Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ماه محرم الحرام و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام افزود: متأسفانه رسم نادرستی در مراسم پیشواز ماه محرم در جامعه حاکم است که باید اصلاح شود و نباید مراسم و اعیاد بزرگ ماه ذی الحجه مانند روز مباهله تحت الشعاع استقبال از ماه محرم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجمع عزاداران حسینی همانند سال‌های گذشته در روز ۷ محرم نیز به دلیل شرایط کرونایی و سایر عوامل برگزار نخواهد شد و لازم است مراسمی با شکوه مانند مراسم شام غریبان ید و سالار شهیدان به عنوان برنامه جایگزین مطرح و برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم عزاداری ماه محرم باید بخوبی تبیین و رعایت شود

وی اضافه کرد: زمان عزاداری‌های شب‌های ماه محرم باید توسط مساجد و هیئت‌های مذهبی مدیریت شود و در ساعت مقرر مراسم پایان یابد تا موجبات تشدید شرایط بیماری و آزار مردم نشود.

امام جمعه ارومیه افزود: کیفیت مراسم عزاداری ماه محرم باید با استفاده از معارف دینی و آموزه‌های حسینی باشد و در این راستا همه دسته جات عزاداری باید از روحانیون و مبلغین به خوبی استفاده کنند.

حجت الاسلام قریشی گفت: اجرای مراسم بزرگ و گسترده توسط برخی نهادها و هیئت‌های مذهبی در شب‌های ماه محرم باعث تضعیف مراسم کوچک در محلات مختلف می‌شود که لازم است در ضمن برگزاری شایسته مراسم محرم در این خصوص نیز تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه برای سخنرانی و مداحی در عزاداری‌های ماه محرم باید استفاده از ظرفیت سخنرانان و مداحان استانی در اولویت مردم و مسئولین و مساجد باشد، عنوان کرد: مراسم سنتی اهل قبیله در سومین روز از شهادت امام حسین علیه السلام باید به عنوان یکی از آئین کهن دینی و مذهبی احیا شده و ماندگار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شبهات وارده بر محرم و عزاداری بر سید و سالار شهیدان باید به صورت منظم احصا شده و توسط علما در صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی تبیین و پاسخ داده شود.

حجت الاسلام قریشی گفت: مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت دستوالعمل های بهداشتی باید به صورت با شکوه در استان برگزار شود و همه مسئولین و نهادها باید در این خصوص همه وظایف خود را بخوبی انجام دهند.

کد خبر 5270539

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه ماه محرم ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز ایلام جشن عید غدیر مراسم عزاداری ماه محرم ماه محرم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم نویدکیا بباز نیست؛ کامبک و فرار از باخت خانگی

محرم نویدکیا و شاگردانش باز هم کامبک زدند و نباختند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در هفته بیست و یکم لیگ برتر دو تیم مس رفسنجان و ذوب آهن امشب در شهدای رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند که این جدال اگر چه با ۴ گل همراه بود که سهم هر دو تیم ۲ گل بود و برنده نداشت. 

در آغاز بازی، ذوب آهن موفق شد از اشتباهات خط دفاعی مس نهایت استفاده را ببرد و خیلی زود ابتدا فریبرز گرامی گلزنی کرد و پس از آن رامین سلیمان زاده به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

در ادامه نیمه نخست پیش از پایان ۴۵ دقیقه اول، جلال الدین علی محمدی روی یک کار تیمی از پشت محوطه جریمه ذوب آهن یکی از گل های خورده را جبران کرد اما این پایان کار نبود؛ فشار بازیکنان مس رفسنجان در نیمه دوم بیشتر شد ولی مقاومت ذوبی‌ها مانع از این اتفاق شده بود که در نهایت محبی موفق شد گل دوم و تساوی را به ثمر برساند.

با تساوی در این دیدار، دو تیم سال ۱۴۰۲ را به پایان رساندند و محرم نویدکیا توانست در ادامه عملکرد درخشان خود در بازگشت به لیگ برتر، همچنان بدون شکست باقی بماند.

با این تساوی ذوب آهن ۲۷ امتیاز شد و در رده هشتم جدول قرار گرفت و مس رفسنجان هم با ۲۵ امتیاز در رتبه دهم همسایه شمس آذر قزوین شد.

دیگر خبرها

  • دشمن تقویت جریان‌های تفرقه میان مذاهب را در دستور کار دارد
  • مس می‌توانست مدعی قهرمانی در لیگ باشد!
  • هت‌تریک شاگردان نویدکیا در کامبک
  • تیم نویدکیا بباز نیست؛ کامبک و فرار از باخت خانگی
  • شاگردان محرم آماده برای تقابل با ذوب آهن
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • ۲۵ میلیارد ریال در جشن گلریزان خوی جمع‌آوری شد
  • حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است
  • هواداران مس به قلب محرم رفتند! (عکس)