Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اسامی ۱۰ نفر اول در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم‌انسانی و پنج نفر برتر در گروه های هنر و زبان های خارجی منتشر شده اما استان فارس در بین نفرات برتر هیچ سهمی را به خود اختصاص نداده است.

استان فارس در حالی از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ بی بهره مانده که تنوع در شهرهای نفرات برتر از ویژگی های نتایج کنکور ۱۴۰۰ محسوب می شود و از مجموع ۴۰ نفر برتر تعداد ۱۲ نفر از تهران، سه نفر از اصفهان، ۲ نفر از مشهد، ۲ نفر از اراک و ۲ نفر از کرج در میان برترین ها قرار دارند و همچنین شهرهای رفسنجان، سبزوار، تبریز، اردبیل، بندرترکمن، جلفا، اهواز۲، سقز، ابهر، شمیرانات ۲، شاهین شهر، یزد، نیشابور، زنجان، رشت، خوی و تربت حیدریه هر کدام برگزیدگانی در میان برترین های کنکور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به اسامی اعلام شده، تهران از نظر تعداد داوطلبان با رتبه برتر در جایگاه اول در بین استان‌ها قرار گرفته است و اصفهان جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و  فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت. 

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با شرکت ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب در استان برگزار شد که از این آمار، ۴۱ هزار و۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸ هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱ هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷ هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کردند.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

برچسب‌ها شیراز کنکور فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کنکور فارس شیراز کنکور فارس نفر در گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از کسب رتبه‌های ۲۵ و ۹ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی کلی و براساس معیار آموزش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در ارزیابی عملکرد ۳ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۱۹ خبر داد.

علیرضا امانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس این گزارش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی از نظر کل معیارهای دخیل (پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی) با بیش از ۱۰۰ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۲ در بین دانشگاه‌های کشورهای جهان اسلام، در رتبه ۱۵۱_ ۱۷۵ و رتبه ۲۵ از بین ۸۰ دانشگاه حمهوری اسلامی ایران را کسب کرده و همچنین در رتبه ۹ از نظر معیار آموزش در بین ۸۰ دانشگاه کشور قرار دارد که در معیار آموزش عوامل دخیل در رتبه‌بندی دانشگاه‌­ها نسبت دانشجو به عضو هیأت علمی و تعداد اعضای هیئت علمی پراستناد است.

وی اعلام کرد: براساس این رتبه‌بندی دانشگاه‌های استان حائز رتبه‌های زیر شدند: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (رتبه ۱۲)، دانشگاه تبریز (رتبه ۱۷)، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (رتبه ۲۵)، دانشگاه صنعتی سهند (رتبه ۴۴)، دانشگاه مراغه (رتبه ۶۸).

وی افزود: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان براساس معیار آموزش در این رتبه‌بندی بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تربیت مدرس، علوم پزشکی سمنان، دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شاهرود در رتبه ۹ دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی استان آذربایجان شرقی، در این رتبه‌بندی از میان دانشگاه‌های ۵۷ کشور اسلامی در مجموع ۴۹۹ دانشگاه از ۳۳ کشور اسلامی حضور دارند که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ۲۰۲۳ دانشگاه­‌هایی مورد بررسی قرار می­‌گیرند که حداقل ۵۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۲۱- ۲۰۱۹ در پایگاه وب او ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند که تعداد ۸۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳
  • آمار رتبه‌های برتر کنکور که کشور را ترک کرده‌اند
  • درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳
  • آغاز ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری از هفتم فروردین
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳
  • جزییات ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد