Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد قویدل،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در این رقابت بهار یوسفی، علی صالح اسماعیل زاده، امیرمحمد قنبری پویا، سید مبین قارونی و آتریسا سادات موسویان از ناحیه یک و دو بندرعباس موفق به کسب پنج مدال طلا شدند.

 قویدل افزود: عرشیا بنارویی و سید پویان طاهری نیز مدال‌های نقره این المپیاد را بدست آوردند و نوژان نوری‌زاده، آرشیدا مظفرپور و ریحانه خرم روزان هم مدال‌های برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: محمد کیان رحیمی و پرهام آزادی نیز شایسته تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید؛

آغاز واکسیناسیون فرهنگیان هرمزگانی علیه کرونا

این المپیاد اول تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت برخط برگزار شد و دانش آموزان ۳۱ کشور ترکیه، پاکستان، ازبکستان، غنا، سنگاپور، مالزی، فیلیپین، ایران، مکزیک، اندونزی، هند، تایلند، کامبوج، هنگ کنگ، ماکائو، ویتنام، برزیل، چین، بلغارستان، لائوس، مالدیو، میانمار، روسیه، مصر، آمریکا، قزاقستان، نپال، مغولستان، برونئی، کویت، امارات، در این آزمون با هم رقابت کردند.

المپیاد ریاضی مدارس آسیا SASMO بزرگترین رویداد علمی دانش آموزی است که همه ساله با حضور ده‌ها هزار دانش آموز کشور‌های آسیایی در پایه‌های دوم تا یازدهم برگزار می‌شود.

انتهای خبر/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش المپیاد ریاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود

به گفته وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان نوروز ۱۴۰۳، پیک نوروزی ندارند اما تکالیف مهارت محور ارائه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال همانند چند سال گذشته پیک نوروزی ندارند. وزارت آموزش و پرورش از اواخر دهه 90 تصمیم به حذف پیک نوروزی دانش‌آموزان گرفت و این روند در نوروز 1403 تکرار می‌شود

بر این اساس، پیک نوروزی به صورت متمرکز از سوی ادارات کل آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی‌گیرد‌

با این حال برخی خانواده‌ها میگویند، معلمان پایه اول دبستان، تکالیف بسیاری را برای نوروز به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند که شامل نوشتن و تمرین ریاضی و علوم است یعنی در حالیکه پیک نوروزی وجود ندارد اما تکلیف سنتی همچنان حذف نشده است‌.

به گفته حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سال‌‌هاست پیک نوروزی که توسط وزارت آموزش و پرورش یا استان‌ها به طور متمرکز در اختیار مدارس قرار داده می‌شد، برداشته شده است.

وی افزود: تکالیف دیگری جای پیک نوروزی را گرفته و امسال تصمیم بر این است تکالیف مهارت محور و کارکردی جای تکالیف مرسوم نوشتاری را که به شکل رونویسی و گاهی تکالیف سنگین به بعضی دانش آموزان داده می‌شود، بگیرد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند بطور مثال دانش‌آموزان از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند، عکس تهیه کنند.

همچنین دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است. داستان خوانی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر و... از دیگر تکالیف 

به گفته طریفی حسینی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت و تفریحاتی که در طبیعت انجام می‌دهند را به عنوان تکلیف عید ارسال کنند.

در حالی که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است که از معلمان خواسته‌ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های سنگینی به دانش آموزان ندهند اما همچنان رویکرد سنتی بر فعالیت برخی معلمان حاکم است و تکالیف سنگین و سنتی توسط آنها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان بمی در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • آموزش‌وپرورش برای ترک تحصیل دانش‌آموزان برنامه مدون ارائه دهد
  • دورخیز هرمزگانی‌ها برای ‌پرورش ۴۰ درصد موز‌ ایران
  • واریز کمک سرانه ۲۰ میلیارد ریالی به حساب مدارس مجری طرح اعتکاف علمی نوروزی در سیستان و بلوچستان
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان
  • مدارس هرمزگان از ۲۸ اسفند آماده اسکان نوروزی فرهنگیان است