Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان معتقد است طالبان اجازه نخواهند داد گروه داعش در افغانستان نفوذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، رسانه‌های پاکستانی امروز (یکشنبه) به نقل از شاه‌ محمود قریشی، وزیر خارجهپاکستان گزارش دادند که پیش از این، نیروهای امنیتی افغان نیز توانایی مبارزه با گروه داعش را، داشته‌اند.

او یک بار دیگر تأکید کرده‌ است که صلح در افغانستان برای ثبات منطقه ضروری است و پاکستان برای اطمینان از توسعه، رفاه و ارتقای افغانستان با سایر کشورهای منطقه، در حالی رایزنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفته‌های قریشی در حالی ایراد می‌شوند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشست کابینه، از طالبان انتقاد کرد و گفت چیزی "تغییر نکرده‌است، و آنها اراده ای برای صلح و آبادی کشور، ندارند. طالبان به گروه‌های شبه نظامی اجازۀ ورود به کشور را داده‌اند. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را محکوم کرد.

رسانه افغانستانی طلوع‌نیوز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد بامداد امروز جنگنده‌های پاکستانی به منطقه‌ای در «پکتیکا» حمله هوایی کردند.

این منبع مدعی است در این حمله یک خانه در منطقه «لمن» هدف قرار گرفته و بر اساس اطلاعات اولیه پنج نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

اسکای نیوز هم به نقل از منابع افغانستانی از کشته‌شدن هشت نفر در این حملات خبر داده است.

روز گذشته ارتش پاکستان اعلام کرد در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند. 

مجاهد خطاب به پاکستان گفته است «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».

مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد».

منابع رسمی پاکستان تاکنون واکنشی به این اخبار نداشته‌اند.

منبع: ایسنا

tags # طالبان ، پاکستان سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • حمله شبانه پاکستان به افغانستان؟ + جزئیات | واکنش طالبان افغانستان و پاکستان | چند نفر کشته شدند؟
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • متقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم
  • حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • طالبان خواستار سفر وزیر خارجه‌ پاکستان به افغانستان شد