Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:01:22 GMT

۱۶.۵ درصد قزوینی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۲۷۵

۱۶.۵ درصد قزوینی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۶.۵ درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش واکسیناسیون ضد کرونا قرار گرفتند که این میزان پوشش ۱.۵ درصد از میانگین کشوری واکسیناسیون بالاتر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هشتادوششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان عصر امروز با حضور استاندار قزوین به عنوان ریاست ستاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر ستاد، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، معاون سپاه صاحب‌الامر(عج)، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این جلسه درباره وضعیت واکسیناسیون انجام‌شده در استان اظهار داشت: آمار واکسیناسیون کرونایی در استان قزوین از مرز 203 هزار دوز واکسن گذشته و تاکنون بیش از 16.5 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش واکسیناسیون ضد کرونا قرار گرفتند که این میزان پوشش 1.5 درصد از میانگین کشوری واکسیناسیون بالاتر است.

پیمان نامدار بیشترین میزان پوشش واکسیناسیون را متعلق به دانشجویان بالینی رشته‌های علوم پزشکی دانست و گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی تا امروز 135 درصد این دانشجویان واکسینه شدند. ضمن اینکه از یک ماه قبل واکسیناسیون دانشجویان بومی شاغل در دانشگاه‌های بیرون از استان هم در دستور کار ما قرار گرفته و همه دانشجویان بومی بیرون از استان با معرفی‌نامه رسمی از دانشگاه محل تحصیل واکسینه می‌شوند.

وی همچنین به پوشش 111 درصدی پاکبان‌های شهرداری‌اشاره کرد و افزود: همچنین 102 درصد از سالمندان حاضر در مراکز توانبخشی بهزیستی، 101 درصد از جامعه بیماران خاص استان قزوین و همچنین 99 درصد از کادر بهداشت و 95 درصد از کادر درمانی استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

واکسینه شدن 29 درصد از جانبازان بالای 25 درصد

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه از واکسینه شدن 63 درصد از جمعیت بالای 55 ساله‌های استان خبر داد و گفت: در ضمن از جمعه تا امروز 50 درصد معلمان و فرهنگیان استان قزوین یعنی حدود 10 هزار نفر در یک حرکت جهادی واکسینه شدند.

نامدار همچنین به آغاز فرآیند واکسیناسیون جانبازان بالای 25 درصد در استان قزوین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پیشتر واکسیناسیون جانبازان بالای 50 درصد را به اتمام رساندیم، طبق دستور وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون جانبازان بالای 25 درصد جانبازی را شروع کردیم که تا امروز 29 درصد آنها واکسینه شدند و تا پایان هفته آتی همه جانبازان 25 درصد به بالا را واکسینه خواهیم کرد.

حضور در بازار و ادارات عامل اصلی همه‌گیری کرونا در استان قزوین است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درصد موارد ابتلای کرونایی در گروه‌های شغلی گفت: در هفته اخیر زنان خانه‌دار با 41.6 درصد بیشترین آمار مبتلایان ما را تشکیل می‌دهند و بعد از این گروه کارگران کارخانجات و دانش‌آموزان و دانشجویان به ترتیب با 14.5 و 7.7 درصد بیشترین میزان ابتلای کرونایی را به خود اختصاص می‌دهند.

نامدار ادامه داد: همچنین با بررسی عوامل خطر مواجهه بیماران بستری و سرپایی متوجه شدیم که بیشتر بیماران کرونایی ما به خاطر حضور در بازار و مراکز خرید شلوغ و همچنین بانک و ادارات پرتجمع به ویروس کرونای سوش دلتا مبتلا شدند که باید برای مدیریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار و محیط‌های اداری فکری کرد.

استان قزوین قرنطینه شد10 پایگاه واکسیناسیون در استان قزوین فعال شدافزایش آمار ابتلای کرونایی دانش‌آموزان و کارمندان در استان قزوین / آمار بستری‌ها از 300 نفر گذشت

مولوی و سعدی پرابتلاترین محلات قزوین هستند

مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به آمار مبتلایان کرونایی به تفکیک مراکز و محلات در شهرستان قزوین گفت: در هفته اول مردادماه 2 محله مولوی و سعدی که در کنار هم قرار دارند، 515 مورد ابتلای کرونایی را در شبکه بهداشت و درمان استان ثبت کردند و بعد از این محله پونک با 348 ابتلا و ولیعصر با 309 ابتلا بیشترین آمار مبتلایان کرونایی را در بین محلات و مراکز شهرستانی قزوین داشتند.

علی فخار سلیمانی همچنین در ادامه از کاهش رشد آمار بیماران سرپایی کرونایی در استان قزوین خبر داد و افزود: در حالی که ما توقع داشتیم با گذشت زمان میزان بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی سرپایی بیشتر شود، اما شدت بالای بیماری‌زایی ویروس دلتا باعث شده که اکثر قریب به اتفاق مبتلایان کرونایی ما به دلیل علائم حاد تنفسی به سرعت بستری شوند.

وی ادامه داد: همچنین در میان کل شهرستان‌های استان قزوین بدترین وضعیت مدیریت بیماری کرونا مربوط به شهرستان قزوین است و شهرستانی مانند تاکستان در زمینه مدیریت اپیدمی کرونای دلتا بهتر از قزوین عمل کرده است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دانشگاه علوم پزشکی جانبازان بالای ابتلای کرونایی استان قزوین واکسینه شدند 25 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • مروری بر چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین