Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@06:01:19 GMT

لحظه ای که سد میرزازاده فرو ریخت (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۶۲

فرنگی کار وزن 130 کیلوگرم کشورمان، شکست تلخی مقابل یکی از برجسته ترین چهره های فرنگی دنیا در المپیک 2020 داشت.

به گزارش "ورزش سه"، امین میرزازاده، فرنگی کار 23 ساله تیم ملی کشتی ایران به عنوان نماینده ایران در ورزن 130 کیلوگرم المپیک 2020 با یک قرعه سخت مواجه شد تا موفقیت احتمالی اش تحت الشعاع قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

میرزازاده صبح امروز و در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی کشتی گرفت و توانست در همان ابتدای کشتی با حملات پیاپی خود از حریف اخطار بگیرد و در خاک هم دو بارانداز را به زیبایی اجرا کند. میرزازاده در ادامه کشتی هم با اداره حریف خود یک امتیاز گرفت و در نهایت 6 بر صفر برنده شد تا حریف لوپزِ کوبایی شود.

 

دارنده سه مدال طلای المپیک در راه کسب چهارمین مدال خود در سن 38 سالگی کاملا مصمم بود. او علی رغم شروع هوشمندانه مبارزه از سوی میرزازاده، صبر را چاشنی کار خود کرد؛ صبری نشات گرفته از تجربه بالا که کاملا به کار او آمد در ادامه شرایطی را رقم زد که پیروزی را برایش به همراه داشت.

 

 

 

فرنگی کار جوان تیم ملی که راهنمایی های محمد بنا در کنار تشک را مو به مو اجر می کرد، در دقایق ابتدایی وقت اول با وجود 15 کیلو  کمتر از حریف کوبایی، نبض مبارزه را در دست داشت و به دنبال خسته کردن او برای کسب امتیازات لازم در وقت دوم بود؛ داوران اما خیلی زود به میرزازاده اخطار دادند تا او در خاک بخوابد.

 

همین یک فرصت برای کشتی گیر پرتجربه کوبایی کافی بود تا 7 امتیاز کسب کرده و به نوعی کار را تمام کند. او علاوه بر یک امتیاز حاصل از اخطار به کشتی گیر کشورمان، با اجرای یک سالتو بارانداز و یک بارانداز در خاک، 6 امتیاز دیگر گرفت. این خاکِ بی بدموقع، سدِ محکم میرزازاده و تمامی برنامه های او برای وقت دوم را از بین برد و این کشتی گیر جوان با دادن امتیاز هشتم به لوپز، پیش از پایان وقت دوم، 8 بر صفر مغلوب حریف کوبایی اش شود.

 

 

گفتنی است که با توجه به برتری لوپز کوبایی در نیمه نهایی مقابل رضا کایالپ از ترکیه و فینالیست شدن او، امین میرزازاده به گروه شانس مجدد رفت. این فرنگی کار ایرانی باید فردا در دو کشتی برنده شود تا بتواند مدال برنز را بر گردن بیاویزد.

کشتی المپیک 2020 توکیو فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی المپیک 2020 توکیو فرنگی فرنگی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فرنگی کار خوزستان به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات انتخابی درون اردوی برای مشخص شدن ملی پوش وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز برگزار شد.

 

در این رقابت‌ها ایمان محمدی در مبارزه نخست با نتیجه  ۴ بر یک میثم دلخانی از استان فارس را شکست داد.

 

در دومین کشتی نیز ایمان محمدی با حساب ۵ بر ۲ از سد حریف خود عبور کرد و ملی پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا شد.

 

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از سی ویکم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در قزاقستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام فرنگی کاران خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
  • شمس‌آذر-تراکتور/ بازی انتقامی در قلمرو حریف
  • ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز شاگردان محمدی در تورنمنت ترکیه/ ۳ طلا و یک نقره فرنگی‌کاران ایران
  • اردوی تیم ملی کشتی با حضور یک نماینده از قم 
  • اردوی تیم ملی کشتی با حضور یک نماینده از قم
  • ملی پوش 63 کیلوی کشتی فرنگی مشخص شد
  • قهرمانی تیم فرنگی خوزستان در رقابت‌های کشوری جام رمضان
  • راهیابی فرنگی کار خوزستان به مسابقات کشتی قهرمانی آسیا
  • محمدی، نماینده ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • مسئولیت جدید برای ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی در هیئت کشتی استان فارس