Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@15:19:03 GMT

وزارت دفاع ترکیه: عملیات در شمال عراق ادامه خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۳۴۸

وزارت دفاع ترکیه: عملیات در شمال عراق ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از تداوم عملیات در شمال عراق و کشته و مجروح شدن هفت تروریست «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که این تروریست‌ها در مناطق مختلف در شمال عراق مستقر بودند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: «عملیات ما تا از بین بردن آخرین تروریست‌ها ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

عملیات تازه ارتش ترکیه مجموعه حملاتی است که ترکیه از سال 2019 علیه گروه‌های تروریستی در شمال عراق، به ویژه پ‌ک‌ک انجام داده است.

آخرین عملیات ترکیه در 23 آوریل در شمال عراق  و نزدیک مرزهای دو کشور آغاز شد. گروه تروریستی پ‌ک ک غالباً در شمال عراق مخفی می شود و از آن نقاط  حملات تروریستی در ترکیه انجام می‌دهد. در بیش از 35 سال مبارزه تروریستی علیه ترکیه دستکم 40 هزار نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. 

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

منابع امنیتی ترکیه چندی قبل گفتند که یک تروریست ارشد عضو گروه  «پ‌ک‌ک»  توسط نیروهای امنیتی ترکیه در شمال عراق دستگیر شد.  «هاکان آتس» که  گفته می‌شود مسئول تدارکات گروه ترور پ‌ک‌ک در منطقه «حارکوک» در شمال عراق است، در عملیاتی توسط سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) دستگیر شد.  

این منابع اعلام کردند، این فرد از ژوئن 2015 در شمال عراق فعالیت می‌کرد و  در یکی از شاخه‌های پ‌ک‌ک فعال بود. وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه دو تروریست دیگر عضو پ‌ک‌ک را در منطقه شمال عراق و منطقه عملیاتی «ایلدیریم» دستگیر کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه عراق وزارت دفاع وزارت دفاع ترکیه وزارت دفاع ترکیه شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 56 مسلسل مصاف یکی از سلاح‌های انفرادی ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که نسل دوم آن نیز رونمایی و به نیروی زمینی ارتش تحویل داده شد. این سلاح با وزن 3 کیلوگرم بدون خشاب و 3.2 کیلوگرم با خشاب و کالیبر ۵/۵۶ میلی‌متر و ۷/۶۲ و با خشاب‌های 20 و 30 تیری، دارای شش خان راست گرد است و با نواخت متوسط 700 تیر در دقیقه، 350 متر برد موثر دارد. سبک بودن، وجود ریل‌های مختلف برای نصب انواع تجهیزات، عمر بالای لوله، قنداق تسلکوپی و قابلیت استفاده در ماموریت‌های کماندویی توسط نیروهای ویژه از تمهیدات این سلاح متناسب با استانداردهای روز دنیاست. خط تولید این سلاح انفرادی و همچنین تست سرد و گرم تک به تک قبضه‌های سلاح که یک استاندارد در اسلحه سازی است را در کارخانه اسلحه سازی وزارت دفاع می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • خط تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • حمایت های ادامه دار از دفاع مشروعِ موشکی و پهپادی سپاه /اقدامات تروریستی اسرائیل با پاسخ سخت تری روبرو خواهد شد
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریست صهیونیستی/ هشدار به دولت تروریستی آمریکا