Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، برنامه گفتگوی سیاسی با مشارکت بخش بین الملل خبرگزاری مهر، امروز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه با موضوع بررسی تحولات عراق با تمرکز بر انتخابات این کشور برگزار شد.

در این برنامه، با تمرکز بر آخرین تحولات کشور عراق در آستانه برگزاری انتخابات در این کشور به بررسی زوایای مختلف چند دستگی در جریان های سیاسی این کشور پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی سیاسی امروز با اجرای میلاد شیران از محل خبرگزاری مهر به روی آنتن رفت و به گفتگو با علی الازیرجاوی نماینده فراکسیون رویکرد ملی مجلس عراق در ایران، مهدی شکیبایی تحلیلگر ارشد غرب آسیا، مهدی عزیزی سردبیر بین الملل خبرگزاری مهر، و علی الجعفر نماینده شبکه المسیره یمن پرداخته شد.

لازم به ذکر است شبکه رادیویی گفتگو روی موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و یا از طریق گیرنده های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیکیشن ایرانصدا نیز قابل دریافت است.

کد خبر 5270628

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایران انتخابات عراق خبرگزاری مهر ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی طالبان لبنان فلسطین ترکیه جمهوری آذربایجان ایران سوریه آنتونی بلینکن تونس خبرگزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه

به گزارش قدس آنلاین، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد امان پایتخت اردن شد و در قصر«بسمان الزاهر» مورد استقبال ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور قرار گرفت.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی اردن، در این مراسم استقبال، حسین بن عبدالله، ولیعهد اردن نیز حضور داشت.

در ادامه دو طرف به بررسی تحولات اخیر منطقه پرداختند.

ملک عبدالله دوم تاکید کرد که تحولات منطقه منجر به افزایش تنش خواهد شد و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

دو طرف همچنین خواستار ایجاد آتش بس در غزه و ایجاد راه‌حل عادلانه برای مساله فلسطین شدند به‌گونه‌ای که تمام حقوق مشروع ملت فلسطین تضمین شود.

پادشاه اردن و رئیس جمهور عراق بر لزوم محافظت از غیرنظامیان در غزه و رساندن کمک‌های انسانی به آنها نیز تاکید کردند.
 
دو طرف همچنین تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و هتک حرمت اماکن مقدس را محکوم کردند.

پیش از این «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسوولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

وزیر خارجه اردن ادامه داد: «همه به دنبال کاهش تنش هستند و همه می‌دانند که تنها راه کاهش تنش متوقف کردن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و توقف تمامی اقدامات آن است که منطقه را به ورطه جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد.»

 انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کردند
  • ولایتی در گفتگو با اسماعیل هنیه: مقاومت امروز و تحولات منطقه در تاریخ سابقه نداشته است
  • بررسی مشکلات رزیدنت ها در برنامه مخاطب خاص
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • بررسی رویدادهای شبکه های رادیویی
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟
  • بررسی تحولات منطقه و طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی