Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@14:00:03 GMT

افزایش سهم مدیران زن در دوره پنجم مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۸۵۱

خبرگزاری آریا - معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری سهم مدیران زن به 20 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار شهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در آیین رونمایی از سند شهر و زنان امروز -یکشنبه 10 مرداد 1400- درباره دستورالعمل حمایت و رفع تبعیض گفت: درباره مسائل زنان مشکل اصلی بیش از نگاه مردسالارانه، پذیرش این شرایط توسط زنان است و باید تلاش کنیم که بالندگی در نیمی از جامعه ما اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه آزار جنسی زنان در دستگاهها به دلیل عدم ضوابط مشخص برخی اوقات به ضرر زنان تمام می شود، افزود: در شهرداری کمیته بزرگی با کمک بخش های اجتماعی، فرهنگی، مددکاری و حقوقی با این دید شکل گرفته که در یک سازمان چگونه باید در رابطه با آزار جنسی زنان با فرض آنکه خود فرد دچار آسیب نشود عمل کنیم.
مظاهریان با بیان اینکه حدود 20 درصد کارکنان شهرداری زنان هستند، عنوان کرد: در مدیریت شهری پنجم، تعداد مدیران زن در شهرداری نیز به حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده و در واقع این نسبت ها به هم نزدیک شده است.
معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعه عمومی در جهان نشان می دهد که هر سازمانی از یک دستورالعمل در این زمینه تبعیت می کند و این دستور العمل در شهرداری با در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی و مسائل دینی و مذهبی تهیه شد.
او گفت: اولین کار تهیه یک نقشه راه بود که در آن دو سنجش از کارکنان انجام شد که نخستین سنجش، نگرش کارکنان در رابطه با ازار جنسی است. در سنجش بعدی رفتارهای مدنی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.
مظاهریان ادامه داد: آموزش هایی در این زمینه به 700 نفر از مدیران شهرداری داده شد. همچنین همه کارکنان شهرداری باید یک منشور اخلاقی را فراتر از مسائل قراردادی خود امضا کنند. منشوری که هفت بند روشن از جمله اخلاق حرفه ای، کرامت، عادات فرهنگی، عدم تجسس، گفتار افراد و چگونگی استفاده از زبان بدن در آن مورد تاکید قرار گرفته است.
او عنوان کرد: چگونگی رسیدگی به شکایات در صورت عدم رعایت این منشور در این دستورالعمل تبیین شده است. در ساز و کار رسیدگی به شکایت‌های آزار جنسی ابتدا مشاوره مددکار به فردی که مورد آزار قرار گرفته انجام و سپس موضوع به کمیته حمایت و رفع تبعیض ارجاع می شود. همچنین تبعیض های شغلی آن فرد نیز جبران خواهد شد.
به گفته مظاهریان به جرات می توان گفت که شهرداری اولین سازمانی است که به این موضوع پرداخته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک، عصر ایران در مطلبی نوشت: آن طور که آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود، قرار بود به جای :"گشت ارشاد" برای حجاب، "گشت ارشاد مدیران" راه بیندازند.

  قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

  قرار بود به جای تنزل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به روسری، صاحبان منصب را که عهده‌دار سرنوشت مردم‌اند، به نیکی امر کنند و از بدی ها بازدارند... .

  اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت‌المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون‌ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

  تقصیر آقای رئیسی نیست! ایشان لابد از خوبان‌اند و هزار وعده خوبان یکی وفا نکند! این هم رویش... ولی نه انصاف است، نه تدبیر و نه خدمت به نظام و انقلاب و اسلام و حجاب، این گونه رفتارها.

  زیاده عرضی نیست!

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • ابلاغ بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری گرگان