Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@04:48:23 GMT

فوایدی از کدو سبز که از نظر علمی تأیید شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۶۷۱

فوایدی از کدو سبز که از نظر علمی تأیید شده‌اند

به گزارش گوه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فواید کدو سبز فراتر از لذت‌بخش کردن منوی غذایی شماست. مزایایی که کدو سبز، طبق گفته تحقیقات، برای بدن به ارمغان می‌آورد را در ادامه بخوانید:

۱. ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

چه سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان داشته باشید و چه سایر عوامل خطر برای ابتلا به این بیماری را دارا باشید، افزودن منظم مقداری کدو سبز به برنامه غذایی، می‌تواند در طولانی‌مدت از شما محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجزیه و تحلیل تحقیقی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که کدو سبز نه تنها خاصیت مبارزه با سرطان را نشان می‌دهد، بلکه میزان مرگ‌ومیر را برای انواع خاصی از سلول‌های سرطانی نیز بالا می‌برد.

۲. می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

کدو سبز منبع فراوانی از کاروتنوئیدها، از جمله لوتئین، بتاکاروتن و زاگزانتین، است که از انواع رنگدانه‌های گیاهی است که اغلب در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی یافت می‌شود. برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، افزایش مصرف کاروتنوئیدها یک انتخاب کاملاً هوشمندانه است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انتشار یافت نشان داد مقادیر بالاتر کاروتنوئیدها در خون افراد مورد مطالعه، با کاهش وزن و کاهش چربی مرتبط است.

۳. ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

ممکن است ساده‌ترین راه برای بهبود سلامت قلبتان، افزودن مقداری کدو سبز به رژیم غذایی باشد. در مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸، ۲۹۱۰۳ مرد طی یک دوره مطالعه ۳ ساله و یک دوره پیگیری ۳۱ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. آنچه محققان کشف کردند این بود: کسانی که سطح بتاکاروتن سرمی بیشتری دارند، هم از نظر ابتلا به بیماری قلبی و هم سکته مغزی، و همچنین میزان مرگ و میر ناشی از هر علتی، در معرض خطر کمتری قرار دارند.

۴. ممکن است موجب بهبودی سلامت ایمنی شود

برای افزایش دریافت ویتامین C در رژیم غذایی، لازم نیست حتماً از مرکبات استفاده کنید، کدو سبز یک منبع غنی از این ماده مغذی ضروری است. با مصرف یک کدو سبز بزرگ، ۵۷.۸ میلی‌گرم ویتامین C دریافت خواهید کرد که بیش از ۶۰ درصد میزان مورد نیاز روزانه برای مردان و بیش از ۷۵ درصد برای زنان است. و با تمام این میزان ویتامین C، سیستم ایمنی‌تان تقویت خواهد شد. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که سطح کافی ویتامین C در سرم افراد ممکن است یک اثر پیشگیرانه در برابر عفونت داشته باشد و از شدت و مدت بیماری در بین بیماران بکاهد.

۵. ممکن است به تنظیم فرایند هضم کمک کند

اگر هضم غذا به کندی پیش می‌رود، افزودن مقداری کدو سبز به برنامه غذایی، می‌تواند به حل این مسئله کمک کند. یک کدو سبز متوسط علاوه بر اینکه منبع غنی از آب است، که می‌تواند به حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک کند، حاوی دو گرم فیبر، یعنی هشت درصد از میزان مورد نیاز روزانه است که باعث می‌شود هضم غذا منظم‌تر شود.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عوامل خطر سرطان کدو مواد مغذی سبک زندگی خوراکی تبیان ویتامین C کدو سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان وقوع سرقت در مازندران کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد خاطره شهدا از جمله ۶۲۸ شهید والا مقام انتظامی استان مازندران با بیان اینکه افتخار ما خدمت به مردم استان مازندران است، ادامه داد: به نسبت سال قبل شاهد افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۱۰ هستیم و بیش از دو میلیون و ۴۱۸ هزار نفر با این سامانه تماس برقرار کردند و از نظر عملیاتی نیز شاهد رشد و افزایش بود.

وی از زمین گیر شدن سارقان در حرکت که اقدام به سرقت در استان می‌کردند، خبر داد و گفت: استان مازندران محل امنی برای سارقان و مخلان نظم و امنیت نیست و با آنان برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش سرقت از منزل در استان افزود: همچنین میزان سرقت خودرو در استان ۹ درصد کاهش یافته است و اگر فرد ایمنی خود را بالا ببرد هیچگاه سارق اقدام به سرقت خودروی وی نخواهد کرد.

سردار مفخمی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سرقت مغازه‌ها در سال جاری در استان گفت: سرقت احشام که جزو دغدغه‌های استان بود نیز روند کاهشی یافته و میزان وقوع سرقت این بخش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه هزار و ۸۸۱ نفر از مال‌باختگان به اموال خود رسیدند، گفت: ۴۴۷ دستگاه خودرو از سارقان در استان کشف و زمین گیر شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان که تمامی سارقان مرتکب دستگیر شدند، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۲۱۹ هزار مورد فقره شماره گذاری و انتقال کار خودرو در استان صورت گرفت و ۱۷۷ دستگاه خودرو وارداتی و مزایده نیز شماره گذاری شده است.

کد خبر 6057919

دیگر خبرها

  • رژیم بگیرید و لاغر بمانید
  • این نشانه باورنکردنی از زوال عقل خبر می‌دهد
  • تشخیص زوال عقل با بروز علائمی در گلو!
  • میزان وقوع سرقت در مازندران کاهش یافت
  • مواد غذایی سالمی که میتوانند مضر باشند
  • کاشتِ یک میلیارد درخت؛نمایشی غیرعلمی؛ نه "ممکن" و نه"مطلوب"
  • راهکارهایی برای هضم سریع غذا
  • نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ/ تعیین میزان کالری بر حسب نیاز طبقه متوسط جامعه
  • نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در سال ۱۴۰۲/ تعیین میزان کالری بر حسب نیاز طبقه متوسط جامعه
  • بارش باران در استان بوشهر ۶۸ درصد کاهش یافت