Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – تیم فوتبال سایپا در حالی در پایان فصل بیستم لیگ برتر بعد از ٢۵ سال به لیگ دسته اول فوتبال سقوط کرد که این تیم در طول سالیان اخیر از یک عدم ثبات مدیریتی رنج می‌برد.

سایپا در کنار سرخابی‌های پایتخت و دو تیم اصفهانی لیگ برتر یکی از ۵ تیمی بود که در تمام ادوار ۲۰ دوره لیگ برتر حضور داشته و آخرین سقوط این تیم از سطح اول فوتبال کشور مربوط به سال ۱۳۷۵ است و به عبارتی نارنجی‌پوشان پس از ۲۵ سال از اولین سطح فوتبال ایران به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم مدیریتی قبلی سایپا نتوانست آنطور که باید در زمینه حفظ و جذب بازیکنان و سازماندهی مناسب تیم عملکرد موففی داشته باشد، پس از آن بود که مهرماه سال گذشته مدیر گروه خودروسازی سایپا، مهرداد سراجی را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب و منصوب کرد.

بعد از این اتفاق با وجود اینکه نارنجی‌پوشان نتایج مطلوبی در لیگ نگرفته بودند، مدیریت باشگاه اصل را بر حمایت از کادرفنی وقت تیم فوتبال سایپا و ابراهیم صادقی گذاشت؛ هرچند مشخص بود این تصمیم شاید به ضرر این تیم شود، اما در آن مقطع چاره‌ای هم جز آن نبود.

فصل قبل هم سایپا با چاشنی شانس در لیگ برتر ماندنی شد، اما مدیران وقت باشگاه و در رأس آنها اعضصای هیئت مدیره سابق به جای عبرت گرفتن از نتایج و ناکامی‌های فصل نوزدهم و جبران مافات و تقویت تیم برای فصل بیستم، دست روی دست گذاشتند تا نه تنها تقویتی در کار نباشد بلکه تعداد زیادی از اسکلت اصلی و استخوان‌بندی تیم هم جدا شدند.

از سوی مقابل بازیکنانی جذب شدند که که نه تنها در حد و اندازه‌های تیم نبودند بلکه با هزینه‌های گزاف به تیم تحمیل شدند، هزینه‌هایی که بسیار بالاتر از مبلغی بود که با آن می‌توانست نفرات قبلی و اصلی حفظ شوند، تا دومینوی سوء مدیریت در سایپا تکمیل شود.

با توجه به شرایط بحرانی سایپا در همان زمان تغییرات در رأس مدیریت این باشگاه کاملاً حس می‌شد، اما هیئت مدیره سابق فرصت‌های طلایی را از دست دادند تا تیم در شرایط بحرانی لیگ بیستم را آغاز کند و به جای تقویت تضعیف شود.

از سوی دیگر همانطور که گفته شد، بعد از روی کار آمدن سراجی، وی با وجود نتایج ضعیفی که ابرهیم صادقی کسب کرده بود در آن مقطع ترجیح داد از کادرفنی بر خلاف میل باطنی‌اش حمایت کند تا تیم به حاشیه نرود و از طرفی صادقی پاسخگوی نتایج و تیمی که بسته بود باشد، هرچند صادقی در ٨ دیدار آخری که وی روی نیمکت سایپا نشست تنها موفق به کسب ٢ امتیاز شد که اگر تنها در یکی از این ٨ مسابقه می‌توانست یک امتیاز دیگر بگیرد حالا سرنوشت تیم سقوط کننده متفاوت بود؛ یک امتیازی که شاید هر مربی دیگری روی نیمکت سایپا بود، یه راحتی آنرا برای ایران به ارمغان می‌آورد، اما در نهایت این سایپا بود که با تفاضل گل کمتر به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

در هر حال تیم سازنده و ریشه‌دار سایپا بعد از ٢۵ سال به عنوان یکی از ستون‌های فوتبال پایتخت به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا در انتظار فصلی سخت باشد. هیئت مدیره سابق سایپا و باشگاه اگر می‌خواهند این تیم ریشه‌دار به سرنوشت تلخ تیم‌های ریشه‌دار دیگری از تهران مانند پاس، نفت و راه‌آهن دچار نشود باید هر چه زودتر چاره‌ای بیندیشند و دست به کار شوند.

