Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:25:56 GMT

ابتلا به کرونا در جهرم خانوادگی شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۵۵۱

ابتلا به کرونا در جهرم خانوادگی شده است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر مراجعه بیماران به درمانگاه‌های کرونا در این شهرستان بصورت خانوادگی شده است.

محمد رحمانیان بیان کرد: روز گذشته نهم مرداد ماه، ۴۱۰ نفر در درمانگاه‌های کرونای جهرم تحت ویزیت پزشک متخصص قرار گرفتند و از ۳۰۷ نفر تست نمونه کرونا گرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، او با بیان اینکه در حال حاضر مراجعه بیماران به درمانگاه‌های کرونا جهرم بصورت خانوادگی شده است، افزود: درگیری بیماری به کودکان زیر ۵ سال هم رسیده و بیشتر مراجعان از جوانان و میانسالان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانیان ادامه داد: تب و آبریزش بینی از علائم بارز بیماری در کودکانی بوده است که دیروز به این درمانگاه‌ها مراجعه کرده اند.

او با اشاره به اینکه تب، بدن درد، سردرد و بی حالی از علائم بیماری در بزرگسالان بوده است، بیان کرد: درگیری ریوی نیز در اغلب بیماران وجود داشته است.افرادی که دارای بیماری دیابت و فشار خون بوده‌اند درگیری ریوی در آن‌ها بالا گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: در بین مراجعه کنندگان سالمندانی نیز وجود داشته که اقدامی به دریافت واکسن نکرده و درگیری ریوی در آن‌ها بالا بوده است و طبق گزارش‌های داده شده اکثر بیماران در دورهمی خانوادگی و مراسم‌ها به بیماری مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جهرم محمد رحمانیان مرگ زودرس استانی شهرستانها کروناویروس درمانگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،عضو هیات علمی و سرپرست گروه اطفال دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباداولین و مهمترین اقدام در خصوص اسهال و استفراغ نوزادان و کودکان را پیشگیری دانست و گفت: بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا کودکان و نوزادان به اسهال و استفراغ، شست‌و‌شوی منظم و کامل دست و صورت و تمیز کردن سطوح آلوده است.

 دکتر راحله درفشی افزود: با توجه به اینکه راه انتقال این بیماری از طریق دهان و آب و غذای آلوده است، اگر کودکان به بهداشت دست توجه نکنند احتمال ابتلا خود و تمامی اعضای خانواده به ویروس اسهال و استفراغ وجود دارد.

وی با بیان اینکه طول دوره ویروس اسهال و استفراغ معمولا ۷ روز است، گفت: در این بیماری کودکان و نوزادان به مدت دو روز دچار تب و استفراغ می‌شوند و پس از آن اسهال شروع که ممکن است به ۱۵ مرتبه در روز نیز افزایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مهمترین اقدام در اسهال را آبرسانی به کودک عنوان و افزود:: اگر در اسهال و استفراغ آب مورد نیاز بدن کودک تامین شود، این بیماری در کودکان به بهبودی و سلامتی کامل منجر می‌شود.

دکتر درفشی گریه کردن بدون اشک، کاهش حجم ادرار، خشک شدن مخاط دهان، بی قراری و خواب آلودگی را از مهمترین علائم کاهش آب بدن کودک عنوان وگفت: بهترین مایع برای جبران کم آبی بدن در اسهال و استفراغ، O.R.S است که به صورت مختلف پودری، قرص جوشان و ترکیبات مایع وجود دارد.

وی طعم ناخوشایند O.R.S را یکی از مشکلات والدین دانست و افزود: بهترین راه برای حل این مشکل خنک کردن او. ار. اس و جرعه جرعه دادن آن به کودک است به گونه‌ای که هر ۳ تا ۵ دقیقه ۵ سی‌سی آهسته آهسته به کودک داده شود تا طی یک ساعت مایع دفع شده جبران شود.

دکتر درفشی با بیان اینکه نوزادان زیر ۳ ماه با اسهال و استفراغ نیاز به بستری و همچنین کودکانی که دارای تب بالای ۳۹ درجه سانتیگراد هستند به ویزیت و ارزیابی نیاز دارند، گفت: اگر کودک و یا نوزاد سابقه بیماری خاص، نقص سیستم ایمنی بدن، بیماری زمینه‌ای، استفراغ‌های سرکش و حتی شکم برآمده دارد، توصیه می‌شود این کودک یا نوزاد بستری و اقدامات درمانی لازم برای او انجام شود.

او استراحت را در کودکان مبتلا به اسهال و استفراغ مهم دانست و افزود: برای جلوگیری از انتشار ویروس در بین سایر کودکان، والدین تا زمان بهبودی نسبی کودک مبتلا به ویروس اسهال و استفراغ را در منزل تحت مراقبت قرار دهند.

دیگر خبرها

  • آمار جهانی کرونا؛ مجموع مبتلاها و فوتی‌ها در روز گذشته
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • برنامه کاری درمانگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد شرکت شهرسالم در نوروز 
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه