Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@08:50:25 GMT

انتخاب مجدد «هنیه» به عنوان رئیس

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۶۷

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر «اسماعیل هنیه» را به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش برگزید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) به نقل از دو مسئول فلسطینی اضافه کرد: حماس، «اسماعیل هنیه» را بار دیگر برای دومین دوره پیاپی که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ادامه می‌یابد به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش فلسطینی برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که رهبران جنبش حماس با انتخاب «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای یک دوره دیگر که تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد، موافقت کردند.

اسماعیل هنیه از سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) انتخاب شده بود.

این منبع افزود که توافق برای تمدید انتخابات هنیه برای دوره دوم با توجه به عدم وجود رقیب جدی و پس از خودداری «خالد مشعل» از رقابت برای ریاست این جنبش، انجام شد.

«خالد مشعل» هم اکنون ریاست برون مرزی حماس را برعهده دارد و در آوریل گذشته برای این سمت برگزیده شد. ریاست منطقه کرانه باختری حماس نیز بر عهده «صالح العاروری» که در ماه ژوئیه به این عنوان انتخاب شد، می‌باشد. ریاست نوار غزه حماس هم به «یحیی السنوار» که در ماه مارس به این سمت برگزیده شد، واگذار شده است.

در همین حال جنبش حماس تا زمان مخابره این خبر درباره انتخاب رئیس دفتر سیاسی این جنبش بیانیه رسمی صادر نکرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، حماس با انتخاب «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخابات داخلی خود را برای دوره فعلی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵) که از ۱۸ فوریه گذشته آغاز شده را به پایان رسانده است.

بر اساس این گزارش، انتخاب معاون دفتر سیاسی حماس در آینده برگزار خواهد شد.

حماس هر چهار سال یکبار در شرایطی که محرمانه است، انتخابات داخلی خود را برگزار می‌کند.

 

برچسب ها: فلسطین ، حماس ، اسماعیل هنیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فلسطین حماس اسماعیل هنیه اسماعیل هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره با اسرای صهیونیست در غزه

شاخه نظامی جنبش حماس پیامی تصویری جدیدی را درباره اسرای صهیونیست در غزه منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی تصویری درباره اسرای صهیونیست در غزه اعلام کرد: «ارتش نازی اسرائیل از همان جامی که به ملت فلسطین می‌چشاند، به نظامیان اسیر خود می‌چشاند.»

در ادامه این پیام تصویری آمده است:

#زمان_رو_به_پایان_است #دولت_شما_دروغ_می‌گوید إسرائیل النازیة تذیق جنودها الأسری من نفس الکأس الذی تذیقه لشعبنا The Israeli Nazi entity tastes its captive soldiers taste from the same cup it tastes to our people #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

دیگر خبرها

  • یورش مجدد رژیم اسرائیل به بزرگ‌ترین بیمارستان غزه
  • پیام رئیسی به انتخاب مجدد پوتین به‌ رئیس‌جمهوری
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی فراهم شد
  • تهدید اسموتریچ به ترور هنیه در قطر
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • پیام جدید القسام درباره با اسرای صهیونیست در غزه
  • اعلام مهلت مجدد ثبت نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی
  • حماس خواستار نقش‌آفرینی پاکستان در توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد
  • نرمش مشروط حماس در مذاکرات آتش‌بس
  • رویترز: مذاکرات آتش‌بس در غزه یکشنبه ازسر گرفته می‌شود