Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی طاهری ظهر امروز (۱۰ مردادماه) در نشست خبری که در سالن شهید شهریاری جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: این طرح از جنبه‌های مختلف از جمله محتوایی، زیرساختی، اجرایی و ساختاری قابل بررسی است؛ چراکه ۸۰ میلیون ایرانی که زندگی آن‌ها با فضای مجازی عجین شده است را، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع جامعه در خصوص این تصمیم اغنا نشده و برای کارهایی به این عظمت، باید روشنگری لازم انجام شود. بنده از مخالفان این طرح بودم و معتقدم باید نقاط قوت و ضعف آن بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس به واقع‌نگری و آینده‌نگری در خصوص صیانت از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: سرعت پیشرفت دنیای اطلاعات، ارتباطات و الکترونیک بسیار زیاد است و باید نیازهای جامعه و جهان آینده را در این‌گونه تصمیمات در نظر بگیریم. فضای مجازی نامش مجازی است؛ در حالی که با فضای حقیقی و زندگی مردم گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی برای اجرا مصوب نشده است، بلکه برای بررسی و رفع نواقص تصویب شده و محتوای آن کامل نیست، یادآور شد: موافقان طرح به دنبال حکمرانی دیجیتال و فضای مجازی هستند؛ چراکه در حال حاضر با استفاده از اینترنت بین‌المللی بسیاری از پلتفرم‌ها و به تبع آن اطلاعات و برنامه‌ها در اختیار سرورهای خارج از کشور است و برای ساماندهی این موضوع، این طرح جا برای کار کردن دارد.

طاهری با اشاره به اینکه مطرح شدن این طرح در صحن مجلس می‌توانست مفیدتر باشد، تصریح کرد: در کشور، شورای عالی فضای مجازی داریم که افراد حقیقی و حقوقی و سه قوه نیز عضو آن هستند. در عین حال کمیسیونی زیرمجموعه آن درست کردیم که از خود شورا بزرگ‌تر است و وظایفی برای این کمیسیون تعیین شده و در اینجا بروز تناقض بین شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون صیانت از فضای مجازی، یکی از چالش‌های این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در حوزه فضای مجازی قانون نداریم و بسیاری از اصناف در فضای دیجیتال شکل گرفته که مجوزهای آن‌ها به دلیل نبود قانون با مشکل مواجه است، اظهار کرد: این طرح نکات مثبتی هم دارد؛ پلتفرم‌ها نباید اطلاعات اضافی از کاربران بگیرند و برای حمایت از بخش‌های داخلی امکان فیلتر نرم‌افزارهای داخلی وجود نداشته باشد. البته در این خصوص که برخی نرم‌افزارها، پیام‌رسان‌ها یا سایت‌ها فیلتر شوند و برخی بتوانند با اخذ مجوز از فیلترشکن استفاده کنند، شفافیت وجود ندارد و ممکن است در اجرا موفق نباشد.

نایب‌رئیس فراکسیون دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح، اگر کسی محتوایی تولید کرده و باعث درآمد پلتفرمی شده است، این پلتفرم باید سودی به تولیدکننده محتوا ارائه دهد و این موضوع هم به تولید محتوا و هم درآمد افراد کمک می‌کند. امکان جرم‌انگاری برای لو رفتن اطلاعات کاربران در این طرح وجود دارد و باید پلتفرم‌ها امنیت شغلی را ایجاد کنند. همچنین نرم‌افزارهایی که می‌خواهند رفع فیلتر شوند، در چارچوب‌های قانونی که تعیین می‌شود، این امکان را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به انتقادات در رابطه با حمایت از کاندیداهای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و یادآور شد: در انتخابات شورای شهر از یک تیم حمایت کردیم و این اقدام مورد هجمه افکار عمومی قرار گرفت که نماینده مجلس باید نماینده همه مردم باشد و جبهه‌گیری در این خصوص نداشته باشد. در انتخابات شورای شهر عقیده داشتیم بهترین حالت این است که یک تیم برگزیده شود که هم برنامه ارائه دهد، هم پاسخ‌گو باشد و نیازهای شهر را بشناسند. قانون اشاره صریح به دستگاه‌ها و نهادها کرده که اجازه حمایت از کاندیدایی ندارند و این موضوع اشاره به افراد ندارد و افراد به جز کارکنان نیروهای مسلح، فارغ از سمت خود می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند و ورود ما به این حوزه منع قانونی نداشت.