البته یکی از لطماتی که سایپا در این فصل محتمل و متضرر شد، رد شدن آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دیدار جنجالی تیم مقابل پیکان، از سوی کمیته استیناف بود تا نارنجی پوشان درگیر بحرانی طاقت‌فرسا در حین برگزاری لیگ شوند و حتی این موضوع روی عملکرد آن‌ها در ادامه مسابقات تأثیر منفی گذاشت.

کمیته استیناف در حالی رأی به ابطال آرای کمیته انضباطی داد که به اذعان بسیاری از کارشناسان حقوقی آرای درستی در خصوص تخلفات صورت گرفته در این دیدار جنجالی صادر شده بود، اما با فشار‌های بیرونی شد آنچه نباید می‌شد.

البته مسئولان باشگاه سایپا ناامید نیستند و این پرونده را به مراجع عالی قضایی ورزش و دادگاه CAS برده‌اند تا امیدهایشان را زنده نگه دارند و حتی ممکن است رأیی بر خلاف آنچه صادر شده، صادر شود.

با تمام این تفاسیر مسئولان باشگاه سایپا چه آن ٣ امتیاز برگردد و چه برنگردد باید از همین حالا به فکر تقویت تیم برای فصل آینده باشند تا مانند فصل فبل زمان را از دست ندهند. بیشتر بخوانید: کمالوند: تمام اتفاقات این فصل علیه سایپا بود/ چند هفته قبل در مورد برخی مسائل حرف زدم، کسی گوش نداد!

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سایپا لیگ برتر فوتبال لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ فوتبال ترکیه به میدان جنگ تبدیل تبدیل شد + تصاویر | واکنش فیفا و دولت ترکیه

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فدراسیون فوتبال ترکیه بیانیه ای را در مورد این اتفاقات منتشر کرد:"با ناظران خود در ارتباط هستیم تا در مورد اتفاقات در حین و بعد از بازی ترابزون اسپور و فنرباغچه تحقیق کنیم. فوتبال بازی دوستی، صلح و برادری است و چنین اتفاقاتی هرگز قابل قبول نیست. باید با برخورد قاطعانه و تنبیه مقصران، جلوی تکرار این اتفاقات را بگیریم." وزیر کشور ترکیه نیز گفت که خشونت در زمین های فوتبال قابل پذیرش نیست.

فیفا نیز در بیانیه ای اتفاقات این بازی را غیرقابل قبول دانسته است.


بازیکنان حاضر در درگیری ممکن است که پنج تا ده جلسه محروم شوند هر چند که احتمالا آنها به حق دفاع مشروع خودشان اشاره خواهند داشت.

این اولین اتفاق عجیب فوتبال ترکیه در این فصل نبوده چرا که حمله مدیر باشگاه آنکاراگوجو به یک داور نیز به شدت جنجال ساز شده بود.

کد خبر 839974 برچسب‌ها ترکیه ویژه ورزشی فوتبال

دیگر خبرها

  • لیگ فوتبال ترکیه به میدان جنگ تبدیل تبدیل شد + تصاویر | واکنش فیفا و دولت ترکیه
  • جنجال محمدحسین میثاقی و افشاریان؛ از درست کوچیک کرده تا با منی؟ | اتفاقات جنجالی سال
  • شهرداری گنبد سقوط کرد
  • لیگ برتر والیبال| شهرداری گنبد سقوط کرد
  • جنوبی‌ها در صف سقوط!
  • تیم والیبال سایپا به لیگ یک سقوط کرد
  • رسمی: اولین تیم سقوط کننده والیبال ایران مشخص شد
  • لیگ برتر والیبال| صعود پیکان و فولاد سیرجان به نیمه نهایی/ سایپا سقوط کرد
  • مس در لیگ برتر ماند/ سایپا به دسته یک سقوط کرد
  • لیگ برتر والیبال| صعود پیکان و فولاد سیرجان به نیمه نهایی/ سایپا سقوط