Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@11:01:17 GMT

اتباع ایرانی به افغانستان سفر نکنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۶۵

اتباع ایرانی به افغانستان سفر نکنند

سفارت کشورمان در کابل از اتباع ایرانی خواسته است با توجه به تشدید مخاطرات امنیتی تا اطلاع بعدی از سفر به افغانستان خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل تشدید شرایط امنیتی اتباع ایرانی به افغانستان سفر نکنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از اتباع ایرانی مقیم در شهرها و مناطق افغانستان به استثنای شهر کابل خواست هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سفارت ایران از اتباع این کشور خواسته است با توجه به تشدید مخاطرات امنیتی تا اطلاع بعدی از سفر به افغانستان خودداری کنند.

پربیننده ترین اردوغان: با کمک ایران تعداد هواپیماهای آتش نشان را افزایش دادیم حضور چند ده هیات خارجی در مراسم تحلیف رییسی / اولویت ما بازگشت ایرانیان از زندان های آمریکا است سفیر انگلیس: شاهد رنج مردم ایران از تحریم‌ ها بودم اعتراضات کوبا؛ شورش علیه کمونیسم ۶سال عدم اجرای برجام از سوی غرب را مستند کردم / ارسال آخرین و مهمترین نامه من به دبیر کل سازمان ملل متحد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افغانستان اتباع ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در حال آماده شدن برای از سرگیری فعالیت‌های خود است که این موضوع نشان دهنده گرم شدن بالقوه روابط دو کشور است.
عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای به تلویزیون باکو گفت مقدمات بازگشایی سفارت خانه جمهوری آذربایجان در حال انجام است و یک هیئت آذربایجانی نیز به تهران سفر کرده است. او تاریخ خاصی را برای بازگشایی سفارت خانه جمهوری آذربایجان در تهرانر اعلام نکرد.
این اعلامیه یک سال پس از آن منتشر شد که سفارت خانه جمهوری آذربایجان در ژانویه سال ۲۰۲۳ صحنه حمله مسلحانه‌ای بود که منجر به کشته شدن یک کارمند سفارت و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.
یاین حمله که باکو آن را یک "اقدام تروریستی" نامیده است، منجر به کاهش قابل توجه روابط دیپلماتیک بین دو کشور و همچنین موجب شد جمهوری آذربایجان کارکنان سفارت خود را از تهران خارج کند. این در حالی است که جمهوری آذربایجان کنسولگری خود را در تبریز باز گذاشت.
موسوی در ارتباط با این حادثه گفت تحقیقات انجام شده توسط هر دو کشور به این نتیجه رسیده است که این حمله یک اقدام فردی بوده و با انگیزه‌های شخصی انجام شده است. ضارب به نام یاسین حسین زاده دستگیر و محاکمه شده است. جزییات این حکم منتشر نشد، اما در ایران قتل، حداکثر مجازات اعدام را در پی دارد.
محاکمه حسین زاده که یک سال از این حمله می‌گذرد، نقطه کانونی گفتگو‌های بین دو کشور بوده است و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ۱۶ مارس تایید کرد هیئتی از جمهوری آذربایجان به زودی به تهران سفر خواهد کرد تا بازگشایی سفارت را تسهیل کند.
باکو اعلام کرده بودی شناسایی و محاکمه هرکس که در این حمله دست داشته باشد، پیش نیاز عادی سازی روابط و بازگشایی سفارت این کشور در تهران است.
روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز به دلیل روابط باکو با اسرائیل و حمایت ایران از گروه‌های شیعه در جمهوری آذربایجان پیچیده شده است. چنین اختلافاتی منجر به رد و بدل شدن اتهامات متقابل و دستگیری به اتهام جاسوسی و تلاش برای ایجاد یک دولت مذهبی در جمهوری آذربایجان شده است.
جمهوری آذربایجان همچنین ایران را به حمایت از ارمنستان در درگیری طولانی مدت بر سر منطقه قره باغ متهم کرده است.
ایران همچنین از مدت‌ها قبل جمهوری آذربایجان را به دامن زدن به احساسات جدایی طلبانه در میان اقلیت قابل توجه قومی آذری خود متهم کرده است.

دیگر خبرها

  • باکو سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند
  • شرایط اعطای تابعیت به اتباع افغانستان باید بررسی شود
  • پاکستان دومین مرحله اخراج اتباع غیرمجاز افغانستان را آغاز می‌کند
  • طالبان کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • مراسم ترتیل خوانی قرآن اتباع افغانستانی در مشهد + فیلم
  • آمریکا اتباع خود را از هائیتی خارج می‌کند 
  • تشدید بحران در رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه امنیتی تهدید به استعفا کرد