طاهری با اشاره به اینکه ۲۳۰ نفر در شهر زنجان کاندیدای شورای اسلامی شهر شدند، عنوان کرد: جریان‌های انقلابی، ائتلاف و شورای وحدت به دنبال این بودند که یک لیست ارائه دهند و در نهایت تصمیم بر این شد که از بین افراد معرفی شده، اعضای شورای ائتلاف و شورای وحدت برای انتخاب ۹ کاندیدا رای‌گیری کنند؛ اما صد درصد نامزدها را از اعضای خودشان انتخاب کردند و از اعضای جریان انقلاب فردی نبود و ما هم تصمیم گرفتیم از اعضایی که فکر می‌کنیم برای شهر مفیدتر و اصلح‌تر هستند، حمایت کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، همچنین مسئله آب را یکی از دغدغه‌های مهم استان و کشور برشمرد و گفت: در استان زنجان ۸۰ درصد آب شرب مردم و ۹۵ درصد آب مورد نیاز صنعت از دشت‌های ممنوعه تامین می‌شود؛ در حالی که منابع آب‌های زیرزمینی رو به اتمام است و عقب‌ماندگی استان زنجان در خصوص تخصیص آب‌های سطحی نسبت به میانگین کشوری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار هکتار درخت زیتون در طارم داریم که ارزش آن‌ها از یک پراید بیشتر است و باید برای اشتغال، معیشت و خوراک مردم حفظ شود، تصریح کرد: تنها منبع آب شرب شهر زنجان سد تهم است که نسبت به نیاز استان کافی نیست. حجم مخزن سد مشمپا قرار بود ۷۰۰ میلیون مترمکعب باشد که در سایه غفلت مسئولان استان، این میزان به ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است و با توجه به این میزان حجم مخزن، اعتبار ساخت اختصاص می‌دهند که در حال حاضر به دلیل مسائل زیست‌محیطی و مطالبات قرارگاه خاتم، احداث سد متوقف شده است و تکمیل آن بزرگ‌ترین سرمایه آبی استان به‌شمار می‌رود و می‌توانیم آب صنعت را از آن تامین کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سدهای مراش و بلوبین نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: اعتبارات احداث سدهای استان قطره‌چکانی است. هم‌اکنون سدهای قابل استفاده استان چندان حجم چشم‌گیری ندارد و تکمیل سدهای در دست احداث ضروری است. در طارم ۱۸ رودخانه داریم که به قزل‌اوزن می‌ریزد و با هزینه کم می‌توان سدهای کوچک برای تامین معیشت اهالی منطقه ایجاد کرد و هزینه ساخت این سدهای کوچک بسیار کمتر و زودبازده‌تر است.

طاهری، طرح‌های آبخیزداری در مدیریت منابع آب را مهم خواند و افزود: میانگین تبخیر آب سدها ۷۰ درصد بوده و فقط ۳۰ درصد آب در تابستان قابل استفاده است که آب مفید نیز تبخیر شده و نمک و املاح باقی مانده است که کیفیت مناسبی هم ندارد. در عین حال طرح‌های آبخیزداری کم‌هزینه و پرراندمان است، این در حالی است که اعتبارات دست وزارت نیرو است تا سدهای بزرگ و پرهزینه احداث کند، در حالی که آبخیزداری منابع جزئی در اختیار دارد.

وی در مورد وضعیت اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر کشور با تورم ۵۰ درصدی مواجه است و این یک اقدام ناجوانمردانه در اواخر کار دولت دوازدهم است. افزایش درآمدها متناسب با متوسط هزینه‌ها نیست و در واقع شاهد تراز عملیاتی منفی و اختلاف زیاد بین درآمد و هزینه هستیم و دولت عملاً با افزایش قیمت‌ها هم ارزش پول ۸۰ میلیون ایرانی را پایین آورده هم برای تامین منابع و افزایش حقوق‌ها دست در جیب مردم کرده و این خیانت قابل پیگیری است.

طاهری تاکید کرد: اولویت نخست دولت آینده باید این باشد که ابتدا باید درآمد دولت اصلاح شود و معتقدیم با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد، می‌توان جمهوری اسلامی را اداره کنیم و باید درآمد و هزینه مدیریت شود.

پربیننده ترین پاسخ قالیباف به نامه رضا کیانیان متضرر شدن همه جامعه از افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت افزایش حقوق در چه صورتی تورم زا است؟ ضرورت پایان دادن به روند خسارت بار پولی‌ سازی کسری بودجه / اقتصاد دستوری ریشه مشکلات کشور است طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلترینگ است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی صیانت از فضای مجازی طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد

علی بابائی کارنامی ، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره تعلل شورای عالی کار در تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال 1403، اظهار داشت: شورا هنوز به جمع بندی نهایی برای تعیین حقوق کارگران نرسیده و امیدواریم این مهم هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

وی افزود: تعیین حقوق کارگران باید با توجه به نرخ تورم، سبد معیشت و احتساب 3 هزار امتیازی که برای تمامی کارمندان در نظر گرفته شده، باشد و شورای عالی کار هم باید این سیاست را دنبال کند. در این رابطه نباید اجازه داد که میان حقوق کارگران و کارمندان شکاف ایجاد شود.

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: متاسفانه برخی دولتمردان و اقتصاددانان مطرح می کنند اگر دستمزد و حقوق کارگران را افزایش دهیم موجب تورم می شود اما این سیاست، سیاست غلطی است و کارشناسان منطقی تاکید دارند که افزایش حقوق کارگران قدرت خرید آنها را افزایش می دهد و کالای ایرانی بیشتری خریداری می شود.

بابایی تاکید کرد: به طور قطع افزایش قدرت خرید کارگر، چرخه تولید را به حرکت درمی آورد و رونق تولید، کارخانجات و کالاهای ایرانی، مبارزه با سوداگری در اقتصاد و رفع بسیاری از مسائل اقتصادی کشور را در پی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های اخیر انقباضی دولت، یادآور شد: در حال حاضر قدرت خرید مردم هم کاهش یافته است و حتی زمانی که به بازار ساری مراجعه کردم کسبه از کاهش داد و ستد گلایه داشتند بنابراین باید قدرت خرید خانوار را بالا برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این نماینده مجلس بعد از انتخاب ردصلاحیت شد!
  • این نماینده مجلس که بعد از انتخاب ردصلاحیت شد!
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • آزادسازی سکو‌های فیلتر‌شده به زودی! - دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد
  • فیلم| دبیر شورای عالی فضای مجازی: سکوهای فیلتر شده به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرند
  • تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی
  • صحت انتخابات در همه حوزه‌های استان اردبیل توسط شورای نگهبان تایید شد
  • حکایت جَوگیر شدن ضدانقلاب از اتفاقات فضای مجازی