Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اکنون عملیات فوریت‌های پزشکی ما در اورژانس تقریباً دو و نیم تا سه برابر شده است، افزود: زمانی که با صف‌های طولانی مردم در واکسیناسیون مواجه شدیم، کمک کردیم و همکاران ما شیفت‌های استراحت خود را به طرح واکسیناسیون، اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای این کار طرح ضربتی را تعریف و تیم عملیاتی ویژه را فعال کردیم و افراد ستادی را هم به جای دورکاری به کار دعوت کردیم.

کولیوند ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ پایگاه ثابت را در تهران راه اندازی شد که به صورت خودرویی و انفرادی، واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این طرح چهار تیم عملیات ویژه ضربتی سیار هم تشکیل که به واکسیناسیون در مراکز شلوغ و با صف طولانی کمک می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از زمانی که اورژانس وارد عمل شد رضایتمندی‌ها، عالی و صف‌ها شکسته شد.

کولیوند افزود: در سطح کشور ۴۸ فروند بالگرد اورژانس داریم و از آن‌ها برای واکسیناسیون در جاهای صعب العبور، استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: واکسن به اندازه کافی در اختیار داریم، اما مراجعه کننده به ما کم است، هر گروه سنی را که وزارت بهداشت اعلام می‌کند زمانی که به اورژانس مراجعه کنند، چه پیامک نوبت برای او آمده یا نیامده باشد واکسن می‌زنیم.

کولیوند گفت: توان افزایش ظرفیت واکسیناسیون از نظر نیروی انسانی تزریقات موجود است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نباید از رعایت شیوه نامه‌ها غافل شویم و خوددرمانی هم نباید انجام دهیم، افزود: کسانی که به موقع به بیمارستان مراجعه می‌کنند راحت‌تر درمان می‌شوند.

کولیوند تاکید کرد: باید تعارف را کنار بگذاریم و در رعایت شیوه نامه‌ها جدی‌تر باشیم.

کد خبر 5270746

منبع: مهر

کلیدواژه: پیر حسین کولیوند اورژانس کشور واکسن کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون هپاتیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع کرونا آلزایمر ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو سعید نمکی نوزاد واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سالانه هزاران پرستار خارجی که از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا به منظور کار در سازمان ملی بهداشت ودرمان انگلیس آمده اند، از انگلیس به دیگر کشور‌ها مهاجرت می‌کنند.
روزنامه گاردین با درج این مطلب نوشت پرستاران خارجی که برای اشتغال در نظام دولتی بهداشت و درمان به انگلیس می‌آیند، این کشور را محلی موقت برای اشتغال می‌دانند و در صددند در نخستین فرصت، از انگلیس به دیگر کشور‌ها بروند.
به نوشته این نشریه انگلیسی سالانه حدود ۹ هزار پرستار خارجی که در نظام بهداشت و درمان انگلیس شاغلند، این کشور را ترک می‌کنند و به دیگر کشور‌ها می‌روند تا دستمزد بیش تری بگیرند. به نوشته گاردین، در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ میلادی، شمار پرستاران خارجی که از انگلیس مهاجرت کردند تقریبا دو برابر شد و در مقایسه با پیش از آغاز همه گیری ویروس کرونا، این تعداد چهار برابر شد.
گاردین نوشت پارسال ۸ هزار و ۶۸۰ پرستار خارجی، ۷ پرستار از ۱۰ پرستاری که انگلیس را ترک کردند، در خارج از انگلیس و اغلب در هند و فیلیپین تربیت شده بودند. این روزنامه نوشت به گزارش "بنیاد سلامت" (Health Foundation) اغلب پرستاران خارجی که پارسال از انگلیس خارج شدند، کم‌تر از ۳ سال در این کشور کار کرده بودند. در این گزارش آمده است اغلب پرستاران خارجی که انگلیس را ترک می‌کنند به کشور‌هایی همچون آمریکا، زلاندنو یا استرالیا می‌روند که در مقایسه با انگلیس، تا دو برابر بیش‌تر دستمزد می‌گیرند. براساس این گزارش، پارسال ۱۲ هزار و ۴۰۰ پرستار شاغال در نظام دولتی بهداشت و درمان انگلیس، درخواست کردند گواهی پرستاری آنان صادر شود که برای اشتغال در دیگر کشور‌ها لازم است.
به نوشته گاردین، با توجه به این که هم اکنون سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس با کمبود ۴۰ هزار پرستار روبروست، کارشناسان می‌گویند یافته‌های این بررسی هشداردهنده است. گاردین نوشت نظام بهداشت و درمان انگلیس به پرستاران خارجی نیازمند است و اکنون مشخص می‌شود که جاذبه لازم را برای استخدام پرستاران خارجی از دست می‌دهد. به نوشته روزنامه گاردین، متوسط دستمزد سالانه یک پرستار در انگلیس ۴۶ هزار دلار، در استرالیا ۷۱ هزار دلار، در زلاند نو ۵۷ هزار دلار و در امریکا ۸۵ هزار دلار است.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • مراجعه ۱۵۰۰ نفر به بیمارستان جزیره کیش در تعطیلات نوروزی
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • افزایش چهار برابری مهاجرت پرستاران خارجی از نظام بهداشت و درمان انگلیس