Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی به صورت تانکر که امروز شاهد آن هستیم از راهکار‌های موقتی است و جبران تشنگی خوزستان در بلندمدت نخواهد بود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، سید «کریم حسینی» در مورد آخرین وضعیت خشکی و بی‌آبی استان خوزستان گفت: تدابیری مقطعی برای جبران خشکسالی و کم آبی برای خوزستان اندیشیده شده است که همگی مسکن‌های لحظه‌ای برای پهنای خشکی خوزستان هستند، در حال حاضر نیازمند به مصوبه‌های دائمی و کارشناسی شده هستیم تا جبران کننده خشکسالی چندین ساله خوزستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریب به ۱۵ سال است که این استان با مشکلات عدیده‌ای از جمله خشکسالی روبرو است که شدت و ضعف آن با توجه به شرایط تغییر می‌کند.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تغییرات اکوسیستمی که امروزه شاهد آن هستیم نمی‌توانیم شرایط زیست محیطی و میزان بارندگی برای این استان جنوبی کشور پیش بینی کنیم و تضمینی برای سال‌های آینده در جهت بهبود شرایط داشته باشیم. بر همین اساس باید تصمیمات درست و سازنده‌ای در راستای سدسازی داشته باشیم و حتی طرح‌های انتقال آب منتفی اعلام شود، در حال حاضر مردم به ویژه کشاورزان و دامداران در خوزستان از شرایط ایجاد شده بسیار آسیب دیده‌اند.

حسینی تاکید کرد: منتفی کردن طرح انتقال آب که از گذشته بار‌ها به آن هشدار داده شده در شرایط کنونی یک امر ضروری است. در حال حاضر مردم از شرایط فعلی رضایت نسبی دارند، اما این سوال برای آنان مطرح است که اگر در آینده این وضعیت ادامه داشته باشد چه اتفاقی برای کشاورزی، دامداری و آب شرب آنان رخ خواهد داد؟

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب رسانی به شهر‌ها و روستای استان خوزستان یک موضوع اصلی و اساسی است که بار‌ها در مورد آن صحبت شده است، این مسئله نیازمند اعتباراتی خارج از اعتبارات سال مالی و بودجه سالانه است. یکبار برای همیشه موضوع آبرسانی به استان‌های محروم جنوب کشور منجمله خوزستان مورد توجه قرار بگیرد و برای همیشه نهادینه شود تا این اطمینان از طرف مردم حاصل گردد که اگر در حوزه آب صنعتی و یا کشاورزی با مشکلاتی روبرو هستند برای مصارف ضروری همچون آب شرب با مشکل روبرو نخواهند شد.   حسینی یادآور شد: در حال حاضر مشکل اصلی خوزستان «آب» و اولویت ابتدایی «آبرسانی» است، برای حال این مسئله طرح‌ها و تدابیری پیش بینی شده که برخی از آن‌ها نیمه کاره رها شده است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: امروزه خوزستان می‌توانست در کشاورزی حرف اول را در کشور بزند، اما با خشکی دست به گریبان است و متاسفانه برخی از روستا‌های این استان پهناور با تانکر آبرسانی می‌شوند، آبرسانی که به صورت تانکر امروزه شاهد آن هستیم راهکار‌های موقتی هستند و جبران تشنگی خوزستان در بلند مدت نخواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در مورد آخرین وضعیت هور العظیم در پایان خاطر نشان کرد: با رها سازی آب کرخه تا حدودی آب به هور العظیم رسیده است، طبق نظر کارشناسان هنوز به میزان مطلوب آبرسانی نشده است، قطعا برای رسیدن به شرایط نرمال باید حقابه بیشتری به هور العظیم اختصاص داده شود، اما از شرایط بحرانی مقداری فاصله گرفته است. 

بیشتر بخوانید: قالیباف: پاسخی برای سوء‌مدیریت و کم‌کاری‌ها در خوزستان نداریم   انتهای پیام/ برچسب ها: خوزستان آبرسانی مجلس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوزستان آبرسانی مجلس استان خوزستان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دهدشتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای خوزستان بیان کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه رامهرمز و رامشیر و آبادان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید و اظهار کرد: صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدام مناسبی را در خصوص تبلیغات نامزدهای انتخابات انجام داد.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در این نشست از برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌های تولیدی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

داریوش دبیقی تصریح کرد: برای دور دوم انتخابات برای هر نامزد یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای فیلم تبلیغاتی و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای ویژه حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر اختصاص یافته که طبق دستورالعمل ستاد انتخابات صداوسیما تولید و در مرحله دوم روزهای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه استانی پخش خواهد شد.

کد خبر 6086301

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد