Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی با اشاره به کاهش قدرت گذرنامه ایرانی با وجود شعار روحانی برای عزتمند کردن آن، گفت: موضوع راهبردی است که آقای روحانی برای دست یافتن به این مهم آن را تعقیب می کرد. رئیس جمهور می خواست تعارض ما با غرب را به حداقل برساند که البته به واسطه ویژگی‌های انقلاب اسلامی و اینکه آنها از بین رفتن تعارض را صرفا در تمکین مطلق از سیاست های  غرب می دانستند که به هیچ عنوان با ارزش های انقلاب اسلامی سازگار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای روحانی به جای تکیه بر قدرت ملی، اعتماد و نگاهش به بیرون از مرزها بود که آنها از روی لطف و کرم عنایتی به ایران داشته باشند در حالی که وی باید به دنبال قدرت ملی از طریق تکیه بر ظرفیت داخلی در حوزه اقتصاد، علم و فناوری می بود.

وی اظهار داشت: با وجود شعارهایی که هر سال رهبری تعیین می کردند روحانی موضوع اقتصاد مقاومتی و اقداماتی که در این راستای درخصوص تحول، ارتقا، توانمندسازی تولید و تقویت شرکت های دانش بنیان بود را اجرایی نکرد اگر اجرا می شد تمام واحدهای صنعتی یا بخشی قابل توجهی از واحدهای تولیدی از دور خارج نمی شدند.

علیرضا بیگی با بیان اینکه سیاست های روحانی سبب شد تا به این مهم دست پیدا نکنیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که تجارب دولت روحانی می تواند مورد استفاده دولت های بعد قرار بگیرد، که منظورشان تکیه به غرب و امیدوار بودن به لطف و کرم آنها است فرصت های زیادی را از کشور ما گرفت و این باور در دولت روحانی  وجود داشت که همه چیز ما در ارتباط با غرب است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: از نگاه دولت تدبیر و امید از آب ، غذا، پیشرفت، ارتقا تکنولوژی کشور در گرو ارتباط با غرب و ملاحضه قدرت سلطه طلبان غرب بود که امروز نتیجه آن را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، با وجود وعده های رئیس جمهور، بر اساس شاخص سنجش قدرت گذرنامه، در میان ۱۱۶ کلاس گذرنامه، ایران در رتبه ۱۰۵ و همتراز با کشور سریلانکا قرار دارد. ایرانیان می‌توانند بدون ویزا فقط به ۴۲ کشور سفر کنند. بر این اساس از مجموع ۱۹۹ کشور مورد بررسی در این شاخص، قدرت گذرنامه ۱۸۳ کشور، بالاتر از ایران است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پاسپورت حسن روحانی علیرضابیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی

مدیرعامل شرکت فراب گفت: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و بدست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال 1387 مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آنف قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال 2016 در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری با اشاره به جغرافیای خاص کشور سریلانکا با 103 رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی، اذعان داشت: این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری 520 میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعا در مساحتی با طول و عرض 23 کیلومتر در 40 کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم 700 متری با قطر 3 متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق 750 متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب خاطرنشان کرد: در این پروژه مجموعا 120 مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی 60 مگاواتی است و آب برای 5 هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی