Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:14:59 GMT

خاموشی سراسری شبکه برق در کشور رخ نداد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۲۶۵۴

خاموشی سراسری شبکه برق در کشور رخ نداد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، غلامعلی رخشانی مهر تصریح کرد: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت، اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این موضوع قابل مطالعه است و تجربه سایر کشور‌ها و خاموشی‌های سراسری رخ داده در دنیا، نشان می‌دهد که این شرایط در ایران چگونه مدیریت شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به تجربه‌های مدیریت بار پیک و تفاوت‌های این فرایند در تهران و سایر استان‌ها گفت: هر استانی به دلیل ویژگی‌های خاص خود و تمرکز انواع مشترکان مانند کشاورزی یا صنعتی، ظرفیت‌های جداگانه‌ای برای مدیریت بار دارد که به طور مثال می‌توان به استان‌های فارس و مرکزی اشاره کرد که به ترتیب هرکدام در بخش‌های کشاورزی و صنعتی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای مدیریت بار دارند.

رخشانی مهر ادامه داد: در حالی که تهران به دلیل تمرکز اداری بالا، وجود مراکز تجاری پرمصرف و متعدد و مشترکان پر مصرف، از ظرفیت‌های مدیریت بار مشابه سایر استان‌ها کمتر بهره می‌برد و به همین دلیل شرایط سخت‌تری در این منطقه از کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع برق توانیر خاموشی برق مدیریت بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهروندان از طریق سامانه ۱۲۱ یا اپلیکیشن برق من یا وب سایت برق من، می توانند درخواست رسیدگی به قطعی برق، خاموشی معابر و.... را به شرکت برق ارائه نمائید. شهروند خبرنگار ما مدعی است هیچ ارگانی مسئولیت خاموشی کمربندی جنوب شیراز را برعهده نگرفته است و با ارسال فیلمی خاموش بودن چراغهای کمربندی جنوب شیراز را به تصویر کشید.  

متن شهروند خبرنگارما:

باسلام
بیش از یک سال هست که چراغ های کمربندی جنوب شیراز خاموش هست که نه اداره راه و شهرسازی و نه شهرداری هیچ کدام مسئولیتی در قبال آن قبول نمی کنند لازم به ذکر است که این جاده بکی از پرخطرترین و پرتصادف ترین جاده های کشور هست و جان تعداد زیادی را به خطر می‌اندازد. اگر جهت حل و پیگیری این موضوع گزارشی تهیه بفرمایین ممنون میشم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال داده می‌شود؟
  • وزیر ورزش: به فدراسیون فوتبال اختیار داده‌ایم که آیین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد/وزارت ورزش آمادگی دارد مدیریت استادیوم آزادی را به فدراسیون بدهد