Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی رقم سرمایه‌گذاری در بخش دریایی این فاز را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: به‌زودی نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه این فاز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدمهدی توسلی‌پور امروز (یکشنبه، دهم مردادماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از چهار سکوی فاز ۱۴ و دو زنجیره دریایی این فاز به‌صورت ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری از روی یکی از سکوهای این فاز اظهار کرد: اکنون بخش دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی که با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون دلار سرمایه ازسوی پیمانکاران ایرانی طراحی، مهندسی و اجرا شده، هم‌اکنون عملیاتی شده که مهمترین هدف اجرای این طرح را محقق کرده و برداشت تجمعی از بلوک فاز ۱۴ پارس جنوبی تا به امروز ۳۶ میلیارد مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه این فاز در بخش فراساحلی شامل چهارسکوی دریایی است که به ترتیب در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ عملیاتی شده و تاکنون نیز به‌صورت رسمی افتتاح نشده است، اظهار کرد: در تکمیل زنجیره دریایی بلوک مخزنی این فاز، عملیات اجرایی حفاری ۴۴ حلقه چاه در اعماق خلیج فارس (به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر برای هر حلقه)، اجرای ۲ رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی (در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر) و اجرای ۱۵ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ انتقال گاز در بخش خشکی به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت آزاد پالایشی فازهای ۱۲، ۱۳ و ۱۹ انجام شده است.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به اینکه در بخش پالایشگاه خشکی هم امیدواریم به‌زودی نخستین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه به نتیجه برسد و عملیاتی شود تا سرانجام آخرین فاز پالایشگاهی پارس جنوبی نیز با موفقیت تکمیل شود.

پس از پایان این گزارش، رئیس‌جمهوری دستور بهره‌برداری رسمی از بخش دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی را صادر کرد. 

منبع: شانا

کلیدواژه: مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی بخش دریایی پالایشگاه فاز 14 فاز ۱۴ پارس جنوبی بخش دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی در چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی گفت: امید است انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های ترانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در مجتمع بزرگ بندر امام، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲ برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6088182

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است