Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) از سه ایرانی برای حضور در کمیته کنترل مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا دعوت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست به عنوان ناظر فنی رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا به فیلیپین و مسعود یزدان‌پناه به عنوان ناظر فنی و محمد شاهمیری به عنوان ناظر داوری به ژاپن دعوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و کنفدراسیون والیبال آسیا مسعود یزدان‌‌پناه و محمد شاهمیری، دو عضو ایرانی کمیته مسابقات و کمیته داوری آسیا را به عنوان ناظر فنی و ناظر داوری برای حضور در کمیته کنترل این رقابت‌ها دعوت کرده است.

رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا نیز درحالی شهریورماه به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود که محمود افشاردوست عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا از سوی AVC به عنوان ناظر فنی برای حضور در کمیته کنترل این مسابقات دعوت شده است. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون والیبال ورزش عنوان ناظر فنی کمیته کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعاده حیثیت

همشهری آنلاین-با تغییر سرمربی و کادر فنی، آزادکاران باید در قهرمانی آسیا شرکت می‌کردند که قرار است با فاصله کمی از مسابقات کسب سهمیه برگزار شود. آزادکاران در ۳وزن موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند پس باید در برخی اوزان ۲کشتی‌گیر را برای حضور در قهرمانی آسیا و مسابقات کسب سهمیه آماده می‌کردند. این بزرگ‌ترین چالش محسن کاوه سرمربی تیم ملی بود که با پایان قهرمانی آسیا و قهرمانی تیم ایران باید گفت به خوبی توانست از پس آن حداقل در مسابقات قهرمانی آسیا برآید.

جبران ناکامی سال گذشته

سال گذشته تیم ایران در یک نمایش بحث‌برانگیز و ضعیف در ۱۰وزن موفق شد تنها یک مدال طلا کسب کند؛ مدالی که توسط رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان کسب شد. عموزاد قرار نبود به مسابقات سال گذشته اعزام شود ولی با مصدومیت پیمان بیابانی، عموزاد که در قهرمانی کشور غایب بود به ترکیب ملی‌پوشان حاضر در قهرمانی آسیا اضافه شد و تک‌مدال طلای ایران را کسب کرد. تیم ایران سال گذشته بعد از تیم‌های قزاقستان و ژاپن در رده سوم قرار گرفت. ایران در ۹وزن دیگر از قهرمانان کشوری استفاده کرده بود و به مدال‌آوران جهانی در سال۲۰۲۲ استراحت داده بود.

شروع توفانی

تیم ۱۰نفره ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست و در ۵وزن اول شروع توفانی داشت. ملی‌پوشان ایران در اوزان ۶۵، ۷۰ و ۷۹به مدال طلا رسیدند و محمدحسین محمدیان در ۹۷کیلوگرم با شکست مقابل احمد تاجدینوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی بحرین به مدال برنز رسید. تاجدینوف در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا مجتبی گلیج را نیز شکست داده بود. او شانس اصلی مدال طلای المپیک پاریس به شمار می‌رود. ملی‌پوش بحرین در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با شکست سعداله‌یف و کایل اسنایدر مدال طلای جهان را کسب کرد. ابراهیم خواری در وزن ۵۷کیلوگرم تنها نماینده ایران در روز نخست بود که دستش به مدال نرسید و عنوان پنجمی را کسب کرد.

هت‌تریک رحمان در آسیا

طلای رحمان عموزاد در وزن ۶۵کیلوگرم بسیار برای کادر فنی باارزش بود؛ چرا که عموزاد حدود ۶ماه پیش در بازی‌های آسیایی هانگژو در فینال مقابل تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ با اختلاف شکست خورده بود و حالا بار دیگر در فینال قهرمانی آسیا در مقابل این حریف قرار می‌گرفت. عموزاد در این کشتی با یک عملکرد حساب‌شده و بابرنامه توانست حریف قدرتمند خودش را شکست دهد و صاحب مدال طلا شود. رحمان در فینال با نتیجه ۲بر یک پیروز شد و با کسب طلای آسیا در سال۲۰۲۴ به سومین مدال خود در مسابقات قهرمانی آسیا رسید.

اولین طلای یزدانی

امیرمحمد یزدانی در ۷۰کیلوگرم دومین مدال طلای ایران را کسب کرد. او برای اینکه شانس حضور در بازی‌های المپیک را داشته باشد در مسابقات کشوری به وزن ۷۴کیلوگرم آمد و با شکست در این مسابقات مجدد به ۷۰کیلوگرم بازگشت. یزدانی در قهرمانی آسیا نخستین طلای خود را در رده سنی بزرگسالان کسب کرد. او پیش از این ۲مدال نقره جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ را در کارنامه خود داشت. یزدانی با برد در این فینال طلسم شکست‌هایش در فینال را شکست و روی سکوی نخست ایستاد.

سومین طلا

سومین طلای ایران توسط محمد نخودی دارنده ۲نقره و یک برنز جهان به‌دست آمد. نخودی در وزن غیرالمپیکی ۷۹کیلوگرم با شکست تمام رقبایش به فینال رسید و در دیدار پایانی با نتیجه ۱۲بر ۲بیامبادورج انخبایار از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. نخودی در سال۲۰۱۹موفق شده بود مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کند و با کسب مدال طلا در سال۲۰۲۴نخستین مدال طلای خود را در قهرمانی آسیا کسب کرد.

ناکامی اطری

در روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا کشتی‌گیران ایران در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲و ۱۲۵کیلوگرم به روی تشک رفتند. رضا اطری در وزن ۶۱کیلوگرم در یک نمایش دور از انتظار در مقابل کشتی‌گیران قرقیزستان و کره‌شمالی شکست خورد و به‌عنوان پنجمی رسید. اطری در دیدار رده‌بندی کشتی را با نتیجه ۱۱ بر صفر در مقابل کام چول ری از کره‌شمالی واگذار کرد.

برنز ابوذری و وفایی‌پور

حسین ابوذری در ۷۴کیلوگرم با شکست مقابل تاکاهاشی از ژاپن به شانس مجدد رفت و با پیروزی ۵ بر یک در مقابل کشتی‌گیر قزاق به مدال برنز رسید. در ۷۶کیلوگرم هادی وفایی‌پور با شکست در مقابل عظمت دولت‌بیکوف با نتیجه ۳بر یک‌ شکست خورد و با شکست لونگ لی از چین به مدال برنز رسید. این سومین مدال برنز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود که در روز دوم به‌دست آمد.

دبل فیروزپور

امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲کیلوگرم چهارمین طلای تیم ایران را کسب کرد. او در فینال شرزود پویونوف از ازبکستان را با نتیجه ۸بر ۳شکست داد و صاحب مدال طلا شد. این دومین طلای فیروزپور در مسابقات قهرمانی آسیا بود. او پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا سال۲۰۲۲در اولان‌باتور مغولستان موفق به کسب مدال طلا شده بود.

پایان طلایی برای ایران

در آخرین کشتی امیرحسین زارع در دسته فوق‌سنگین طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد و تمام رقبایش را با اختلاف شکست داد. امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان و یک برنز المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا بدون از دست دادن امتیاز و کسب ۲۶امتیاز عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. در پایان این رقابت‌ها تیم ایران با کسب ۱۹۰امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم‌های ژاپن با ۱۳۰امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۱امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

کد خبر 843931 برچسب‌ها فدراسیون جهانی کشتی - فیلا حسن یزدانی -کشتی کشتی

دیگر خبرها

  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان آسیا شد!
  • برگزاری تمامی مسابقات لیگ برتر با هدست های جدید داوری
  • هدست‌های جدید داوری آماده استفاده در مسابقات لیگ برتر
  • ایران بدون 10 کشتی‌گیر زن هم بر بام کشتی آسیا قرار می‌گیرد
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از فردا
  • افتتاحیه زیر ۲۳ سال آسیا و دو حسرت بزرگ برای ایران!
  • اعزام اسکواش باز خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
  • مدرس UWW در گزینشی آسیایی سوت می‌زند
  • تیمی که هدفش رسیدن به المپیک است
  • اعاده حیثیت