Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گرانی مرغ در بازار ارتباطی به مرغداران ندارد، اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که در خرداد ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود کمبودی در سطح عرضه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عرضه روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در سطح کشور نیاز بازار را پوشش می دهد، افزود: آمارها نیاز به راست آزمایی دارد چرا که در صورت صحت آمار، انحرافاتی در بازار رخ می دهد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه التهابات بازار مرغ ارتباطی به تولید ندارد، بیان کرد: مشکلات بازار مرغ مربوط به توزیع است، حال عرضه با نرخ ۴۰ هزار تومان ارتباطی به مرغداران ندارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرغدار مسئول قیمت و توزیع نیست، گفت: مرغداران مسئول تولید و عرضه تا کشتارگاه هستند، حال اینکه بعد از کشتار چه اتفاقی در بازار رخ می دهد، ارتباطی به مرغدار ندارد.

وی ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان مرغ تولیدی را توزیع می کنند و تنها تعداد معدودی از تولیدکنندگان بنابر توافق با کشتارگاه ها ۵۰۰ تا یک هزار تومان بالاتر عرضه می کنند که با این وجود مرغ تولیدی نباید بالاتر از نرخ مصوب، حداکثر ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان در بازار بدست مصرف کننده برسد.

اسداله نژاد عرضه با نرخ های بالاتر را ناشی از مشکلات سیستم توزیع و نظارت دانست و گفت: با توجه به سودجویی دلالان بعد از کشتارگاه، دستگاه های مسئول باید نظارت بیشتری داشته باشند چرا که عرضه با قیمت های بالاتر را قبول نداریم.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: با وجود گذشت بیش از ۱۵ روز از جوجه ریزی واحدهای مرغداری، هنوز سهمیه ای برای آنها درنظر گرفته نشده است که با این وجود حدود ۱.۵ دوره تولید را بدون دریافت نهاده انجام دادند، این درحالی است که مرغداران مرغ تولیدی را به مراکزی که جهاد معرفی کرده، تحویل دادند که با استمرار این روند مرغداران توان مالی لازم را ندارند.

این مقام‌ مسئول از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ جوجه یکروزه خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان رسیده، درحالیکه قیمت مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم‌ افزایش هزینه های تولید، اصلاح قیمت صورت نگرفته است که با این وجود مرغداران کماکان با نرخ ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می کنند که امیدواریم سیاست گذاری دولت بعد به گونه ای باشد که سودجویی در بحث مرغ به حداقل برسد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه عمده مشکلات فعلی در حوزه مرغ، مدیریتی است، بیان کرد: رفع معضلات در دولت آینده به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها وجود دارد و مشکلات فعلی عمدتا مدیریتی است تا ساختاری. از این رو با تغییر مدیران، اصلاح رویکرد ها و رفع نواقص به راحتی قابل حل خواهد بود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره تاثیر تنش های گرمایی بر تولید مرغ بیان کرد: هم اکنون با خنک شدن هوا، تنش های گرمایی در استان ها کاهش یافته است، اما به طور معمول تلفات ناشی از تنش های گرمایی ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر آمار در تیرماه ۱۱۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که درصورت صحت آمار نیاز بازار به راحتی تامین می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت جوجه بازار مرغ نهاده دامی اسداله نژاد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)

بازار عرضه «فایل فروش آپارتمان» در شروع ماه دوم از سال 1403، با یک تغییر محسوس نسبت به فروردین روبه‌رو شده است؛ افزایش نسبی فروشنده‌‌‌ها.

به گزارش دنیای اقتصاد، نتایج تحقیقات میدانی دنیای‌اقتصاد از بازارهای آنلاین معاملات مسکن در شهر تهران حاکی است، برخلاف هفته‌‌‌های ابتدای سال‌جاری که در برخی از محله‌‌‌های انتخابی متقاضیان خرید آپارتمان، فایل عرضه وجود نداشت و در دیگر محله‌‌‌ها، تعداد فایل‌‌‌ها بسیار ناچیز بود، در حال حاضر نبض عرضه تغییر کرده است.

بازار مسکن به شکل سنتی در شروع هر سال با کاهش شدید عرضه فایل روبه‌رو می‌شود به‌طوری که مالکانی که قصد فروش آپارتمان دارند منتظر رصد چشم‌‌‌انداز قیمت‌ها و متغیرهای موثر بر نبض مسکن می‌‌‌مانند و در میانه بهار به تدریج وارد بازار می‌‌‌شوند. امسال اما علاوه بر این رفتار سنتی، دو متغیر بیرونی بسیار موثر بر نبض قیمت مسکن، در وضعیت بسیار خاص قرار گرفت.

این دو متغیر شامل ریسک‌‌‌ غیراقتصادی مرتبط با اوضاع منطقه –تنش‌‌‌های سیاسی حوزه بین‌الملل همچون جنگ- و همچنین نوسانات نرخ دلار بود.

بازار مسکن طی ۶سال گذشته همواره تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی بوده و تغییر جهت وضعیت این متغیرها یا تشدید نوسانات آنها، ابتدا روی رفتار تقاضای سرمایه‌‌‌ای ملک و سپس روی سمت عرضه و قیمت مسکن تاثیرگذار بوده است.

 از وضعیت کنونی فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران و بیش از ۱۰۰محله شهر حاکی است، در حال حاضر میانگین قیمت پیشنهادی فروشنده‌‌‌ها برای واحدهای مسکونی با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و عمربنای ۸ سال، رقمی معادل ۸۶ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان در هر مترمربع است.

در اولین هفته‌‌‌کاری بازار مسکن ۱۴۰۳، در همین ستون، گزارشی از وضعیت فایل‌‌‌های فروش آپارتمان در محله‌‌‌های منتخب ۲۲ منطقه تهران به چاپ رسید که در آن زمان، میانگین قیمت پیشنهادی در فایل‌‌‌های آپارتمانی، ۸۴ میلیون تومان در مترمربع برآورده شده بود.

به این ترتیب تورم در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان طی این مدت حدود ۳‌درصد است.

با این حال، برحسب حجم عرضه و مقایسه آن با حجم تقاضای خرید در بازار فروردین، «قیمت قطعی در معاملات انجام شده»، احتمال خیلی زیاد با «قیمت پیشنهادی» تفاوت داشته است و حتی تورم مسکن نیز نرخ دیگری می‌تواند باشد.

هنوز بانک مرکزی گزارش معاملات مسکن فروردین که «قیمت قطعی» از آن استخراج می‌شود را منتشر نکرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • مشکلات سیستم روشنایی بخشی از جاده مشکین دشت از زبان شهروندخبرنگار + تصاویر
  • نهاده مدت دار در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد
  • برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران