Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فیض اللهی، کارشناس مسئول بیماری‌های استان در نشست ستاد مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه واکسیناسیون در استان سرعت قابل قبولی دارد و براساس سند ملی واکسیناسیون، گروه‌های مختلف به ترتیب اولویت، واکسینه شدند.

فیض اللهی با اشاره به اینکه تا به امروز ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شده است، خاطرنشان کرد: امروز در آستانه اجرای فاز سوم واکسیناسیون در استان قزوین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول بیماری‌های استان قزوین تصریح کرد: مردم تنها بر اساس پیامک سرشماره ۱۰۰۰۳۵ به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا بدین وسیله شاهد تجمع بیش از حد مردم در این مراکز نباشیم.

وی افزود: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان قزوین به ۵۸۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کارشناس مسئول بیماری‌های استان قزوین تأکید کرد: همچنان شهرستان قزوین بیشترین تعداد بستری را در سطح استان دارد و نکته جالب بستری بودن ۲۲ فرد غیر بومی در بیمارستان‌های استان قزوین است.

فیض اللهی با اشاره به اینکه در شهرستان قزوین با روند صعودی مواجه هستیم، گفت: محله‌هایی مانند مینودر، مولوی و سعدی بیشترین درصد مبتلایان را دارند و بانوان خانه دار همچنان در صدر موارد ابتلا هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد کرونا واکسن کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هوشنگ شرفی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا و خسارات اقتصادی فراوان است و راه پیشگیری از ابتلاء به آن رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام است.


وی افزود: در این طرح که شامل مایه کوبی دام‌های سنگین و سبک واحد‌های صنعتی و روستایی بود، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ رأس گاو و گوساله و بیش از ۲۸ هزار راس گوسفند و بز در برابر بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شدند.

 

شرفی ادامه داد: این طرح برای دامداران بصورت کاملاً رایگان بوده و هیچ گونه وجهی از آنها دریافت نشده است و این عملیات با مشارکت و همکاری بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی به اجرا درآمد.

 

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان عدم وجود بیماری در استان خوزستان را مرهون زحمات بخش دولتی و خصوصی و همکاری دامداران شهرستان دانست، اضافه کرد: این بیماری یک بیماری ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان همچون گاو، گوسفند و بز است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین در گوساله‌ها، بره و بزغاله‌ها، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری‌ها می‌شود.


وی در پایان اجرای اصول امنیت زیستی در جهت عدم ورود دام‌های بیمار را مهم‌ترین اصل در پیشگیری از این بیماری دانست و به دامداران و چوپانان رعایت حمل و نقل دام با دریافت مجوز‌های بهداشتی لازم از مبدا را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • واکسیناسیون بیش از ۳۲ هزار راس دام علیه تب برفکی در مسجد سلیمان
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان | دلیل بیماری او مشخص شد