Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@03:38:35 GMT

شکوه سحابی سر اسب

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۳۷

شکوه سحابی سر اسب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ⁣در این تصویر زیبا سحابی سر اسب(Horsehead Nebula) قابل مشاهده است. این سحابی که در صورت فلکی شکارچی قرار دارد، یکی از ابرهای گرد و غبار میان ستاره‌ای شناخته شده در آسمان است.

ابر میان‌ستاره‌ای به توده‌ای از گاز، غبار و پلاسما در کهکشان‌ها گفته می‌شود. ابر میان‌ستاره‌ای یک ناحیه چگال‌تر از محیط میان‌ستاره‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشش یک سحابی تاریک

این سحابی واقع در صورت فلکی شکارچی، دارای ستاره‌های درخشان و جوان است و از طرفی میدان مغناطیسی آن نیز بسیار قوی است به طوری که جریان‌های گازی را بسیار تند و سریع به بیرون می‌راند. سحابی سر اسب بسیار دور است و حدود ۱۵۰۰ سال طول می‌کشد تا نور آن به چشم ما برسد. این تصویر فروسرخ در سال ۲۰۱۳ توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است.

"هابل" قوی‌ترین تلسکوپ جهان است و در سه دهه مشاهدات فضا، این تلسکوپ نگاه ما را به جهان تغییر داده است. این تلسکوپ یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های کیهانی ناسا تاکنون بوده که به مدت ۳۱ سال در حال فعالیت است و ناسا امیدوار است سال‌های بیشتری نیز فعالیت کند.

کد خبر 618006 برچسب‌ها نجوم - سیاره - ستاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره میان ستاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصویر اکانت رسمی ناسا با استفاده از نام «خلیج فارس»

منبع: خبرآنلاین

tags # ناسا ، خلیج فارس سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • کارت دعوت عروس زاگرس برای میهمانان نوروزی
  • تلسکوپ‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر از جیمز وب
  • درج نام «خلیج فارس» در تصویر اکانت رسمی ناسا از زمین (عکس)
  • تصاویر نجومی ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)
  • (عکس) تصویر اکانت رسمی ناسا با استفاده از نام «خلیج فارس»
  • کشف مواد اولیه حیات در یخ‌های میان‌ستاره‌ای
  • برنده جایزه نوبل می‌گوید ما ممکن است جهان را اشتباه درک کرده باشیم!
  • تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید
  • دریافت یک پیام لیزری از ۱۶ میلیون کیلومتری در فضا
  • نگاهی به زندگی ستاره فوتبال مکزیک در مستند «هدف و شکوه»