Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:35:21 GMT

این بار نوبت سیاه باز است توقیف شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۲۱۱

این بار نوبت سیاه باز است توقیف شود؟

‍‍‍‍‍‍

عصر ایران ؛ نهال موسوی - چند روزی است که فیلم سیاه باز به کارگردانی حمید همتی و تهیه کنندگی علی قائم‌مقامی در سینماها اکران شده است، موضوع آن در ارتباط با شخصی است که در زمینه بیت کوین فعالیت دارد و ناخواسته درگیر ماجرایی جنایی می‌شود.

در صفحه اینستاگرام فیلم سیاه باز ویدئو بخشی از فیلم منتشر شده است که حکایت از رشوه دادن یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم به نیروی پلیس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی که سام قریبان نقش آنرا بازی می‌کند به نیروی پلیس (آتیلا پسیانی) ابتدا پیشنهاد دادن 2 بیت کوین را می دهد، تا عاقبت به 7 بیت کوین می‌رسد و این تعداد را به حساب پلیس مذکور انتقال می‌دهد! (هر بیت کوین در فیلم معادل 12 هزار دلار است و الان که بسیار بیشتر از این رقم است ).

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


از زمان دیدن این صحنه مدام ذهنم درگیر اتفاقاتی است که امکان دارد برای فیلمم سیاه باز هم رقم بخورد! آنهم این که آیا این صحنه مثل بسیاری موارد مشابه دیگر بعد از چند روز به دلیل اعتراض نهادهای مربوطه سانسور می‌شود یا حتی احتمال توقیف فیلم هم وجود دارد؟ دلیل این پرسش این است که بسیاری موارد مشابه از این دست را دیده ایم که فیلم یا سریالی بعد از اکران یا پخش در پلتفرم‌ها با چنین مشکلی رویرو شده اند.

نزدیکترین مثال سریال "می‌خواهم زنده بمانم" حدود 2 ماه قبل بود که به دلیل ایراداتی که مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا بعد از پخش 14 قسمت به سریال وارد کرد، پخش قسمت پانزدهم آن با فراز و فرودهایی همراه شد.

در سریال می‌خواهم زنده بمانم معاونت اجتماعی ناجا به شخصیت و شخصیت پردازی یک نیروی انتظامی دهه 60 (کمیته سابق) اعتراض داشتند و ذکر کرده بودند: «از آنجایی که در سکانسهایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلابی تلاش کرده و با نادیده‌انگاری ایثارگری‌هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است.»

ساترا (نهاد نظارتی نمایش خانگی تحت نظر صداوسیما) برای مدتی پخش سریال را متوقف ساخت، که عاقبت با جلسات و صرف زمان زیادی بحث و شرح موقعیت داستانی و دراماتیک مابین سازندگان و ساترا و اعمال تغییراتی در داستان مشکل حل شد.

حال که در سیاه باز با بحث بیت کوین معلوم است که داستان فیلم در زمان معاصر است و بحث پلیس فاسد امروزی مطرح می‌شود آیا شدت خطر توقیف آن بیشتر نیست؟

البته واضح است که مجوز ساخت و پروانه پخش فیلم سینمایی را معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی (زیر مجموعه وزارت ارشاد) صادر می‌کند ولی اگر نهادهای مربوطه این اشکال را به فیلم وارد کنند وزارت ارشاد تا چه اندازه می‌تواند در مقابل آنها ایستادگی کند؟

نکته دیگر این است که چند مدتی است نظارت بر پخش فیلم وسریال در شبکه نمایش خانگی به سازمان ساترا ( نهاد وابسته به صداوسیما) سپرده شده است؛ پرسش دیگری که وجود دارد این است که فیلمی مانند سیاه باز زمان عرضه در پلتفرم‌های نمایش خانگی خواهد توانست از ساترا مجوز بگیرد؟

با توجه به این اتفاقات رخ داده همواره یک بخشی از ذهن مخاطب پیگیر سینما و سریال درگیر این است که نکند این فیلم یا سریال هم توقیف شود یا به سد سانسور خورده باشد. انگار تنها راه پیش رو آن است که وقتی فیلمی یا سریالی پخش شد هر چه سریعتر آنرا دید چون معلوم نیست که هر آئینه همین نسخه هم سانسور شده یا توقیف گردد. یا شاید این نسخه‌ای که در سینماها اکران شده است در زمان نمایش خانگی با جرح و تعدیل همراه شود!؟

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمایش خانگی بیت کوین سیاه باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تاثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشـجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسـخ دادن به دفترچه های گروه آزمایشـی اصلی باید به دفترچه سـوالات تعلیم و تربیـت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آزمون در گروه‌های آزمایشی پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

۱- گروه آزمایشی علوم ریاضی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۲- گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۲ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۳- گروه آزمایشی علوم تجربی: سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه؛ دفترچه شماره ۱ شامل زیست شناسی با ۴۵ سوال/ دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال/ دفترچه شماره ۳ شامل ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال/ تعداد ۱۵۵ سوال و ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی/ دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی

۴- گروه آزمایشی هنر: یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمـومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۵- گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی

اینفوگرافیک زمان و تعداد سوالات گروه های پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳

کد خبر 6085865

دیگر خبرها

  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • اینفوگرافی/ زمان و تعداد سؤالات کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