Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی جوینده روز یکشنبه در نخستین نشست ستاد اربعین استان خراسان جنوبی در سال جاری که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، افزود: سال گذشته هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در اربعین حسینی محروم بودیم اما موکب‌ها فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک به سیلزدگان، زلزله‌زدگان، محرومان و نیازمندان همین طور مقابله با شیوع کرونا انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات مواکب اربعین استان اظهار داشت: مواکب اربعین در این مدت ۱۲ هزار سبد معیشتی، ۲۴۰ هزار پرس غذای گرم، ۲۴۰ هزار قرص نان، بیش از ۲ تن گوشت قرمز، ۵۰ سری جهیزیه، ۱۴ هزار و ۶۰۰ بسته بهداشتی و ۱۳۰ میلیون تومان کمک نقدی بلاعوض بین نیازمندان و محرومان استان توزیع کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ عدد ماسک توسط مواکب اربعین استان تهیه و توزیع شد و روند تهیه و توزیع ماسک همچنان ادامه دارد و بین توزیع بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل ستاد بازسازی عتبات عالیات ۷۵۰ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است عنوان کرد: در صورتی که اربعین امسال برگزار نشود، این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.

جوینده با اشاره به احداث سایت ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در شهر مقدس کاظمین گفت: این سایت ظرفیت اسکان شبانه ۳۰ هزار زائر را دارد و آب و برق این سایت از حرم تامین می‌شود.

وی افزود: با توجه به شدت گرما پیش‌بینی شده است که دستگاه‌های یخ‌ساز، سردخانه‌های مختلف و امکانات سرمایشی برای زائران در این سایت فراهم شود لذا تاکنون ۲ دستگاه یخ‌ساز سیار به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه سردخانه زیر صفر با کمک خیرین تهیه شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در سایت شهر کاظمین ۱۰۰ دستگاه کولر در سال‌های گذشته منتقل شده بود اما این کولرها جوابگوی نیاز زائران نیست بنابراین امسال پنکه‌های آبپاش تهیه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فاضلاب سایت شهر کاظمین با مشکلاتی مواجه است تصریح کرد: تقاضا داریم هرچه سریع‌تر با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه این مشکلات برطرف شود تا بتوانیم به زائران خدمات بهتری ارائه دهیم.

جوینده افزود: در مجموع ۵۰۰ موکب به صورت تلفیقی از سراسر کشور به عراق انتقال خواهند یافت که در مراسم اربعین حسینی به زائران خدمات مختلف ارائه خواهند داد.

وی خواستار واکسیناسیون کادر موکب‌های اربعین در خراسان جنوبی شد و گفت: با توجه به اینکه برخی فعالان موکب‌های اربعین مشمول واکسیناسیون نمی‌شوند از دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص تقاضای کمک داریم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به تردد زائران پاکستانی از خراسان جنوبی گفت: در اربعین حسینی حدود ۵۰ هزار زائر پاکستانی وارد استان می‌شوند و  ۴۸ موکب در کشور برای پذیرایی تعبیه می‌شود که از این تعداد هشت موکب در استان قرار دارد.

وی افزود: در حالی تمامی مشکلات از جمله تصادفات زائران پاکستانی در خراسان جنوبی اتفاق می‌افتد و برای جمعیت هلال احمر و حمل و نقل استان هیچ ماموریتی تعریف نشده است لذا درخواست داریم خراسان جنوبی به عنوان استان هدف دوم ورودی زائران پاکستانی در نظر گرفته شود.

جوینده گفت: پارسال از ۷۰ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات ۵۰ هزار زائر از خراسان جنوبی عبور کردند که درخواست داریم با کشور پاکستان مکاتبه شود تا شرکت‌های خدماتی آنان، خرابی دستگاه‌های حمل و نقل این زائران را برعهده بگیرند.

وی مهران را مرز قطعی تشرف مردم خراسان جنوبی به عراق اعلام کرد و افزود: ۱۳۰ دستگاه تریلی و کامیون برای حمل و نقل مواکب در اختیار خراسان جنوبی قرار دارد که رانندگان به صورت خودجوش در این کار خیر مشارکت دارند لذا از مسوولان درخواست داریم برای تسهیل سوخت و خروج این دستگاه‌ها از مرز اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها مهران دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهران دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی مهران دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هزار زائر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۶ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در طبس

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران پاسگاه انتظامی رباط خان شهرستان طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت که از سمت یزد به طرف مشهد در حرکت بوده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیونت، بیش از ۳ میلیون نخ انواع سیگار خارجی، هزار و ۶۵ دستگاه لوازم الکتریکی و ۱۴۰ دستگاه لوازم خانگی خارجی قاچاق و همچنین بیش از ۲ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز که فاقد هر گونه مجوز حمل بود را کشف کردند. 

بیشتر بخوانید

 قاچاق، تهدیدکننده اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی است

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال برآورد شده است؛ تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبرد‌های عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهاد‌ها و بخش‌ها با فراجا ضروری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ کاروان خراسان جنوبی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ خراسان جنوبی
  • پخت ۶۵۰ هزار پُرس غذا برای نیازمندان خراسان جنوبی
  • ۱۶ دستگاه تنفسی آتش نشانی به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۶ دستگاه تنفسی آتش نشانی به شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • اختصاص ۱۶ دستگاه تنفسی آتش‌نشانی به شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • از ۱۹ اسفندماه تا ۲۴ فروردین ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش زائران نوروزی
  • تأمین ۱۶ دستگاه تنفسی آتش نشانی برای خراسان جنوبی
  • تجهیز بیمارستان رازی به دستگاه اسپکت
  • کشف ۶۶ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق در طبس