Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-19@02:52:16 GMT

تیم ملی امید حلقه گمشده تکواندوی ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۴۸۲

تیم ملی امید حلقه گمشده تکواندوی ایران

زوار عنوان کرد: یک حلقه مفقوده در اتصال نوجوانان به بزرگسالان وجود دارد که تیم ملی امید است و فدراسیون باید منابع مالی لازم برای ایجاد چنین تیمی را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زوار نتایج تیم ملی تکواندو در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را مورد بررسی قرار داد و گفت: نتایج به‌دست‌آمده مورد انتظار یا تأیید هیچ کسی نیست و به همین دلیل شرمنده مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک حلقه مفقوده در اتصال نوجوانان به بزرگسالان وجود دارد که تیم ملی امید است و فدراسیون باید منابع مالی لازم برای ایجاد چنین تیمی را فراهم کنند. درواقع با دست‌خالی و بدون زیرساخت‌ها و امکانات نمی‌توان در رقابت‌های جهانی حضور یافت.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان، شرایط اقتصادی را در رفتن بازیکنان حرفه‌ای تکواندو مؤثر دانست و اظهار کرد: بازیکنی مانند امیر ولی‌پور، برای کار به کانادا مهاجرت کرده است یعنی برای رسیدن به شرایط مالی بهتر ورزش را رها کرده است و این موضوعی که در اختیار مربی و رئیس فدراسیون نیست و از بی‌توجهی به نونهالان سرچشمه می‌گیرد.

زواره خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمان مسابقات تیم نونهالان و نوجوانان اهمیت پیدا می‌کنند اما در زمان اعطای پاداش در پایین‌ترین درجه قرار می‌گیرند، ازاین‌رو ورزشکاران تلاش می‌کنند برای آینده‌ای بهتر مهاجرت کنند.

وی درباره کیفیت لیگ تکواندوی ایران گفت: لیگ به صورتی که در ایران وجود دارد در بسیاری از کشورها نیست. از سوی دیگر ابزار مناسب برای لیگ در ایران وجود ندارد یعنی سیستم‌هایی که از آن استفاده می‌کنیم نیازمند ارتقاست.

سرمربی تیم ملی جوانان المپیک یادآور شد: متأسفانه به دلیل مشکلات بانکی نمی‌توان سیستم‌های الکترونیک خارجی وارد کشور کرد و گرچه استفاده از تجهیزات ساخت داخل به‌منظور حمایت از تولید ملی درست است اما اگر این ابزارها موجب آسیب شود استفاده از آنها منطقی نیست.

زوار با تاکید بر این که در حال حاضر در هر وزن چند بازیکن شاخص داریم، اظهار کرد: در بخش سنگین‌وزن پس از جدایی آقای افلاکی خلأ احساس می‌شود اما به‌طورکلی پتانسیل بالایی در تیم ملی وجود دارد.

از نظر وی، رنک سیستمی که فدراسیون جهانی تکواندو ایجاد کرده است در وضعیت فعلی و ناکامی‌های تکواندو کاران تیم ملی تأثیر داشته است. درواقع درگذشته بازیکنی مانند افلاکی، دو بازیکن دیگر در کنار خود داشت تا در صورت بروز مشکل جایگزین شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان خاطرنشان کرد: تغییر قوانین برگزاری مسابقات تکواندو در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است و عدم به‌روز شدن این مقررات در ایران و همگام نبودن تیم ملی با آن آسیب‌های جدی وارد کرده است و موجب رشد کشورهایی مانند ایتالیا و روسیه شده است که خود را با این قوانین جدید سازگار کرده‌اند. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی امید تکواندو تکواندو تیم ملی امید تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمی، چهارمین سهمیه تکواندو در المپیک پاریس را گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

در دومین روز از مسابقات تکواندو گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شهر «تای آن» کشور چین، آرین سلیمی با کسب ۲ پیروزی متوالی جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.

وی در وزن ۸۰+ کیلوگرم دور نخست «واضح الاحمد» از قطر را در ۲ راند متوالی و با نتایج ۱۳ بر صفر و ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در ادامه به مصاف «ری راهی» از لبنان رفت و در دو راند و با نتایج ۵ بر صفر و ۱۱ بر ۳ پیروز از میدان خارج شد و ضمن راهیابی به دیدار نهایی سهمیه المپیک را کسب کرد.

تیم ملی تکواندو ایران با دو نماینده، مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان به مسابقات گزینشی قاره‌ای اعزام شده بود که هر ۲ نفر موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند تا با احتساب ۲ سهمیه قبلی که مهران برخورداری در وزن ۸۰+ کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم کسب کرده بودند، تکواندو ایران با ۴ سهمیه خود را برای حضوری موفق در این دوره از بازی‌ها آماده کند.

مینو مداح و مجید افلاکی سرمربیان تیم‌های ملی تکواندو، دکتر یاوری پزشک تیم ملی و هادی ساعی رئیس فدراسیون، در این سفر تیم ملی راه همراهی خواهند کرد.

این دوره از جمعه ۲۵ اسفندماه با حضور ۹۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور به میزبانی چین در سالن «شانگسی» شهر «تای آن» آغاز شده و امروز شنبه ۲۶ اسفندماه با شناخت نفرات برتر اوزان ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم در گروه زنان، ۵۸- و ۸۰+ کیلوگرم در گروه مردان به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب گم شدن نازگل/ درخواست خانواده دختر گمشده از رئیس قوه قضائیه
  • کسب پنجمین سهمیه پارالمپیک تکواندوی ایران توسط آیلار جامی
  • آرین سلیمی؛ هادی ساعی جدید تکواندوی ایران کیست؟
  • سلیمی، چهارمین سهمیه تکواندو در المپیک پاریس را گرفت
  • آرین سلیمی مسافر پاریس شد؛ ‏تکواندو با ۴ نماینده در راه المپیک
  • آرین سلیمی هم المپیکی شد
  • آرین، چهارمین و آخرین المپیکی تکواندوی ایران
  • سهمیه چهارم تکواندو در المپیک پاریس به سلیمی رسید
  • آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس
  • چهارمین سهمیه المپیک در تکواندو به سلیمی رسید