Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@10:34:50 GMT

چطور یک خواب راحت داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۴۹۲

چطور یک خواب راحت داشته باشیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  هیچ ارتباطی بین بهداشت خواب و حفظ بهداشت شخصی با دوش گرفتن یا مسواک زدن وجود ندارد، بلکه بهداشت خواب، مربوط به ترک عادت‌های بد است که می‌تواند باعث بی خوابی یا کم خوابی شود.

به گزارش الکوثر، در حالی که گاهی اوقات میزان خوب خوابیدن شما بر اساس شرایط سلامتی تعیین می‌شود، بهداشت خواب اغلب مسئول کم خوابی یا احساس خستگی مداوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وب سایت انگلیسی هفت قانونی را که برای رعایت بهداشت خواب و داشتن یک خواب راحت باید رعایت شود، مطرح کرد.

هنگامی که عبارت بهداشت خواب را می‌شنوید، ممکن است تصور کنید که به طور مرتب ملحفه را بشویید و قبل از خواب دوش بگیرید، اما اینطور نیست.

بهداشت خواب به معنای عادات خوب خواب است و هر چه بهداشت خواب شما بهتر باشد، کیفیت خواب شما بهتر است و احتمال اینکه در ساعات روز احساس خواب آلودگی کنید کمتر است.

۱. روتین

رعایت روال خواب منظم بخش مهمی از بهداشت خواب است. باید هدف شما این باشد که هر روز در همان ساعت از خواب بیدار شوید، از جمله تعطیلات آخر هفته، که به هماهنگی سیستم خواب بدن شما کمک می‌کند.

به محض بیدار شدن از اتاق خواب خارج شوید. وب سایت NHS توصیه می‌کند از اتاق خواب خود فقط برای خوابیدن و لباس پوشیدن استفاده کنید.

۲. فعالیت بدنی

برای حفظ بهداشت خواب، هر روز به طور منظم و ترجیحاً صبح ورزش کنید. شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش منظم باعث بهبود خواب راحت می‌شود، اما نباید درست قبل از خواب ورزش کنید.

۳. محیط مناسب

تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق شما راهی آشکار برای حفظ آرامش ذهن است، اما باید سعی کنید نور، دما و سر و صدا را نیز کنترل کنید.NHS توصیه می‌کند که دمای اتاق خواب خود را مناسب نگه دارید و اتاق خواب را به اندازه کافی تاریک کنید تا خواب راحت‌تر شود.

فراموش نکنید که اتاق خواب را با سرمایه گذاری روی پرده‌های ضخیم‌تر و خوابیدن در بخش پشتی خانه یا حتی همراه داشتن محافظ گوش برای جلوگیری از بیدار شدن از سر و صدا، فضای اتاق خواب را آرام نگه دارید.

۴. آرام باشید

گاهی اوقات ممکن است با وجود بسته شدن چشمان خود، نتوانید بخوابید. حداقل یک ساعت به خودتان فرصت دهید تا قبل از خواب آرام شوید.

از این زمان برای پردازش رویداد‌های روز، نوشتن لیست کار‌های روز بعد یا انجام کار آرامش بخش استفاده کنید. همچنین می‌توانید شل شدن عضلات را به روش‌هایی مانند حمام گرم، ماساژ یا آرامش پیشرونده عضلات امتحان کنید.

۵. از فناوری دور شوید

بلافاصله قبل از خواب به فعالیت‌های تحریک کننده مانند بازی کردن در رایانه یا تماشای فیلم یا برنامه هیجان انگیز در تلویزیون مشغول نشوید. همچنین باید سعی کنید هنگام خواب، کتاب نخوانید، تلویزیون تماشا نکنید و برای دوستان خود پیام ارسال نکنید.

۶. رژیم غذایی خود را زیر نظر داشته باشید

آنچه می‌خورید یکی دیگر از ضروریات بهداشت خواب است، بنابراین توصیه می‌شود از کافئین در شب (قهوه، چای، شکلات و غیره) استفاده نکنید و سعی کنید آن را هشت ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

قبل از خواب سیگار نکشید؛ زیرا نیکوتین محرک است و شما را بیدار نگه می‌دارد. سرانجام، زیاد گرسنه یا سیر به رختخواب نروید، سعی کنید بین غذا خوردن و خوابیدن چند ساعت به خودتان فرصت دهید.

۷. خود را به خوابیدن مجبور نکنید

هنگامی که احساس خستگی نمی‌کنید، نباید سعی کنید خود را مجبور به خواب کنید. اگر بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بیدار هستید، برخیزید، به اتاق دیگری بروید، فعالیتی آرام مانند مطالعه انجام دهید و سپس وقتی احساس خواب آلودگی کردید به رختخواب بروید.

این کار را هر چند بار در طول شب لازم است انجام دهید، اما اگر احساس خواب آلودگی نمی‌کنید، سعی نکنید به خواب بروید، زیرا این کار ذهن و بدن شما را هوشیارتر می‌کند.

پربیننده ترین بی حسی و گزگز بدن برای چیست؟ آلوئه ورا شما را از شر چین و چروک خلاص می کند؟ ۵راه طبیعی برای کمک به سلامتی شما افراد دیابتی می توانند گلابی بخورند؟ نکاتی برای جلوگیری از افزایش فشار خون

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خواب راحت بهداشت خواب قبل از خواب خواب راحت اتاق خواب سعی کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندهای رفع خواب‌آلودگی راننده‌ها با چند روش ساده

ترفندهای رفع خواب‌آلودگی راننده‌ها با چند روش ساده

دیگر خبرها

  • تجربه راحت خرید آنلاین کتاب با بوکلند
  • ترفندهای رفع خواب‌آلودگی راننده‌ها با چند روش ساده
  • خبر مهم درویش در مورد تمدید قرارداد بازیکنان
  • شولتز: ما نمی‌توانیم شاهد گرسنگی فلسطینی‌ها باشیم
  • سفارش آنلاین از عطاری؛ خرید محصولات دلخواه با طعم تخفیف
  • (ویدئو) وضعیت عجیب محصول گران ایران‌خودرو؛ خم شدن راحت پژو پارس زیر پای یک شهروند!
  • مدیر گل‌گهر: می‌خواهیم بر مسائل فنی متمرکز باشیم
  • موافقت فیفا با درخواست باشگاه استقلال | خیال آبی ها راحت شد
  • فوری | موافقت فیفا با درخواست باشگاه استقلال | خیال آبی ها راحت شد
  • راه اندازی اتاق ارزیابی رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیلی در اهواز