Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عراق از انهدام یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک و تسلیحاتی متعلق به نظامیان تروریست آمریکا خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد این کاروان آمریکایی در استان الدیوانیه واقع در جنوب عراق منهدم شده است.

صابرین خبر داد که این عملیات، به صورت دوگانه بوده و با بسته‌های انفجاری « EFP» صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این انفجار، خودروهای «همر» و کامیونهای حامل سلاحهای مهم آمریکا منهدم شده است.

به گزارش صابرین، این محموله سلاح، به سمت پایگاه عین الاسد در حرکت بوده است. هنوز شعله‌های آتش در این انفجار خاموش نشده است.

چندی پیش، «شفق نیوز» در گزارشی اعلام کرد، از ابتدای امسال (۲۰۲۱) حدود پنجاه حمله علیه اهداف آمریکایی در عراق از جمله سفارت این کشور و پایگاه‌هایی که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند، انجام شده علاوه اینکه کاروان‌های لجستیک آمریکایی نیز مرتب مورد هدف قرار می‌گیرد. (جزئیات بیشتر).

آمریکا سوم ژانویه ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند.

در واکنش به این اقدام، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند، ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق تجهیزات تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو هفته آینده هیئتی را برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح به واشنگتن اعزام می‌کند.

پیش از این نیز، شبکه آمریکایی NBC به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را از تمایل خود برای از سرگیری برگزاری جلسه لغو شده درباره رفح مطلع کرده است.

در خبری مرتبط، پیشتر برخی منابع خبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

منابع خبری گزارش دادند که هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر همین افراد به واشنگتن را در اعتراض به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های حماس بود، لغو کرد.

پیامدهای ناشی از سفر لغو شده و بن بست در مذاکرات مربوط به گروگان گیری به روابط پیچیده میان نتانیاهو و دولت بایدن دامن زد.

نتانیاهو پیش‌تر رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه را «عقب‌نشینی آشکار» واشنگتن از مواضعش توصیف کرد و رأی ممتنع واشنگتن را مانعی بر سیاست‌های وی در ادامه فشار به گروه‌های فلسطینی در غزه برای آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس خواند.

کد خبر 6063882

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • ناراحتی آمریکا از واکنش اسرائیل به رای آن در شورای امنیت
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود
  • فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در عراق
  • فعالیت‌های جاسوسی «موساد» در پایگاه‌های آمریکا در داخل عراق