Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:27:05 GMT

حال بد مشهد در ایام کرونا/ وقت مشهد آمدن نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۴۶۹۶

حال بد مشهد در ایام کرونا/ وقت مشهد آمدن نیست

مهدی قلیان گفت: درحال حاضر هیچ ضروریتی برای مسافرت غیر ضروری به استان خراسان رضوی وجود ندارد و برای زیارت رفتن در حال حاضر وقت مشهد آمدن نیست.

به گزارش برنا؛ چند روزی است که خبر می رسد وضعیت مشهد از سیاه هم سیاه تر است و ضریب اشغال تخت‌های استان خراسان رضوی افزایش پیدا کرده که جای نگرانی دارد و با روند فعلی در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهند بود همچنین به نظر می رسد اگر ورودی‌های شهر مشهد کم نشود زنجیره انتقال بیماری به راحتی قطع نخواهد شد و با این روند نشان می دهد که پیک ششم بیماری کرونا در مشهد در حال وقوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال انگار ورود هر مسافر به مشهد به‌هرطریقی چه به‌وسیله خودروی شخصی و چه توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ریلی، زمینی و هوایی تنها و تنها به گسترش بیماری کمک کرده و خواهد کرد.

کمبود دارو برای بیماران کرونایی وجود ندارد

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: اوضاع خطرناک مشهد در شرایطی به وجود آمده است که تعداد بیماران بسیار زیاد است.

او با بیان اینکه  تعداد بیماران کرونایی هم در مراکز سرپایی هم به صورت بستری در حال افزایش است، افزود: حدود 130 درصد افزایش میزان بستری را در خراسان رضوی از ابتدای تیرماه تا کنون شاهد بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تأثیر ورود اتباع به کشور در جهت افزایش میزان ابتلا تصریح کرد: میزان افزایش بستری در کل کشور به این شکل است و همگی از نوع دلتا است.

قلیان افزود: هیچ ضروریتی برای مسافرت غیر ضروری به  استان خراسان رضوی وجود ندارد و برای زیارت رفتن در حال حاضر وقت مشهد آمدن نیست و توصیه می کنم کسی به قصد زیارت از منزل خود خارج نشود.

کمبود دارو و تجهیزات نداریم

همچنین  علی روح بخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: خوشبختانه در سطح بیمارستان های مشهد با توجه به افزایش بیماری در خصوص دارو و تجهیزات کمبودی وجود ندارد و سرم و رمدسیویر به میزان کافی موجود است و مشکل حادی را نداریم

او با بیان اینکه بیماران بستری شده غالبا رمدسیویر دریافت می کنند و در مقابل بیماران سرپایی فاویپراویر مصرف می کنند و برای بیماران سرپایی درصد کمی کمبود دارو وجود دارد، تصریح کرد: داروهای استفاده شده برای بیماران همانند قبل است و با تغییر سویه های بیماری درحال حاضر روش درمان تغییر نکرده است.

روح بخش ضمن هشدار گفت: بهترین توصیه این است که در حال حاضر پروتکل های بهداشتی رعایت شود و با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم سفر های غیر ضروری بیماری کاهش  پیدا کند.

او افزود: دولت جدید اگر به مسائل مالی دانشگاه های علوم پزشکی توجه کند اثرگذار خواهد بود و اگر این مورد حل شود بسیاری از مسائل و مشکلات دارویی و تجهیزاتی حل خواهد شد.

او گفت: مطالبات شرکت ها در حوزه، دارو  و ملزومات از دانشگاه های علوم پزشکی زیاد است و این شرکت ها رغبتی ندارند که با دانشگاه ها همکاری کنند چرا که ریشه ی این کمبود ها به دلیل عدم رغبت همکاری شرکت هاست همچنین این عدم همکاری در موضوع کرونا، خیلی زیاد اثر نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون بیماری کرونا در مشهد خراسان رضوی علوم پزشکی وجود ندارد حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای انجمن داروسازان تهران، در نشست با رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات و مسائل مرتبط صنفی این گروه از جامعه پزشکی کشور و دفاع از حقوق داروسازان؛ نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آئین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند.

اعضای انجمن داروسازان تهران، در این دیدار، خواسته‌های خود مبنی بر رفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو را مطرح و از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات را داشتند.

عمده ترین موارد مطرح شده در این جلسه؛ شتاب زدگی در تدوین آئین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیماران در آئین نامه توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیر ساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه‌ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت‌بهداشت برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

وی همچنین از نایب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آئین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبری و قوانین کشوری را ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذی ربط جهت اصلاح آئین نامه فروش اینترنتی دارو، ارجاع شود.

کد خبر 6085263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود