Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردان پس از ورود به سن چهل سالگی باید مراقبت تغذیه‌ای بیشتری داشته باشند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از وبسایت "القیادی" نوشت: پزشکان همیشه به مردان در سن چهل سالگی توصیه می‌کنند که در خوردن غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که برای رژیم غذایی خود انتخاب می‌کنند دقت کنند تا آنچه از غذا و نوشیدنی مصرف می‌کنند بر عملکرد اندام‌های مختلف بدن آن‌ها تأثیر منفی نگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا‌ها را بعد از ۴۰ سالگی بخورید

در این راستا، یک متخصص بهداشت و تغذیه در مورد محصولات غذایی که مردان باید بعد از ۴۰ سالگی بخورند، صحبت کرده است؛ غذا‌هایی که مزایای زیادی برای سلامتی آن‌ها دارد.

این متخصص بهداشت و تغذیه گفت: لازم است سبزیجات و میوه‌ها پس از چهل سالگی عمدتاً در رژیم غذایی روزانه مردان وجود داشته باشند؛ گروه بزرگی از مردان در این سن از خوردن سبزیجات یا میوه‌ها غافل می‌شوند.

او افزود: یک مرد چهل ساله که رژیم غذایی روزانه وی شامل پنج وعده سبزیجات و میوه است، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی قرار دارد.

این کارشناس بهداشت و تغذیه افزود: خوراکی‌هایی مانند انواع توت‌ها و گندم سیاه به طور کلی برای انسان و به ویژه برای مردان بعد از چهل سالگی بسیار مفید هستند.

بعد از ۴۰ سالگی از خوردن این غذا‌ها خودداری کنید

همچنین یک متخصص تغذیه روس به مردان توصیه کرده است تا از مصرف برخی از انواع غذا‌ها پس از رسیدن به چهل سالگی، خودداری کرده یا آن را کاهش دهند، زیرا این موادغذایی سلامت آن‌ها را تهدید کرده و ممکن است باعث مرگشان شوند.

به گفته این کارشناس، لازم است افرادی که چهل سالشان تمام شده است از خوردن غذا‌های غنی از کربوهیدرات ساده، نمک و همچنین مواد مصنوعی خودداری کنند.

او افزود: همچنین پس از چهل سالگی مردان باید از مصرف موادغذایی مانند: شکر، مربا، عسل، نوشیدنی‌های شیرین، نان سفی، شیرینی، ماکارونی، شکلات شیری و بستنی خودداری کنند.

این متخصص تغذیه توضیح داد: بسیاری از بیماری‌های جدی مانند: دیابت، تصلب شرایین، بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و بیماری آلزایمر با مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات ساده ارتباط دارد.

او همچنین توصیه کرد: مردان بعد از رسیدن به سن ۴۰ سالگی، خوردن فست فود، چیپس سیب زمینی، نان تست، نوشابه، قهوه سه در یک، ماکارونی و سوپ‌های فوری را متوقف کنند.

این کارشناس درباره خطرات این غذا‌ها هشدار داد و گفت: این غذا‌ها علاوه بر کالری بالایی که دارند، حاوی مواد افزودنی مصنوعی، طعم دهنده‌ها و مواد نگهدارنده هستند.

او همچنین خوردن غذا‌های بیش از حد حاوی نمک را مضر دانست و گفت: خوردن این غذا‌ها می‌تواند منجر به فشار خون بالا و افزایش خطر سکته‌های قلبی و مغزی شود.

این متخصص تغذیه همچنین خواستار کنار گذاشتن مصرف گوشت فرآوری شده به شکل سوسیس، بیکن و کالباس شد و توضیح داد: این غذا‌ها حاوی مقادیر خطرناک و بالایی از نیترات، چربی ترانس و مواد نگهدارنده و برخی از افزودنی‌های دیگر هستند که برای سلامت انسان بسیار نامطلوب هستند.

او افزود: بسیاری از مطالعات پزشکی در مورد خوردن چنین محصولاتی هشدار می‌دهند، زیرا می‌توانند منجر به تعدادی از بیماری‌های کشنده مانند سرطان در انواع مختلف شوند.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز سماق برای سلامتی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت تغذیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تغذیه غذا ها چهل سالگی ۴۰ سالگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، با این حال، این آنتی اکسیدان قدرتمند ممکن است موجب ایجاد تحریک بر روی برخی از پوست ها شده و به قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشکی پوست منجر شود. خبر خوش اینکه اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید، می توانید با رعایت برخی نکات از فواید این ویتامین برای پوست خود بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم به نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست های حساس بپردازیم.

یک متخصص پوست می گوید: « میزان غلظت ویتامین C برای پوست های حساس بسیار مهم است. ویتامین C خالص که با نام اسید آسکوربیک شناخته می شود، یکی از موثرترین ترکیبات پوستی است که ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، تحریک کننده باشد. اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال محصولات پوستی با غلظت کمتر (حدود ۵ تا ۱۰ درصد) باشید و به تدریج آنها را وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید.

شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟

از دیگر اشکال ویتامین C که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند، می توان به مشتقات این ویتامین اشاره کرد که مانند ویتامین C خالص تحریک کننده نیستند. سدیم آسکوربیل فسفات، آسکوربیل پالمیتات و تتراهگزیل دسیل آسکوربات از جمله مشتقات پایدار ویتامین C هستند که نسبت به ویتامین C خالص دارای اثر تحریک کنندگی کمتری بوده و برای پوست های حساس مناسب تر هستند.»

چگونه ویتامین C را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنیم؟
اگر برای اولین بار است که از ویتامین C در روتین پوستی خود استفاده می کنید، لازم است رویکرد محتاطانه ای را در پیش بگیرید، خصوصا اگر پوست حساسی دارید. پیش از استفاده از ویتامین C بر روی تمام قسمت های پوست، لازم است که آزمایش پچ را انجام دهید.

این کار را حدود ۴۸ ساعت پیش از استفاده از محصول پوستی جدید خود بر روی قسمتی از پوستتان انجام دهید تا واکنش آن را در برابر محصول پوستی جدیدتان مشاهده کنید. آزمایش پچ معمولاً برای بررسی اینکه آیا یک ماده خاص باعث التهاب پوستی آلرژیک می شود، انجام می شود. اگر پوست حساسی دارید، باید برای جلوگیری از بروز تحریکات پوست، ویتامین C را به تدریج به آن معرفی کنید.

راهکارهای خانگی که سیاهی دور چشم را درمان می‌کند

استفاده از سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C با غلظت کمتر، ترجیحا به صورت یک روز در میان یا چند روز در هفته موجب می شود تا پوست شما به تدریج با محصول پوستی جدید سازگار شود. در صورتی که احتمال می دهید پوست شما در اثر استفاده از سرم ویتامین C دچار تحریک می شود، توصیه می کنیم بلافاصله پس از استفاده از سرم، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده به باقی ماندن مواد مفید موجود در آن بر روی پوست کمک کرده و باید آخرین گام در روتین مراقبت از پوست شما باشد. به غیر از صبح ها که باید روتین پوستی خود را با یک ضدآفتاب مناسب پایان دهید. بنابراین با رعایت نکاتی که ذکر شد، اگر پوست حساسی دارید، باز هم می توانید از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنید و از فواید این ویتامین جادویی بهره مند شوید.

کد خبر 845090 برچسب‌ها ویتامین‌ خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در ۵۲ سالگی/ عکس
  • انطباق آداب غذاخوردن ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه
  • چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • ببینید | جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد