, افکار منفی، به طور دائم درمورد زندگی مشترک در ذهن آن‌ها رخنه می‌ کند.

این روانشناس گفت: افرادی که برداشت غلط از ازدواج دارند, گاهی از این موضوع مهم می‌ترسند چرا که فکر می‌کنند با انتخاب یک شریک، زندگی جنسی آن‌ها به بن بست می‌رسد و یا تفریحات آن‌ها محدود می‌شود که در این میان, باید گفت، هیچ یک از این تصورات صحت ندارند و متاسفانه, برخی از افراد به بی بند و باری عادت کرده اند و ازدواج برای آن‌ها به منزله زنجیری است که به دور گردنشان می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

روانشناس نماها؛ دلالانی که از درد و رنج مردم کسب درآمد می کنند

کوهپایه زاده با بیان این که برخی از دختران و پسران به صورت بیمارگونه به خانواده وابسته هستند, تصریح کرد: برخی از دختران و پسران، تعلق خاطر زیادی به پدر و مادر خود دارند گویی که هنوز بند ناف عاطفی آن‌ها از خانواده بریده نشده است که اصطلاحا به این افراد, " پسران یا دختر‌ان مامانی " گفته می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از پسران و دخترانی که به طور بیمارگونه به پدر و مادر خود وابسته هستند, تصور می‌کنند که اگر ازدواج کنند با این کار خود به پدر و مادرشان بی توجهی کرده اند و احساس عذاب وجدان می‌کنند و بعضا بر این تصور هستند که همسرشان همانند پدر و مادرشان ، آن‌ها را تحویل نگیرد و بدنبال آن، مجبور شوند که از لاک کودکی خود بیرون بیایند و به سرعت بزرگ شوند و به همین دلیل که از بالغ شدن می‌ترسند و مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را ندارند نمی‌توانند زیر بار مسئولیت بروند و به همین خاطر، از ازدواج دوری می‌کنند.

این روانشناس افزود: مسئولیت پذیر نبودن, یکی دیگر از دلایل تمایل نداشتن برخی از جوانان به ازدواج است چرا که بر این باور هستند که با شروع زندگی مشترک, وظایف زوجین سنگین تر می شود و باید بیش از گذشته تلاش کنند. این در حالی است که افراد باید از همان ابتدا به فکر مسائل مهمی چون تامین مخارج زندگی, حضور بچه در زندگی و تغییر سبک زندگی ناشی از آن و...باشند و به همین دلیل ست که برخی از افراد تمایلی ندارند که زیر بار مسئولیت های بیشتر بروند.

بیشتر بخوانید:

پدیده بلاک کردن؛ پرخاشگری پنهان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده ازدواج جوانان وابستگی عاطفی برخی از افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ فناوری‌هایی که برای کیفیت زندگی مضرند

قرار گرفتن افراد در معرض فناوری‌های جدید از جمله ردیاب‌ها، ربات‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در محل کار، برای کیفیت زندگی افراد مضر است. در مطالعه‌ای که اندیشکده پیشگامانه از موسسه آینده کار روی ۶۰۰۰ نفر انجام داد، تأثیر چهار گروه از فناوری‌هایی که به طور فزاینده‌ای بر اقتصاد رواج می‌یابند، روی سطح رفاه تحلیل شد.

دریافت 34 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق وام ازدواج ۱۴۰۳ + جزئیات و تغییرات
  • ۷۵ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان مرکزی تشکیل شد
  • رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+جزئیات 
  • پیگیری برای مسکن جوانان/ اعلام رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • ۱۰ درصد متقاضیان باقی مانده وام ازدواج، وام خود را دریافت می‌کنند
  • پرداخت وام ازدواج به ۹۰ درصد کسانی پرونده تشکیل دادند
  • جوانان در سن ازدواج از ۱۶ میلیون نفر به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافت
  • شرکت ۹ هزار نفر در کارگاه‌های پیش از ازدواج در همدان
  • ویدیو/ فناوری‌هایی که برای کیفیت زندگی مضرند
  • تصاویری از پدر بمب اتم و خانواده‌اش؛ از زندگی شخصی اوپنهایمر چقدر می‌دانیم؟