Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکورد آمار مبتلایان روزانه به بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» در ژاپن در حالی با شناسایی ۱۰ هزار مورد جدید شکسته شد که نارضایتی عمومی از برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو افزایش یافته است.

تنها در روز جمعه نتیجه تست کرونای ۳۳۰۰ نفر در توکیو، میزبان بازی‌های المپیک مثبت بود. مقامات ژاپن در واکنش به افزایش شیوع ویروس کرونا در چهار ناحیه جدید که بیشتر آنها حومه توکیو را در بر می‌گیرد وضعیت اضطراری اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر نزدیک به نیمی از ظرفیت بیمارستان‌های توکیو پر شده است و برخی از بیمارستان‌ها دیگر امکان پذیرش بیمار جدید ندارند. بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در پایتخت ژاپن به دلیل ابتلا به «کووید ۱۹» یا تماس با یک فرد مبتلا، در منازل یا هتل‌ها قرنطینه شده‌اند.

شینگ لی تور، خبرنگار ژاپنی که رقابت‌های المپیک را پوشش می‌دهد درباره نارضایتی شهروندان از برگزاری مسابقات می‌گوید: «مردم فقط می‌خواهند که بازی‌ها تمام شود زیرا همه این تدابیر اضطراری اعلام شده سرشار از ناهمگونی و بی‌عدالتی است.

مردم اساسا با میزبانی رقابت‌ها مخالف بودند زیرا احساس می‌کنند که به ضرر یک آدم عادی در کوچه و خیابان است.»

با این وجود برگزارکنندگان رقابت‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک بر این باور هستند که تدابیر اتخاذ شده و ایجاد حفاظ بهداشتی به دور دهکده المپیک نتیجه بخش بوده است.

رقابت‌های المپیک توکیو در حالی که این مسابقات هنوز پایان هم نیافته، به پرخرج‌ترین دورۀ این رقابت‌ها تبدیل شده است.

ژاپن تاکنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خرج برگزاری این رقابت‌ها کرده است. این در حالی است که درآمد حاصل از برگزاری بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمالا بسیار کمتر از پیش بینی‌ها خواهد بود.

تاکنون ۲۷ درصد از جمعیت ژاپن به طور کامل در برابر بیماری «کووید ۱۹» واکسینه شده‌اند./ یورونیوز 

جمع‌آوری بزاق در ژاپن رکورد زد/ بررسی کرونایی ۵۰۰ لیتر بزاق در المپیک توکیو المپیک توکیو زمینه‌ای برای ظهور گونه‌ جدید کرونا   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود آقامیرزایی به فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان

نماینده کشورمان به فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک صعود کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک از امروز در توکیو ژاپن آغاز شده است که تیم قایقرانی آب‌های آرام با ۶ ورزشکار و ۴ مربی در این رقابت‌ها حضور دارد.

علی آقامیرزایی در دور نیمه نهایی کایاک ۲۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از هنگ‌کنگ، هند و تایلند با زمان ۴۲.۷۷۵ ثانیه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و به فینال این ماده صعود کرد. در این رقابت نمایندگان تایلند و هنگ‌کنگ اول و دوم شدند.

آقامیرزایی فردا در فینال این مسابقات رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان روز دوم با راهیابی قایق تک نفره کایاک زنان به فینال
  • آب‌های آرام انتخابی المپیک؛ آقامیرزایی برنز گرفت، پنجمی کانو دونفره ایران
  • قایق دو نفره کانوی مردان ایران به سهمیه المپیک نرسید
  • برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی
  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود مستقیم کانوی ۲نفره مردان به فینال
  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود آقامیرزایی به فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان
  • صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه