Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب فرج الله چعب کیست؟ حبیب فرج الله چعب مشهور به حبیب اسیود سرکرده گروهک تجزیه طلب است. حبیب فرج الله چعب گروهک حرکه النضال را هدایت می کند. حبیب فرج الله چعب یکی از طراحان اصلی حمله تروریستی به رژه اهواز است. حبیب فرج الله چعب در سال 97 عملیات های بمب گذاری را به عهده گرفت.

در ۳۱ شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز با یک حمله تروریستی مواجه شد که طی آن ۲۴ نفر جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که چند گروه تلاش داشتند مسئولیت حمله را بر عهده بگیرند، مقام‌های کشور تأیید کردند که «جنبش نضال» مسئول این حمله تروریستی بوده است.

گروهک حرکة النضال الاحوازیه چیست؟

به گزارش رکنا، حرکت نضال یا «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» یکی از گروه‌های تروریستی «مقاومت ملی احواز» است. این گروهک تروریستی جدایی طلب که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده سابقه چند بار عملیات مسلحانه تروریستی در کشور را داشته است.

بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان به ترتیب در دهم شهریور ۱۳۸۴ و ۷ آبان ۱۳۸۴، کار این گروه تروریستی بوده است.

عامل انفجار دو بمب در روز بیست و سوم مهر ماه سال ۱۳۸۳ در خیابان نادری و جان باختن شش شهروند اهوازی همین گروه بوده است.

حمله به یک کلانتری در اهواز در اردیبهشت ۱۳۹۶ و قربانی شدن شدن دو نفر از کارکنان کلانتری از جمله اقدامات تروریستی این گروه بوده‌است.

مکان استقرار اعضای این گروه تروریستی در دانمارک، سوئد و هلند است.دستگیری چهار تن از اعضای این گروه تروریستی در دانمارک و هلند در بهمن ماه سال ۱۳۹۸، چهار تن از اعضای این گروه تروریستی در دانمارک و هلند به جرم جاسوسی برای عربستان و برنامه‌ریزی برای یک یا چند حمله تروریستی در ایران دستگیر شدند.

حبیب فرج الله چعب کیست؟

گفته می‌شود حبیب فرج الله چعب مشهور به حبیب اسیود یکی از طراحان حمله تروریستی به رژه اهواز بوده است. علت اصلی اهمیت بازداشت او نیز همین موضوع است. او رئیس پیشین گروه نضال یا الاحواز بوده است.

ارتباط شاخه نظامی الاحواز با عربستان

در حالی که صحبت از ارتباط این گروه با عربستان نیز وجود داشته، دانمارک ۱۴ بهمن سال گذشته اعلام کرد که سه عضو گروه جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز را به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی بازداشت و تفهیم اتهام کرده است. از این رو، دانمارک ارتباط و جاسوسی این گروه برای عربستان را رسماً تأیید و حتی سفیر عربستان را به خاطر این موضوع بازداشت کرد.

پلیس هلند نیز اعلام کرد که جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز یک شاخه نظامی دارد و در ایران حملات مسلحانه انجام داده که در اکثر موارد اهداف آن سپاه پاسداران و یا تأسیسات و میادین نفت و گاز بوده است.

شبکه العربیه که به رهبران عربستان سعودی نزدیک است، وی را حبیب فرج‌الله چعب معروف به حبیب أسیود می‌نامد.این شبکه مدعی است ایران با همکاری یک کشور ثالث که احتمالاً قرار است وی را به ترکیه کشانده و به دام انداخته است.

 اعترافات حبیب فرج الله چعب پس از دستگیری

حبیب فرج الله چعب پس از دستگیری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: حبیب نبگان، یعقوب نیسی و عیسی سواری در عملیات تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز دست داشتند. سرقت از شرکت پیمانکاری و سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز از جمله اقدامات ما بود. در همان زمان با سرویس اطلاعاتی عربستان، اقداماتمان را آغاز کردیم و جلسات متعددی با آنان داشتیم. عملیات تروریستی را در شهرستان اهواز انجام دادیم. تلویزیون ایران اینترنشنال با پول‌های عربستان اداره می‌شود و سرویس اطلاعات عربستان برای راه اندازی شبکه اهوازنا دو میلیون یورو و برای شبکه اینترنشنال 30 میلیون یورو هزینه کرده است»؛ این‌ها بخشی از اعترافات فرج اله چعب سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه است. در آبان سال 99 به دست نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شدم.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا حبیب فرج الله چعب فرج الله چعب گروهک حبیب فرج الله چعب اخبار حوادث حبیب فرج الله چعب سرکرده گروه تروریستی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ریحانه پارسا فریبا نادری الناز حبیبی الناز حبیبی بازیگر ایرانی سحر قریشی قیمت کشف حجاب روناک یونسی گروه تروریستی حبیب فرج الله چعب حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

نشریه دیلی تلگراف روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد دولت لندن نوشت که آقای کامرون این پیام را شخصا به نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، دو مقام رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به وزیر امور خارجه انگلیس اصرار کردند که عملیات نظامی اخیر ایران، ضرورت شناسایی سپاه بعنوان سازمان تروریستی ثابت کرده است. با این حال طرف انگلیسی استدلال کرده که لندن مایل است تا همچنان رابطه خود را با تهران حفظ کند.

کامرون طبق گزارش دیلی تلگراف این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های جریان اصلی ضد انقلاب تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

بر اساس گزارش‌ها، گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل اخیرا نامه‌ای را خطاب به نخست وزیر انگلیس نوشته و درخواست غیرقانونی علیه سپاه را دوباره تکرار کرده است. در این نامه با تکرار ادعای بی‌اساس آمده است که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشته است: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

چندی پیش رئیس سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس موسوم به «ام‌آی۶» هم شناسایی سپاه به عنوان نهاد تروریستی را اقدامی بیهوده توصیف کرد و گفت که این درخواست عموماً از سوی طیفی مطرح می‌شود که دارای مواضع شعارگونه هستند.

جان ساورز با بیان اینکه قوانین ضد تروریسم برای استفاده علیه گروه‌ها طراحی شده است و نه دولت‌ها افزود که فشارها علیه سپاه «بیشتر موضع شعارگونه از سوی افراد مختلف سیاسی است که به دنبال انجام کاری هستند، بدون اینکه واقعاً به اصل و ضرورت آن فکر کنند.

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان