Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی گرایی متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۷۲ و اهل شیراز است. گرایی به همراه برادرش محمدرضا در تیم ملی کشتی فرنگی ایران به هدایت محمد بنا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارد و وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت. نتایج محمدعلی گرایی به ترتیب سال

سال ۲۰۱۵:

محمد علی گرایی در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفت که در نهایت در فینال بازی ها برابر حریفی از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در مسابقات ارتش های جهان نیز شکست کرد که موفق به کسب مدال طلا شد.

سال ۲۰۱۶:

گرایی در این سال مدال طلای جام زومباتلی مجارستان را کسب کرد.

همچنین در ارتش های جهان به مدال برنز رسید.

سال ۲۰۱۷:

محمدعلی گرایی در این سال  در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف رقبای خود رفت که تا فینال همه حریفانش را شکست داد و به مدال طلا رسید.

او در این سال در مسابقات قهرمانی جهان نیز شرکت کرد که در مرحله یک چهارم نهایی به فرانک استابلر باخت و راهی رده بندی شد تا با پیروزی برابر حریف خود به مدال برنز برسد.

سال ۲۰۱۸:

سال ۲۰۱۸ برای گرایی سال پرکار و پر باری بود. او در مسابقات قهرمانی آسیا تا فینال رفت و در فینال به حرفی از چین باخت و به مدال نقره رسید.

گرایی در بازی های آسیایی جاکارتا گل کاشت و در این مسابقات تا فینال رفت و در این مرحله موفق شد اکژول محموداف را شکست بدهد و به مدال طلا برسد.

گرایی در مسابقات قهرمانی جهان بدشانسی آورد و پس از شکست برابر رسول چونایف از دور مسابقات کنار رفت.

سال ۲۰۱۹:

گرایی در ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد که در نیمه نهایی مغلوب کیم هیون وو، قهرمان جهان و المپیک شد و در دیدار رده بندی حریف ژاپنی خود را شکست داد و برنز گرفت.

گرایی در ۲۰۱۹ در قهرمانی جهان نیز حضور داشت که پس از صعودش به رده بندی، سهمیه المپیکش را قطعی کرد. او در نیمه نهایی حریف ارمنستانی خود را شکست داد و مدال برنز را کسب کرد. المپیک ۲۰۲۰ توکیو

محمدعلی گرایی در این مسابقات یکی از امیدهای کاروان ایران برای مدال و همچنین مدال طلا است. او پس از حسن یزدانی یکی از کسانی است که شانس زیادی برایش قائل هستند و امیدواریم که موفق به کسب مدال آن هم مدال طلا شود.

محمدعلی گرایی در دور اول با یوسوانیس پنیا از کوبا کشتی خواهد گرفت. در صورت پیروزی نیز به مصاف برنده کشتی آیت مناتساکانیان از بلغارستان و بوژو استارچویچ از کرواسی خواهد رفت. 

گرایی امروز صبح ساعت ۷ به وقت ایران با حریفان خود کشتی می گیرد.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی محمدعلی گرایی مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی فرنگی و کسب ۶ سهمیه المپیک گفت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی است که فعلاً ۶ سهمیه را به صورت کامل دریافت کرده و در المپیک حضور پیدا می‌کند. این تیم قهرمانی در آسیا هم به دست آورد؛ در مسابقات گزینشی هم اکثر تیم‌ها به دنبال کسب سمیه بودند و با همه توان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند که ما به دو سهمیه رسیدیم. خدا را شکر کشتی فرنگی تا به اینجا خوب کار کرده و نتایج درخشانی کسب کرده است.

وی در مورد تصمیم کادر فنی در رابطه با وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب از بین گرایی و اسماعیلی اظهار داشت: در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی است، او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا شد. او کشتی‌های خوبی گرفت، از آن طرف هم گرایی قهرمان المپیک است و یک کشتی‌گیر معمولی نیست. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم محمدرضا گرایی را نادیده بگیریم. البته محمدرضا مشکل وزنی دارد و امیدوارم بتوانند این مشکل را با درایت مدیریت کنند. گرایی باید به درستی ریکاوری شود و بعد از وزن کشی، دوباره وزنش به حالت عادی برگردد و در مسابقات سرحال کشتی بگیرد.

خیرآبادی بااشاره به حضور ورزشکاران باتجربه در المپیک تأکید کرد: گرایی یک کشتی‌گیر استثنایی است و نشان داده قهرمان المپیک و جهان است و چندین مدال را در کارنامه خودش دارد. المپیک جای ورزشکاران با تجربه و آماده است، البته منظورم این نیست که در المپیک نباید ورزشکاران جوان حضور پیدا کنند، اما واقعیت این است که در المپیک باید کشتی‌گیری به میدان برود که کمترین اشتباه و خطا را داشته باشد. به نظرم اگر ما به دنبال مدال در وزن ۶۷ کیلوگرم هستیم باید کمی ریسک پذیر باشیم و بدون انتخابی کشتی‌گیر مورد نظر را انتخاب کنیم. چون وزن محمدرضا عادی نیست و نمی‌توانیم او را چند بار سر وزن بیاوریم و همین موضوع باعث می‌شود او آسیب ببیند. هر کشتی‌گیری که آسیب ببیند در واقع تیم ملی دچار آسیب دیدگی می‌شود بنابراین کادر فنی باید با هوشیاری تمام فرد مورد نظر را انتخاب کند.

وی گفت: در المپیک بدن‌های ناآماده اصلاً وجود ندارد، همه با تمام توان به میدان می‌آیند. به همین دلیل اعتقاد دارم المپیک جای باتجربه هاست. درست است که الان برخی می‌گویند کشتی‌گیر جوان آمریکایی هم موفق شد دیوید تیلور باتجربه را شکست دهد و به المپیک اعزام شود، اما در المپیک باز هم تجربه اهمیت زیادی دارد و شاید همین کشتی‌گیر به خاطر نبود تجربه نتیجه دیگری کسب کند.

کارشناس کشتی فرنگی در مورد شانس کسب مدال طلا کشتی فرنگی در المپیک عنوان کرد: به نظرم مربی حرفه‌ای هیچ زمانی قول مدال آوری نمی‌دهد، بنابراین اعضای کادر فنی هم باید این موضوع را در نظر بگیرند. با این وجود به اعتقاد من هر ۶ نفر کشتی‌گیر فرنگی ایران در المپیک می‌توانند صاحب مدال شوند، قطعاً کار هم خیلی سخت است چون همه کشتی‌گیران با تمام وجود به میدان می‌آیند. میلیون‌ها دلار برای کسب مدال در المپیک هزینه می‌شود و رسیدن به آن کار راحتی نیست. در تمامی ادوار المپیک اگر لندن را کنار بگذاریم، ما در کشتی فرنگی چند مدال طلا کسب کردیم؟! کسب مدال طلا خیلی سخت است.

وی در مورد اعزام کشتی‌گیر در وزن ۷۷ کیلوگرم به المپیک خاطرنشان کرد: به هر حال بهترین فرد برای انتخاب کشتی‌گیر در این وزن اعضای کادر فنی هستند، آن‌ها با این کشتی‌گیران زندگی کردند و شرایطشان را به خوبی می‌دانند و امیدوارم بهترین فرد را انتخاب کنند. با این حال فکر می‌کنم مسابقه رودرو به خیلی از حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهد. کادر فنی شب و روز با این کشتی‌گیران زندگی می‌کند و از شرایط همه آن‌ها مطلع هستند اما به نظرم برای اینکه حاشیه‌ای به وجود نیاید برگزاری مسابقه انتخابی به خیلی از مسائل پایان می‌دهد.

کد خبر 6086189 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفانش را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفان قاسمپور را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • پایان مسابقات کوراش قهرمانی ایران با معرفی نفرات برتر
  • ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند