Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: کسب دانش فنی حمل ونقل انبوه‌بر و نیز ورود به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنت‌های خارجی) توسط دانش‌بنیان‌ها در این حوزه نیاز امروز کشور است.


به گزارش گروه اجتماعی حبرگزاری دانشجو؛ مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه مجید رستمی در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل نوین که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: پرداختن به موضوع حمل ونقل عمومی با توجه به شرایط خاص حمل ونقل "انبوه‌بر" پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: حمل ونقل انبوه بر در کشور تاکنون وارداتی بوده است و کسی باور نمی‌کرد که روزی به این باور برسیم که پروژه "قطار ملی" را با تکیه بر توان متخصصان کشور تعریف و اجرایی کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این زمینه تاکنون اقدام به برگزاری سه دوره نمایشگاه ساخت داخل کرده که طی آن بیش از ۱۵۰ قطعه به دست متخصصان داخلی تولید و عرضه شده است. وی خاطرنشان کرد: ساخت داخل گام مهمی در تامین قطعات حمل و نقل بوده است.
قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: تامین و تهیه قطعات فناورانه این صنعت یکی از چالش‌های کشور است که اعمال تحریم‌ها باعث شد که این نیاز بیشتر احساس شود و به سمت استفاده از توان داخلی برویم. وی افزود: آن چیزی که چرخ این صنعت را به پیش می‌راند، سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنت‌ها) و دانش فنی‌هایی است که در اختیار ما نیست و باید با استفاده از متخصصان کشور این نیاز را مرتفع کنیم.
رستمی گفت: با این تلاش‌ها امروز به جایی رسیده‌ایم که نیاز داریم ساختار‌های دانش بنیان کشور بتوانند به سند ثبت اختراع و حق امتیاز اندیشه (پتنت‌های خارجی) ورود کنند و با کسب دانش فنی، کشور را در این حوزه یاری رسانند.
وی برگزاری رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل را از سیاست گذاری‌های مدیران ارشد شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه دانست خاطرنشان کرد: برای ساخت داخل تجهیزات و قطعات مورد نیاز پافشاری داریم و انعقاد ۱۲ قرارداد نمادین در این رویداد نشانه‌ای از رویکرد به ساخت داخل است.
وی تاکید کرد: روند اداری تبدیل این تفاهم نامه‌ها در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ظرف هفته‌های آینده طی خواهد شد.
رستمی با تاکید بر ضرورت استانداردسازی محصولات داخل در زمینه حمل و نقل انبوه بر، گفت: در زمینه استاندارد سازی و ایجاد سایت‌هایی برای تست و آزمون قطعات این صنعت ضعف‌هایی داریم، محققانی که وارد حوزه‌های "های تک" می‌شوند به پلتفرم‌ها و زیرساخت‌هایی برای آزمون کیفیت قطعات نیاز دارند.


قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در متروسازی حفظ جان انسان‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند، گفت: در حال حاضر انجام بسیاری از تست‌های داغ در کشور امکان پذیر نیست و این موضوع ما را به چالش می‌کشاند؛ و باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی زمینه‌ای را در کشور فراهم کنند تا در کشور امکان انجام تست‌های صحت سنجی و کیفیت سنجی فراهم شود تا محصولات تولید داخل در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است، گفت: این در حالی است که در کشور سایت انجام تست و آزمون برای قطعات ساخته شده در این صنعت وجود ندارد که نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مترو تهران حمل و نقل عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ساخت داخل حمل و نقل حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رضا کریم زاده مدیر کل دفتر صادرات محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال گذشته صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور به ۱۲۹۲ میلیون دلار رسید، افزود: در طی این مدت ۲۶۴ مورد گواهی صادرات خدمات و تعیین تعهد ارزی، ۹۴ مورد صدور یا تمدید مجوز خروج موقت، ۱۸ مورد ضمانت نامه ارزی و مجوز ورود قطعی تجهیزات و ماشین آلات برای استفاده در پروژه‌های برون مرزی برای متقاضیان صادر شده است. همچنین، در این مدت ۳۰ فقره قرارداد انجام خدمات فنی مهندسی در ۲۰ کشور جهان توسط شرکت‌های برتر در این حوزه منعقد شده است.

کریم زاده با اشاره به اراده جدی دولت برای تسهیل مسیر صادرات خدمات فنی مهندسی، گفت: در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های برون مرزی حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی در سال گذشته اقداماتی مانند اصلاح آیین نامه اجرایی حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی (مصوب هیات وزیران)، تدوین پیش نویس بسته حمایتی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی وتدوین برنامه توسعه بازار خدمات فنی مهندسی در کشور‌های هدف صادراتی صورت پذیرفته است.

 وی با تاکید بر حمایت‌های سازمان توسعه تجارت ایران، در حوزه خدمات فنی و مهندسی، گفت: سال گذشته هیات‌های مختلف تجاری و تخصصی به کشور‌های عراق، چین، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه اعزام کردیم.

کریم زاده ادامه داد: سال گذشته دو رویداد مهم در حوزه گردشگری از جمله همایش جامع گردشگری سلامت و سمپوزیوم گردشگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی راهکار‌های توسعه این بخش‌ها برگزار شد؛ همچنین تشکیل کارگروه توسعه صادرات بخش سلامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو به صورت ماهانه برای پایش بازار و رفع موانع در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار کارشناسی نشده صادرات کشور در حوزه‌های مختلف صادرات خدمات از جمله گردشگری، صنایع خلاق و ترانزیت اعم از جاده‌ای، دریایی و ریلی و سایر خدمات بیش از ۱۴۰۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های لحاظ شده جهت توسعه بازار بین الملل در سال نو، شاهد رشد قابل ملاحظه صادرات کشور در تمام حوزه‌های صادرات خدمات باشیم.

دیگر خبرها

  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • ۱۵ هزار ‬قطعه از تاسیسات مورد نیاز شرکت نفت گچساران از سوی متخصصان داخلی ساخته شد
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز