Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:28:06 GMT

کرونا و قطعی برق بلای جان واحدهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۴۲۶۲

کرونا و قطعی برق بلای جان واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،حمیدرضا عالمی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در دفتر هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان بویژه بخش صنعت اظهار کرد: ویروس کرونا به بخش های اقتصادی جهان آسیب جدی وارد کرده و واحدهای تولیدی را با چالش بسیاری مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبیین مشکلاتی که کرونا به بخش صنعت و اقتصاد تحمیل کرده است،گفت: یک واحد تولیدی بخش های متعددی را شامل می شود اما مهمترین بخش یک واحد صنعتی، بخش توزیع است که موج های مختلف کرونا موجب شده است با مشکل بسیار جدی مواجه شود.
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم با عنوان اینکه موفق ترین واحد، واحدی است که زنجیره توزیع قوی داشته باشد، تصریح کرد: بحران کرونا شرایطی را فراهم کرده است که همه بخش ها درگیر شده اند و روند تولید به شدت از شرایط کرونایی متاثر شده است.
وی از اشتغال حدود 30 هزار نفر در شهرک شکوهیه خبر داد و بیان کرد:کرونا گردش اقتصادی را کاهش داده و زیان بسیاری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است و از سویی با شرایطی که کرونا بوجود آورده است واحدهای تولیدی در تامین نیروی انسانی دچار مشکل شده اند و از سوی دیگر تعطیلی های مکرر متولیان واحدهای تولیدی را نگران کرده است.
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه در بخش دیگری از سخنان خویش به جایگاه شهرک صنعتی شکوهیه در میان شهرک های صنعتی کشور اشاره و عنوان کرد: این شهرک صنعتی در چند سال اخیر یکی از ۱۰ شهرک برتر کشور شناخته شده است که از مهمترین وجوه امتیاز آن قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان و نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی است.

وی از تنوع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شکوهیه خبرداد و عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در شهرک شکوهیه استقرار دارند و در راستای اجرای طرح توسعه به بیش از ۲ هزار واحد هم در سال آینده خواهد رسید.
عالمی همچنین شهرک صنعتی شکوهیه را از شهرک های پرمتقاضی برای سرمایه گذاری عنوان و بیان کرد: در این شهرک اگر واحدی دچار مشکل شود واحدهای متقاضی به سرعت جایگزین خواهند شد و این مسئله به دلیل نبود زمین برای تحویل به متقاضیان جدید بسیار حائز اهمیت است.
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه با اشاره به دیگر مشکلی که گریبانگیر واحدهای صنعتی شده است، خاطرنشان کرد: قطعی برق یکی از مشکلاتی است که این روزها بر مشکلات واحدهای تولیدی افزوده است و همین موضوع باعث شده است که واحد های صنعتی با کاهش نیرو مواجه شوند.
وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق موجب بیکار شدن نیروی انسانی واحدهای صنعتی شده است،گفت: با شرایط موجود حفظ نیرو در واحدهای صنعتی بسیار مشکل است زیرا که با قطعی مکرر برق کارخانه ها از روند تولید باز خواهند ماند و در نتیجه مجبور به تعدیل نیرو می شوند.
انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: عالمی شهرک شکوهیه واحدهای تولیدی واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صمت، رئیس اداره آموزش پژوهش و فناوری صمت چهارمحال و بختیاری گفت در یک سال اخیر ۹ واحد صنعتی به جمع شرکتهای دانش بنیان‌های کشور اضافه شده‌اند

 

محمد حسن قنبری افزود: این واحدها در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته؛ برق و الکترونیک؛ مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی؛ فناوری زیستی و صنایع غذایی هستند.

 

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند از ۱۱۰ امتیاز پیش بینی شده معاونت علمی؛ فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

 

قنبری گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با سطح فناوری محصول به سه گروه واحدهای فناور؛ نوآور و نوپا تقسیم می‌شوند

 

 

دیگر خبرها

  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان کلاله