Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسن شاهوارپور روز یکشنبه در آیین رونمایی از داروی(شربت) ضدکرونا در اهواز بیان کرد:آن روزها که نگران مرگ و میرها بودیم و نیاز به تقویت روحیه داشتیم و انتظار می‌رفت که برخی کشورها به ما کمک کنند اما بنگاه‌های دروغ پراکنی ضد ما متمرکز شده‌ و اعلام کردند این ویروس از ایران وارد جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دوران ابتدایی کرونا همچون روزهای آغازین جنگ تحمیلی بود که نمی‌دانستیم چگونه باید با ارتش عراق بجنگیم گفت: در آن فضای روانی بدون اینکه متخصصان ما شناختی از این ویروس داشته باشند همه با هم و بدون برنامه‌ریزی در مقابل ویروس عمل کردیم به عنوان مثال خیابان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس را ضدعفونی می‌کردیم.

وی افزود: امروز ما پس از ماه‌ ها با عزم راسخ کادر بهداشت و درمان و جامعه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کنند به این جمع‌بندی رسیدیم که باید به توان داخلی اتکا کرد.

شاهوارپور با بیان اینکه وقتی عزم ملت بر ایستادگی باشد به طور قطع نتیجه خواهیم گرفت گفت: با وجود تلفات سنگینی که در مدت شیوع کرونا تاکنون داشته‌ایم اما امروز در علوم پزشکی به نتایج بسیار ارزشمندی رسیدیم و یکی از کارهای بزرگ متخصصان داخلی ما تولید واکسن است.

وی افزود: امروز به این فناوری رسیدیم که خود تولید کننده واکسن باشیم و می‌توانیم داروهایی را کشف کنیم که ایمنی بدن را در مقابل این ویروس بالا ببرد که مایه افتخار است.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: امروز به واسطه کرونا، مراکز بهداشتی و درمانی خود را توسعه داده که این مراکز می‌توانند در امورات دیگری استفاده شوند.

وی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون مراکزی را افتتاح کردیم و آمادگی آن را داریم که این مراکز را توسعه دهیم. هر فردی که واکسن بزند با اطمینان حدود ۹۹ درصد از مرگ نجات پیدا می‌کند.

شاهوارپور به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح بیماران بسیاری شناسایی و آنها را قرنطینه کردیم، همچنین بسته‌های معیشتی در اختیار آنها قرار گرفت که به کاهش بیماری کمک کرد.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار نیروی بسیجی را در یک گام جهشی از اوایل اسفند پارسال سازماندهی کردیم تا شیوع کرونا مهار شود. همچنین هم اکنون چهار هزار نفر از نیروهای ما در حوزه رهگیری فعال هستند.

 آیین رونمایی از داروی (شربت) ضد کرونا، تجلیل از مدافعان سلامت و رزمایش مومنانه (توزیع بسته‌های معیشتی - بهداشتی) از سوی بسیج جامعه پزشکی خوزستان، روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی در سالن شهید زکوی دانشکاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد.

این شربت ضد کرونا توسط دکتر منصور امین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تیم همراه تولید شده و به گفته وی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرپرست فرمانداری تویسرکان از آغاز عملیات آماده سازی زمین‌های مسکن ملی شهرک ولیصر سرکان، برای تامین زمین ویلاییِ مورد نیاز برای ۸۵ گروه دو نفره و پوشش ۱۷۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر‌های تویسرکان و سرکان خبر داد و گفت: در راستای طرح جوانی جمعیت، ۲۰ هکتار از زمین‌های این کوی هم برای اعطا به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر تعیین شد که واگذاری بعد از تصویب و ابلاغ استان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • هیچ سامانه پدافندی در جهان قدرت مقابله با موشک فتاح را ندارد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز