Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:59:57 GMT

مسدود کردن ۱۶۸ حلقه چاه آب غیرمجاز در فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۱۹۱۲

مسدود کردن ۱۶۸ حلقه چاه آب غیرمجاز در فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر بازیار، افزود: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس در چهار ماهه نخست امسال ۱۶۸ عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز استان را با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری نیروی انتظامی انجام دادند.

وی تصریح کرد: با انسداد این تعداد حلقه چاه غیرمجاز در حدود ۲.۳ دهم میلیون مترمکعب آب در حجم سفره‌های زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای با ابراز تأسف از وجود بیش از ۲۹ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان استان، عنوان کرد: این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان هستند.

بازیاز تاکید کرد: چاه‌های غیر مجاز در نوبت پُر شدن قرار دارند و با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب همه چاه‌های غیر مجاز پر می‌شوند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد: حفر و فعالیت چاه غیرمجاز جرم محسوب می‌شود و حفاران با برخوردهای جدی دستگاه قضائی روبرو می‌شوند.

کد خبر 5270583

منبع: مهر

کلیدواژه: چاه آب آب منطقه ای فارس شیراز ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیراز ایلام جشن عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان

 فرهاد بختیاری‌فر گفت:انشعاب‌های غیرمجاز آب علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید تنش آبی و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت راه گیری غیراصولی از شبکه، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

او از شناسایی چهار هزار و ۲۶۶ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۶۱ مورد از این انشعاب‌ها مسدود و یک هزار و ۹۰۵ مورد نیز جمع آوری شدند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه شناسایی انشعاب‌های آب غیر مجاز در پیشگیری از تنش آبی تابستان موثر است، گفت: انشعاب غیرمجاز آب در کنار خسارت‌های مالی، ضمن هدر دادن حجم زیادی از آب شرب، ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشکلات جدی مواجه می‌کند بنابراین عملیات شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز با هدف توزیع عادلانه آب، پیشگیری از هدر رفت آب و کمک به ذخیره این نعمت الهی انجام می‌شود.

بختیاری فر گفت: بیشترین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز شناسایی شده استان در بخش خانگی بوده است.

او با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز هزینه‌های جاری شرکت‌های آب و فاضلاب را افزایش داده و مهم‌ترین عامل هدر رفت آب و مسبب تضییع حقوق مشترکین است، گفت: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب، مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شوند.

آبفای همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد