Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید در دولت دوازدهم، چهار سکو و دو زنجیره دریایی فاز ۱۴ میدان مشترک گازی پارس جنوبی عصر امروز در ارتباطی تصویری با فرمان حسن روحانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسمی رسید.

هدف از توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان به‌منظور تامین خوراک پتروشیمی است.

بخش دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی شامل چهار سکو (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) هرکدام با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی است که به ترتیب سکوی A در اردیبهشت‌ ۱۳۹۷، سکوی C در آبان‌ماه ۱۳۹۷، سکوی B در دی‌ ۱۳۹۸ و سکوی D نیز در اسفند ۱۳۹۸ عملیاتی شدند.

در بخش فراساحل فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است و در زمان بهره‌برداری به‌طور میانگین در هر سکو ۲۰ نفرمشغول به کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید

تصفیه‌خانه پساب صنعتی بهداشتی شرکت دماوند انرژی عسلویه افتتاح شد طرح اکسیر حلال عسلویه افتتاح شد

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ و در قالب طرح‌های ۳۵ ماهه به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا)، شرکت پایندان و شرکت ماشین‌سازی اراک واگذار شد.

رهبری این کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده‌دار بوده است.

افتتاح فاز نخست بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس

همچنین فاز نخست بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس (اسکله نخست صادرات ال‌پی‌جی) با فرمان رئیس جمهور افتتاح شد.

رئیس جمهور در ارتباط تصویری دستور بهره‌برداری از یک پست اسکله صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) سرد، خطوط ارتباطی پالایشگاه‌های فاز‌های ۱۳، ۱۹، ۲۲ تا ۲۴ و مجتمع پتروپالایش کنگان مستقر در منطقه پارس دو (کنگان) را با ظرفیت صادرات ۵ هزار مترمکعب در ساعت گاز مایع صادر کرد.

هدف از احداث بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس که شهریور ۱۳۹۳ بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، خرید کالا و اجرا (EPC) به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در منطقه پارس دو واگذار شده، ایجاد امکان صادرات گاز مایع و گوگرد تولیدی پنج پالایشگاه پارس‌جنوبی در منطقه کنگان است.

در این طرح، دو پست اسکله صادرات گاز مایع با ظرفیت بارگیری کشتی‌هایی با ظرفیت تا ۵۰ هزار تن، اسکله صادرات گوگرد به ظرفیت بارگیری هزار تن بر ساعت، دو انبار ذخیره گوگرد هریک به ظرفیت ۴۳ هزار تن و تجهیزات و متعلقات مربوط به بارگیری گاز مایع و گوگرد پیش‌بینی شده است.

بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس با دارا بودن عمق آب ۳۵ متری، به‌عنوان یکی از بنادر عمیق در منطقه قلمداد می‌شود که ۳۵۰ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است و در زمان بهره‌برداری برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی رئیس جمهور افتتاح طرح وزارت نفت فاز ۱۴ پارس جنوبی بهره برداری افتتاح شد گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز در برخی ساعات وزش باد و احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه ای در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی استان، دریا در این نواحی در ساعاتی از ظهر و بعد از ظهر امروز به نسبت متلاطم خواهد بود.

وی گفت: طی روز چهارشنبه، در ارتفاعات شرقی و جنوب شرقی استان امکان رشد ابر و ناپایداری موقت به صورت وزش تندباد لحظه‌ای و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

محمدی اضافه کرد: از روز جمعه نیز دمای هوا افزایش محسوس خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: آسمان غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و فراساحل مرکزی و شمالی استان در ساعاتی از روز ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و در فراساحل تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر 6086225

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • هوای استان بوشهر گرم‌تر می‌شود
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است