Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@10:06:39 GMT

موز ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۲۴۸

بررسی نمودارهای مرکز آمار نشان می‌دهد که قیمت موز و روغن نباتی جامد در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب ۷.۲ و ۲.۶ درصد کاهش یافته است. ناطقان: مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در تیرماه را منتشر کرد. براین اساس در گروه نان و غلات؛ رشته آش، شیرینی خشک، ماکارونی به ترتیب با ۳.۴ درصد، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد و ۱.۸ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به خرداد ۱۴۰۰ داشتند.

مرغ ماشینی، گوشت گاو و گوساله نیز هر کدام با ۴.۲ درصد و ۱.۸ درصد بیشترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کردند و در مقابل گوشت گوسفند با ۰.۶ درصد نسبت به دیگر اقلام خوراکی فرآورده‌های پروتئینی کاهش قیمت داشت.


در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نیز تخم مرغ ماشینی ۱۱.۶ درصد، روغن مایع ۳.۴ درصد و ماست پاستوریزه با ۲.۸ درصد بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند و در مقابل روغن نباتی جامد ۲.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

قیمت هندوانه و خربزه هر کدام ۱۳ درصد و ۱۰.۷ درصد رشد قیمت داشتند و لیموترش و موز نیز هر یک به ترتیب ۱۴.۶ درصد و ۷.۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

در تیرماه قیمت پیاز ۱۴ درصد و خیار ۱۰.۳ درصد افزایش یافت و گوجه فرنگی و سیب زمینی نیز هر کدام به ترتیب یک و ۰.۹ درصد افت قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: موز ، ارزان ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موز ارزان بازار ۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین موجودی مخزن ۳۱ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «رودبال داراب» در استان فارس است که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است، پس از «سد رودبال»، «سد دوستی» در خراسان رضوی با ۶۳ درصد کاهش، «سد نساء» در استان کرمان با ۵۸ درصد کاهش، «چاه نیمه‌ها» در سیستان و بلوچستان با ۵۸ درصد کاهش، «سد استقلال» در استان هرمزگان با ۵۵ درصد کاهش، «سد تنگوئیه سیرجان» در استان کرمان با ۴۹ درصد کاهش، «سد ساوه» در استان مرکزی با ۴۷ درصد کاهش، «سد کمال صلح» در استان مرکزی و با ۳۹ درصد کاهش، «سد سرنی» در استان هرمزگان با ۳۸ درصد کاهش بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۲۴۹۰ درصد افزایش یافته است، مجموع ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۱۱۹۸ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۷۳ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و اکنون ۳۶۷ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۱۹ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیون متر مکعب، «سد دز» دو هزار و ۵۵۹ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از ۲۱۰۱ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۶۷ و «سد مارون» ۸۷۷ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

کد خبر 745031

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید
  • اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟
  • ریزش قیمت سکه و طلا