Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ با کمرنگ شدن امید‌ها نسبت به احیای برجام و انتظار برخی معامله‌گران به بروز مشکلاتی در روند مذاکرات با آغاز به کار دولت سیزدهم، دلار با سرعت بیشتری مسیر افزایشی را طی کرد و نهایتا تا پایان هفته گذشته از مرز ۲۶هزار تومان هم فراتر رفت.

طی هفته گذشته انتشار برخی اخبار و اظهارات مبنی بر عدم تمایل طرفین به عقب‌نشینی از موضع خود و تداوم اختلافات بر سر برخی مسائل باعث شد دلار به سرعت از کانال ۲۳هزار به ۲۶هزار تومان صعود کند و در این بین افزایش انتظارات تورمی منجر به تشدید این روند شد؛ در‌واقع بسیاری از خریدارانی که از ترس احتمال توافق در دولت دوازدهم دست از معامله کشیده بودند با مشاهد این وضعیت وارد بازار شدند و بالارفتن حجم خرید‌ها به روند صعودی دلار دامن زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی تشدید تنش‌ها بین طالبان و نیرو‌های افغانستان و روند صعودی نرخ درهم تا سطح ۷۰۶۰تومان نیز نقش موثری بر بالا رفتن انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار داشت؛ اما درحالی‌که دلار اولین معاملات روز گذشته را با قیمت ۲۶هزار تومان آغاز کرده بود از میانه روز از این کانال فاصله گرفت و تا آخرین ساعت معاملات در سطح ۲۵۷۵۰تومان قرار گرفت.

در این راستا برخی معامله‌گران افزایش عرضه از سوی بازار‌ساز و برخی دیگر بسته شدن بازار هرات و کاهش تقاضا را علت توقف روند صعودی دلار اعلام کردند؛ به هر حال روند نزولی نرخ ارز در بازار امروز هم ادامه یافت به طوریکه تا ساعت انتشار این خبر قیمت دلار آزاد به محدوده ۲۵۴۵۰تومان رسیده است.

حالا با توجه به وجود انتظارات منفی نسبت به برجام و شکسته شدن مرز ۲۶هزار تومان برای دلار، همچنان خطر بازگشت بازار ارز به مسیر صعودی وجود دارد و تا زمانی‌که سیگنال مثبتی از سمت وین نرسد این وضعیت حتی به‌رغم تلاش بازار‌ساز برای کنترل تقاضا به روش افزایش عرضه، پا‌برجا خواهد بود.

پربیننده ترین قیمت دلار ۹مرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۰مرداد / مقابله بازارساز با روند صعودی بازار پیش بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد / سکه ۱۱میلیونی خریدار ندارد قیمت دلار ۱۰مرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت‌ ها در بازار طلا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار پیش بینی قیمت ۲۶هزار تومان روند صعودی قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت تورم کند شد/ عده‌ای تورم و دلار سه رقمی برای دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کردند

نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: واقعیت این است که سرعت و شتاب تورم در کشور کند شده است؛ اما کاهش سرعت و کم شدن شیب تورم به معنای صفر شدن آن نیست، بلکه شتاب و سرعت افزایش قیمت کالا‌ها بسیار کمتر از قبل شده است.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: واقعیت این است که سرعت و شتاب تورم در کشور کند شده است؛ اما کاهش سرعت و کم شدن شیب تورم به معنای صفر شدن آن نیست، بلکه شتاب و سرعت افزایش قیمت کالا‌ها بسیار کمتر از قبل شده است.



نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بنا بود تورم در کشور به مانند سال‌های قبل ادامه پیدا کند ما امروز با تورم و نرخ دلار سه رقمی مواجه بودیم که ممکن بود جهش سنگینی داشته باشد.


سبزی خاطرنشان کرد: به همین خاطر بود که عده‌ای تورم سال‌های قبل را مبنای تحلیل‌های اقتصادی خود قرار می‌دادند و تورم وحشتناک سه رقمی و دلار بالای ۱۰۰هزارتومانی را برای سال ۱۴۰۲ و عملکرد دولت سیزدهم پیش بینی می‌کردند.


وی افزود: خوشبختانه با سیاست‌های درست اقتصادی به ویژه سیاست تثبیت، امروز ما هم شاهد کاهش محسوس تورم و هم کاهش محسوس نقدینگی و پایه پولی در کشور هستیم که طبق آمار منتشر شده تورم نقطه به نقطه از ۵۵.۵ درصد در ابتدای امسال به ۳۸.۵ درصد در دی ماه سال جاری رسیده است.

دیگر خبرها

  • در تولید تخم‌مرغ سیر صعودی داشتیم/ آماده‌سازی بستر صادرات تخم‌مرغ به روسیه
  • سرعت تورم کند شد/ عده‌ای تورم و دلار سه رقمی برای دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کردند
  • پیش‌بینی قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت‌کوین
  • رکورد بی سابقه سکه طرح جدید؛ ۲ عاملی که سکه را به ۳۸ میلیون تومان رساند | یک پیش‌بینی از آینده قیمت طلا
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / سکه در آستانه ثبت رکورد تاریخی جدید
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار طلا صعودی شد
  • یک پیش‌بینی مهم از آینده قیمت دلار در سال ۱۴۰۳/ آل‌اسحاق: سقوط قیمت دلار در راه است
  • پیش بینی قیمت دلار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار ارز فریز شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی