Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در هشتاد و هشتمین و آخرین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان دولت تدبیر و امید برای جهش تولید در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان انرژی اتمی و شهرداری اصفهان در سراسر کشور افزود: به سهم خود از همه عزیزانی که افتتاح را در طول ۸۸ برنامه آمده کردند، از صدا و سیما و مخابرات و همه دست اندرکاران است تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که این افتتاح‌ها مهم است، گفت: کشور همیشه در حال سازندگی و افتتاح است و همه زحمت می‌کشند. اما در این دورانی که از یک طرف وسط میدان جنگ اقتصادی بودیم و از یک طرف هجمه کرونا برما بودیم.

هجمه کرونا واقعا اقتصاد دنیا را با مشکلات زیادی مواجه کرد. رشد اقتصادی جهانی به طور متوسط منهای ۳.۵ درصد کاهش پیداکرد و بعضی کشور‌ها رشد آن‌ها منهای ۹ یا ۱۰ است دوران سختی است که هنوز هم تمام نشده و پیش روی ما است.

روحانی افزود: از یک طرف کرونا و از یک طرف جنگ اقتصادی و ماه‌های اخیر خشکسالی هم اضافه شد که همه در کنار هم باعث مشکلات زیادی شد. خیلی مهم بود که به دنیا جواب دهیم. البته پاسخ اصلی را ایستادگی و مقاومت مردم داده است.

وی ادامه داد: افتتاح‌ها خاری بود در چشم آن‌هایی که علیه ایران توطئه‌هایی را طراحی کرده بودند و خداوند توفیق داد و زنده بودیم و توفیق حضور را در این ۸۸ برنامه داشتیم. از آغاز سال ۹۹ تا امروز که معروف به پنجشنبه‌های افتتاح بود و این پنجشنبه‌ها برای ما بسیار زیبا بود.

وی یادآور شد: یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم در همان اوایل که البته چند ماهی گذشته بود، ایشان خیلی تجلیل و تشویق کردند و گفتند که افتتاح پنجشنبه‌های شما برنامه بسیار خوبی است. البته ما اینجا یک گوینده بودیم و علی برکت الله را گفتیم، ولی کار را مهندسین، کارگران، مدیران و ملت ایران انجام دادند.

روحانی اضافه کرد: امروز تمام اسکله‌های دریای و مربوط به ۲۷ فاز پارس جنوبی که وزیر نفت گفتند را افتتاح کردیم که عظیم‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران است. خود من در طول این ۸ سال خدمت البته به جز این مدتی که کرونا مانع سفر شد موفق شدم که ۶ نوبت از عسلویه بازدید کنم و هر بار که رفتیم هم بازدید بود و هم معمولا افتتاح فاز‌های بسیار مهم بود.

این که ما از ۱۰ فاز به ۲۷ فاز رسیدیم ۱۷ فاز را در طول این ۸ سال به افتتاح رساندیم. تقریبا پارس جنوبی تمام شده است که البته اگر جنگ اقتصادی نبود کاملا تمام شده بود که کار عظیمی است.

رییس جمهوری گفت: یک مجموعه که در آغاز این دولت ۲۸ میلیون متر گاز را در روز در اختیار می‌گذاشته است امروز به ۷۰۰ میلیون رسیده است یعنی ۲.۵ برابر شده است. وقتی وارد عسلویه می‌شویم دنیایی از کارگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و اسکله‌ها و لوکشی‌های رو و زیر آب است که کار بزرگی از نظر مهندسی آنجا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت تدبیر و امید یک طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است

لوکاشنکو امروز (چهارشنبه) در هفتمین کنگره خلق بلاروس در مینسک گفت، پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: «جنگ‌های بی ثبات کننده باعث بی خانمانی و آوارگی هزاران نفر شده است. این به نفع چه کسی است؟ آنهایی که آنسوی این سرزمین‌ها این جنگ‌های طولانی و خونین را مدیریت و نظارت می‌کنند و منافع آنها را می‌سنجند. تجارت‌های چند ملیتی غربی به ویژه آنگلوساکسون‌ها که خودشان را در این سال‌های اخیر به طرز چشمگیری غنی کرده‌اند. این حقیقت دارد.»

به نقل از خبرگزاری BelTA، وی ادامه داد: « آیا واشنگتن و لندن از نظر شهرت و اقتدار سیاسی در عرصه بین‌المللی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند؟ نه. برعکس، ما می‌بینیم که چگونه جایگاه جهانی این قدرت‌هایی که زمانی واقعا تاثیرگذار بودند، در حال فروپاشی است. فروپاشی اقتصادی دور از دسترس نیست. کارشناسان در حال حاضر در مورد بی ثباتی هرم جهانی دلار صحبت می‌کنند.»

لوکاشنکو همچنین اوکراین را میدان آزمایشی خواند که در آن سرنوشت نظم جهانی تعیین می‌شود.

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای در حال حاضر در خاک خود در حال جنگ هستند.

وی ادامه داد، هم ولودیمیر زلنسکی و هم روسای جمهور سابق اوکراین مسئول آنچه هستند که دارد در این کشور رخ می‌دهد.

رئیس جمهور بلاروس همچنین افزود: «مردم به سمت فقر سوق داده می شوند و آنهایی که در راس قرار دارند، از ثروت دزدیده شده لذت می‌برند. بیرون آوردن مردم به خیابان‌ها و فروپاشی کشور تلاش زیادی نمی‌خواهد. کافیست حساب‌های بانک‌های خارجی را به یاد داشته باشید. خود حاکمان کشور را رها می‌کنند و در اوکراین، همه اینها در دوران ریاست جمهوری زلنسکی ایجاد نشده است. او تنها مقصر آنچه اتفاق می‌افتد، نیست. تمامی روسای جمهور سابق اوکراین، این کشور را به یغما برده‌اند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد