Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:09:49 GMT

ضرورت ورود تشکل‌های مردم نهاد به اجرای طرح کاپ

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۶۲۳

ضرورت ورود تشکل‌های مردم نهاد به اجرای طرح کاپ

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سعید صادقی مشاور شهردار تهران و رئیس ستاد خادم المنتظر با اشاره به خدمت‌رسانی به موقع و مطلوب مدیریت شهری به زائران حسینی در مراسم اربعین سال‌های پیشین گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و تداوم این بیماری، ضمن لزوم برپایی نشست در خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تفکیک وظایف و اختیارات در ستاد اربعین حسینی، فعالیت‌هایی از قبیل تهیه مدل مشارکت تشکل‌های مردم نهاد، مشارکت آن‌ها در اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) با محوریت ستاد خادم الحسین، و برنامه ریزی و نهایی کردن اجرای طرح مومنانه در دهه امامت و ولایت ضروری به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز ثبت نام طرح «خادم یاران» و حضور در فعالیت‌های داوطلبانه از ۷۲ روز مانده به اربعین توضیح داد: هم اکنون با توجه به شرایط شیوع کرونا خدمت رسانی به گونه‌ای دیگر انجام می‌شود، به این نحو که علاقه‌مندان می‌توانند برای پیوستن به همکاران جهادی شهرداری تهران (خادم منتظر) با ثبت نام در طرحی با عنوان خادم یار در مراسم اربعین حضور داوطلبانه داشته باشند.

صادقی در تشریح طرح خادمیاران گفت: طرح «خادمیاران» فعالیت داوطلبانه‌ای است که در روز اربعین با هدف افزایش سطح تعامل مردم در سطح شهر و انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود که اطعام مؤمنان و توزیع ارزاق از نمونه فعالیت‌ها و برنامه‌های این ستاد است.

وی در ادامه افزود: در شروع کار این ستاد جذب افراد داوطلب تنها از بین کارمندان شهرداری تهران انجام می‌شد، اما در حال حاضر افراد داوطلب خارج از شهرداری هم می‌توانند از طریق ثبت نام در دو سایت khademyar.tehran.ir و سایت khadem.tehran در این فعالیت شرکت کنند.

صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست، ضمن اشاره به سایه کرونا بر کشور و لزوم انطباق برنامه‌ها و عملکرد این مجموعه با دستورالعمل‌های مرتبط خاطر نشان کرد: تا قبل از شیوع کرونا این سازمان هماهنگی‌های لازم را در خصوص حضور داوطلبانه پرسنل و ارسال نیرو و تجهیزات به شهرهای کربلا، نجف و کوفه فراهم می‌کرد.

وی تاکید کرد: اما با توجه به شرایط حاضر و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مجموعه عزم خود را جزم کرده تا در راستای اجرای برنامه‌های ویژه ایام اربعین، از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد و مشارکت آن‌ها برای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) از طریق ستاد خادم المنتظر مناطق ۲۲ گانه به نحو مطلوب بهره بگیرد.

علیپور با تاکید بر صورت جلسه مصوب در شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر جذب همکاری تشکل‌های مردم نهاد برای اجرای طرح کاپ و تشریح گام‌های ۶ گانه اجرای این طرح توسط این سازمان گفت: امیدواریم ستاد خادم المنتظر مناطق ۲۲ گانه در مراسم اربعین حسینی، همچون سنوات گذشته، خدمتی ماندگار به شهروندان ارائه دهند.

گفتنی است شصت و ششمین جلسه ستاد خادم المنتظر در سازمان مدیریت پسماند با حضور سعید صادقی مشاور شهردار تهران و رئیس ستاد دائمی خادم منتظر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان، اعضای هیأت مدیره و تعدادی از مدیران و معاونین سازمان برگزار شد.

کد خبر 5270598

منبع: مهر

کلیدواژه: صدرالدین علیپور طرح کاپ شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران واکسن کرونا ویروس کرونا شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای پرونده قضایی پلیس راهور سازمان زندان ها آب و هوا بازگشایی مدارس کیفیت هوای تهران ستاد خادم المنتظر مردم نهاد اجرای طرح کاپ فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب، دو نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد، اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

وی با تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

آیت الله آل هاشم، بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیروهای مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور، تاکید کرد.

کد خبر 6084538

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها